ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

۱۰ شیوه دستیابی به آرامش توسط کارآفرینان موفق

آرامش و حفظ خونسردی از مواردیست که در هر شرایطی، برای شما مفید خواهد بود و از طرفی، کارآفرینان موفق می دانند که این مهم، نقش موثری در کنار آمدن با مشکلات دارد. مهارت حفظ خونسردی ...

بهار سرافرازی
نوشته شده توسط بهار سرافرازی | ۲۵ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۴:۰۰

آرامش و حفظ خونسردی از مواردیست که در هر شرایطی، برای شما مفید خواهد بود و از طرفی، کارآفرینان موفق می دانند که این مهم، نقش موثری در کنار آمدن با مشکلات دارد. مهارت حفظ خونسردی در شرایط دشوار، هنریست که مانند بسیاری از مهارت های دیگر، تنها از طریق تمرین نهادینه می گردد.

در ادامه قصد داریم به ۱۰ روشی اشاره نماییم که کارآفرینان موفق، برای حفظ آرامش خویش از آنها بهره می جویند؛ با دیجیاتو همراه باشید.

تنفس عمیق

اکسیژن، مغز و سیستم گردش خون شما را تحریک کرده و در واقع به شما کمک می کند تا به آرامش برسید. اگر خاطرتان باشید، در فیلم های قدیمی مشاهده می کردیم که شخصی، پس از خارج شدن از حالت طبیعی و عصبانی شدن، شروع به تنفس درون یک کیسه هوا می کرد. ورود اکسیژن به بدن، جریان خون را به دنبال خواهد داشت.

در چنین شرایطی، مغز دوباره می تواند به بازدهی مناسبی دست پیدا کند. سپس اتصالات قوی بین عصب های قطع شده و در نتیجه همین موضوع، شما خواهید توانست دوباره تصمیمات بهتر و البته عاقلانه تری را اتخاذ نمایید یا دست کم، به گزینه های بیشتری فکر کنید. تنفس عمیق، آرامش فیزیکی و روحی را در برخواهد داشت؛ یکبار آن را امتحان کنید.

تمرکز بر نتیجه نهایی

یکی از بدترین کارهایی که می توانید در مواقع اضطراری انجام دهید، واکنش سریع نشان دادن است. با این حال، این همان کاریست که بسیاری از مردم انجام می دهند. در این میان اما کارآفرینان موفق می دانند که عکس العمل نشان دادن در شرایط اضطراری اشتباه ترین کار ممکن خواهد بود. افراد مورد بحث با فرصت دادن و تمرکز بر روی نتیجه و تصویری بزرگ تر، فضایی بهتر برای تصمیم گیری صحیح و غیر سطحی خواهند داشت. آن تصویر بزرگ و نتیجه نهایی برایشان قابی ذهنی از راههای رسیدن به نتیجه نهایی و دلخواه را ترسیم میکند.

ورزش کردن

حرکات فیزیکی راه خوبی برای منحدم کردن استرس، نگرانی و حتی خشم هستند. مسئله اینجاست که تمام این شرایط، در زمان سختی کاملا طبیعی هستند و کارآفرینان موفق می دانند که با انجام حرکات ورزشی و فعالیت، به راحتی می توانند به آرامش برسند. اگر نیاز به تصمیم گیری مهمی دارید یا حتی منتظر تماس تلفنی با اهمیتی هستید، سعی کنید کمی قدم بزنید یا حتی بدوید.

با انجام این حرکات ورزشی، مقدار اندروفین داخل بدن افزایش یافته که به تنظیم تعادل عصبی و روحی یاری می رساند.

تفکر و تمرین تمرکز حواس

یک تفکر عمیق یا تمرین تمرکز حواس به ذهن شما تعلیم می دهد تا آرامش داشتن را فرا گیرد؛ سپس شما خواهید توانست به موقع لزوم، از آن استفاده نمایید.

مدیتیشن یا همان تفکر و تمرکز حواس تمرینیست که به شما کمک می کند تا افکار خود را مدیریت و یا به عبارتی، رام کنید. افکاری که آگاهانه و یا ناخودآگاه مدام از سویی به سوی دیگر تاب می خورند.

شما با تمرین مداوم قادر هستید ذهنتان را تعلیم داده تا به موقع لزوم، به راحتی آرامتان کند. کاری که برای کارافرینان یک عادت است.

گوش دادن

آرام بودن و آرامش داشتن غالبا به معنی سکوت کردن و اجازه به خودتان است تا نظرات دیگران را نیز بشنوید. بیشتر مردم مایلند تا دیگران به حرفهایشان گوش دهند و در نتیجه، مرتبا صحبت کرده تا جایی که فراموش می کنند دیگران نیز نیاز به شنیده شدن دارند. شنیدن یک مهارت اکتسابیست که خیلی شرایط استرس زا و... را به راحتی دچار تغییر کرده و از بین می برد. کارافرینان موفق می دانند که یادگیری مهارت خوب شنیدن، به آنها کمک می کند تا به راحتی در بسیاری از شرایط استرس زا، آرام شوند.

همدلی کردن

همدلی، اندکی بیشتر از شنونده خوب بودن است. همدل بودن به این معنیست که واقعا حس کنید جای طرف مقابل هستید. گاهی مردم به اشتباه فکر می کنند همدلی یعنی کاری برای دیگری انجام دادن؛ این به معنی حل کردن مشکلات دیگران نیست اما وقتی بتوانید به طور موثری به حرفهای طرف مقابل گوش بدهید، به نقطه ای خواهید رسید که ذهن شما، با ایده ی یک پیشنهاد و راه حل آرامش بخش مواجه خواهد شد؛ راهکارهایی که به معنی واقعی کلمه مفید باشند.

یادگیری همدلی به شما کمک می کند تا آرام بمانید به این دلیل که شما در این حالت یاد می گیرید تا مسایل و مشکلات را شخصی تلقی نکنید. گاهی جریانات و اتفاقاتی که در گذشته برایتان رخ داده باعث می شوند تا حس کنید حرفهایی که طرف مقابل می زند، مربوط به شماست، در حالی که واقعا چنین نیست. گاهی اطرافیان صرفا از مشکلاتی می گویند که خودشان با آنها دست به گریبان هستند.

ثابت قدم بودن

مهم اینکه همدلی و شنونده بودن به این معنی نیست که شما از تصمیم خود منصرف شوید. کارآفرینان موفق می دانند که پس از تصمیم گیری نهایی آرامش حق اولیه و مسلم آنهاست. این افراد باور دارند که می توانند ثابت قدم باشند و از انتخاب و تصمیمشان به راحتی دفاع کنند. ثابت قدم بودن به داشتن آرامش، کمک فراوانی می کند.

دانستن ارزش واقعی خود

وقتی شرایط پرتنش و استرس زا می گردد، افراد موفق همواره ارزش واقعی خودشان را به یاد می آورند و به همین طریق، اجازه نمی دهند تا برخی گفته ها یا شریط دشوار، بر روحیه آنها تاثیر گذارد. وقتی به ارزش خود باور دارید، موانع و مشکلات رسیدن به هدف را موقت دانسته و بنابراین، در آرامش خواهید توانست تصمیمات بهتری اتخاذ کنید.

به راحتی بخشیدن

کارآفرینان موفق می دانند که همه ی ما گاهی آرامش خود را از دست می دهیم. به همین دلیل است که آنها به راحتی می بخشند و کینه توزی نمی کنند. وقتی شما به راحتی ببخشید، درونتان صلح و آرامشی به وجود می آید که در دوران مشکلات و سختی ها به راحتی خونسردی خود را حفظ خواهید کرد.

تمرکز بر خوبی ها

تمرکز بر و خوبی ها همیشه کلید بزرگی برای پیشرفت و توسعه [شخصیت] است. توجه به این مهم به شما کمک می کند تا همه روزنه های روشن زندگی را مشاهده کرده و تمام مشکلات را فرصتی برای پیشرفت خود ببینید و البته در این صورت است که شما توانایی حفظ آرامش در شرایط سخت و دشوار را خواهید داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • Jade
    Jade | ۲۷ شهریور ۱۳۹۴

    با نظر متأهل راجب سامسونگ كاملا موافقم

  • متین
    متین | ۲۵ شهریور ۱۳۹۴

    اینا همش خوندنشون اسونه پای عمل میرسه پای همه شل میشه ولی جدا از اون تمرکز رو نتیجه نهایی خیلی انرژی میده(منم به نوبه خودم ورود نویسنده جدید و تبریک میگم)مرسی از عامر بابت دقت (:

  • عـــامـر
    عـــامـر | ۲۵ شهریور ۱۳۹۴

    تمرکز رو نتیجه نهایی
    وقتی داری سختی میکشی
    وقتی متنفر شدی از صبح زود بیدار شدن
    و شب دیر خوابیدن
    وقتی خسته ای و رمق نداری سرتو بخارونی
    و هزار اگر و اما دیگه
    فقط یه لحظه فکر کن وقتی این پروژه به ثمر بشینه دیگه یه عمر راحتی این فکر باعث میشه مثل آدرنالین انرژی بیاد تو رگت و مثل لودر رو سر مشکلات آورا بشی
    ......
    ورود نویسنده جدید رو هم تبریک میگیم

    • spry
      spry | ۲۵ شهریور ۱۳۹۴

      با توجه به چند پست قبل با عرض پوزش از دوستان
      من عکس پروفایلم از اول همین بوده و هست این عکس یه فوتوگرافیه که دوستم از یکی از شخصیت های frozen طراحی کرده و من واسه ی همین اون رو گذاشتم.در ضمن در جواب به اون کاربر محترم باید بگم من عکس پروفایلم همیشه همین بوده و خواهد بود و این چه ربطی به من داره من اون سوال رو من پرسیدم و رفتم تا وین 10 رو نصب کنم واسه همین نبودم در ضمن جناب "بی نام تا اطلاع ثانوی" باید بگم جواب ابلهان خاموشی است

    • spry
      spry | ۲۵ شهریور ۱۳۹۴

      از شما هم به خاطر جواب تشکر می کنم....

    • SAEED DASTMARD
      SAEED DASTMARD | ۲۵ شهریور ۱۳۹۴

      حرف دلم رو زدی.

      • عـــامـر
        عـــامـر | ۲۵ شهریور ۱۳۹۴

        داداش نیستی
        دلتنگتم
        بخدا شاید باورت نشه دیشب تو فکرت بودم
        راستی یه آیدی تلگرام بده فدا

        • SAEED DASTMARD
          SAEED DASTMARD | ۲۵ شهریور ۱۳۹۴

          دمت گرم داش عامر والله سرکارم واسه همین وقت نمیکنم بیام سایت تا اونجا که بتونم اوضاع بچه ها رو رصد میکنیم بازم دمت گرم با ایمیلم در ارتباط باش.

  • Metal
    Metal | ۲۵ شهریور ۱۳۹۴

    براي فروش محصول نيز
    روش خود را صاحب قدرت ديدن
    همانطور كه در نظر قبل يك مثال برايش زدم ميتوانيد خود را قدرت برتري فرض كنيد !
    روش تحقير رقبا از طريق شبكه اجتماعي و ...(اجرا شده توسط سامسونگ)
    روش تخريب رقبا و مشتريان ( اجرا شده توسط سامسونگ)
    روش همه مردم احمق و گوسفند هستند اگر محصولم را نخرند ( اجرا شده توسط سامسونگ)

    • spry
      spry | ۲۵ شهریور ۱۳۹۴

      و روش اپل سیاست قطره چکانی.

      • متین
        متین | ۲۵ شهریور ۱۳۹۴

        این دوستمون تو یه دنیا دیگه ای سپری میکنه یا دنیا رو از یه زاویه جدیدی داره میبینه زیاد باهاش کار نداشته باشید
        http://digiato.com/article/2014/06/15/%D9%86%D8%AF%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%DB%8C%D8%B2-%D8%A7%DB%8C%D9%86%D9%82%D8%AF%D8%B1-%D9%86%DA%AF%D9%88-%E2%80%8C%D9%81%D9%82%D8%B7-%D8%A7%D9%BE%D9%84/

        • spry
          spry | ۲۵ شهریور ۱۳۹۴

          دمت گرم * این مفاله رو نخونده بودم.

          • متین
            متین | ۲۵ شهریور ۱۳۹۴

            قربانت قلم نیماست )):

  • Metal
    Metal | ۲۵ شهریور ۱۳۹۴

    رقبا را پشه فرض كردن
    در اين حالت به رقبا به شكل حشره موذي نگاه كرده و خود را با يك عدد اسپري پشه كش تصور كنيد !!
    مصرف كننده را عاقل فرض كردن
    در اين حالت بقيه مردم را صاحب شعور و عقل فرض ميكنيد و اگر محصولتان خوب است اين روش جواب ميدهد

مطالب پیشنهادی