ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

منابع داخلی سامسونگ برخی از جزئیات تازه در مورد پرچمدار بعدی این شرکت را فاش کردند

پیشتر در شایعات شنیده بودیم که سامسونگ قصد دارد روند توسعه گلکسی اس ۷ را سرعت بخشد، خبری که البته مدتی بعد با عرضه پیش از موعد فبلت های گلکسی نوت ۵ (بررسی دیجیاتو) و اس ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۱۹ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۸:۰۰

پیشتر در شایعات شنیده بودیم که سامسونگ قصد دارد روند توسعه گلکسی اس ۷ را سرعت بخشد، خبری که البته مدتی بعد با عرضه پیش از موعد فبلت های گلکسی نوت ۵ (بررسی دیجیاتو) و اس ۶ اج پلاس، احتمال صحت داشتنش قوت بیشتری گرفت.

مدتی پیش نیز یک تلفن هوشمند با نام Lucky-LTE در لیست بنچمارک های سایت Geekbench مشاهده شد که حالا بر اساس تایید سایت SamMobile، می توان آن را قطعا پرچمدار بعدی سامسونگ یا همان Galaxy S7 به حساب آورد.

عدد هفت از قدیم شماره خوش یمنی به شمار می آمده و از همین رو می توان ادعای سایت یاد شده را پذیرفت که اعلام کرده بنچمارک منتشر شده مربوط به پرچمدار بعدی شرکت کره ای است، محصولی که به شکل داخلی Project Lucky یا «پروژه خوش یمن» نامیده می شود.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید تا به جدیدترین مشخصات فاش شده از پرچمدار بعدی سامسونگ بپردازیم.

برای گلکسی اس ۷ سیستم-بر-چیپ اگزینوس ۸۸۹۰ در نظر گفته شده که احتمالا همان M1 Mongoose است، چیپستی که مدتی پیش عملکرد قدرتمندش در بنچمارک های سایت Geekbench مشاهده شده بود.

با وجود چیپست قدرتمند اما شنیده می شود نمونه اولیه ساخته شده از اس ۷ در مقایسه با آن چندان عملکرد مطلوبی نداشته است.

سازنده البته دلیل این موضوع را پایین آوردن فرکانس CPU اعلام کرده اما گفته این دستکاری موقتی و برای انجام آزمایش ها است و پردازنده دستگاه در نهایت به فرکانس کاری ۲.۳ گیگاهرتز دست خواهد یافت.

اسنپدراگون ۸۲۰ هم چیپست دیگری است که خصوصا با توجه به تولید شدنش توسط سامسونگ، گهگاه شایعاتی در تایید یا رد استفاده از آن در اس ۷ به گوش می رسد، گزینه ای که بر اساس تایید منابع داخلی در شرکت کره ای احتمال استفاده از آن، حداقل برای بازار ایالات متحده کم نیست.

گفتنیست سامسونگ پیشتر در مراسم رونمایی از اس ۶ گفته بود مخالفتی با استفاده از چیپست های موبایل ساخت کوالکام ندارد، البته تا زمانی که مشکلی نداشته باشند (موردی که البته شامل اسنپدراگون ۸۱۰ نمی شود).

در مورد وجود درگاه حافظه پرچمدار بعدی نیز باید بگوییم هرچند منابع داخلی این شرکت در مورد استفاده از فناوری UFS 2.0 در نمونه های اولیه اس ۷ خبر می دهند، اما با این حال ممکن است سازنده راهی برای پشتیبانی همزمان از هردو این گزینه را یافته باشد.

عدم مطابقت نحوه کنترل حافظه در فناوری UFS 2.0 و حافظه های SD موردی است که استفاده همزمان از هردو این فناوری ها را غیر ممکن می کند، مشکلی که پیشتر باعث حذف این قابلیت از پرچمدار پیشین شده بود و سازنده حالا برای باز گرداندن آن لازم است راه حلی پیدا کند.

شرکت سازنده ممکن است در نهایت بتواند با استفاده از تکنیک های interfacing مشکل هماهنگ نبودن این دو نوع حافظه را با یکدیگر حل کند، اما بهتر است فعلا تا روشن تر شدن موضوع با قطعیت نظری ندهیم.

آخرین نکته هم اینکه به نظر می رسد سامسونگ برای پرچمدار بعدی در حال آزمایش یک دوربین ISOCELL با کیفیت ۲۰ مگاپیکسل باشد و علاوه بر آن یک پروژه به نام all lens cover هم برای دوربین در جریان است که از روی نامش نمی توان اطلاعات چندانی به دست آورد، اما به عنوان مثال می تواند از لنزهایی تشکیل شده باشد که به کاور دستگاه متصل بوده و روی دوربین قرار گیرند.

اینها همه آنچه بود که از طریق منابع داخلی شرکت کره ای به بیرون درز کرده، اما در پایان لازم است گوشزد کنیم که اطلاعات یاد شده مربوط به نمونه های اولیه اس ۷ هستند و امکان تغییر کردن آنها پیش از نهایی شدن محصول وجود دارد.

در روز های آینده باز هم با دیجیاتو همراه باشید تا به محض فاش شدن اطلاعات تازه تر، شما را در جریان آنها قرار دهیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • رضا سهرابی
    رضا سهرابی | ۲۰ شهریور ۱۳۹۴

    مشخصات گلکسی اس 7
    دوربین 20 مگاپیکسل سامسونگ
    رم 6 گیگابایت
    سی پی یو 820
    حافظه داخلی 200 گیگابایت

  • genius
    genius | ۱۹ شهریور ۱۳۹۴

    شدیدا امیدوارم بزرگترین مشکل نه تنها گوشیهای سامسونگ بلکه بطور کلی اکوسیستم اندروید یعنی مصرف سرسام آور باطری تو سال آینده بدستان متخصصان توانای گوگل و سامی حل بشه!
    اپل هم که فعلا علاوه بر عنوان زندان بان(اکوسیستم بسته و تحت نظر خود کمپانی)با تقلید از قلم استایلوس به لقب متقلب سال مفتخر شده!!

    • گس پگ
      گس پگ | ۲۳ شهریور ۱۳۹۴

      چ،

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی