ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بر اساس تحلیل ها تولید آیفون ۶ اس ۶۴ گیگابایتی برای اپل تنها ۲۳۴ دلار هزینه دارد

Merrill Lynch نام موسسه مشهور اقتصادی است که در دوره بحران اقتصادی موفق شد مجموعه بزرگی مثل Bank of America را به تملک خود درآورد. این موسسه به فاصله چند روز از رونمایی آیفون جدید، تحلیل گران ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۲۵ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۹:۳۰

Merrill Lynch نام موسسه مشهور اقتصادی است که در دوره بحران اقتصادی موفق شد مجموعه بزرگی مثل Bank of America را به تملک خود درآورد.

این موسسه به فاصله چند روز از رونمایی آیفون جدید، تحلیل گران خود را مامور کرده تا با محاسبه هزینه تولید بخش های مختلف این محصول، هزینه نهایی تولید آن را مشخص نمایند.

بر اساس محاسبات این تحلیل گران، نسل جدید آیفون به دلیل بهره مند بودن از بخش های تازه از جمله لایه حساس به فشار روی نمایشگر و سنسور جدید برای دوربین، نسبت به محصولات پیشین هزینه تولید بالاتری را برای سازنده در بر دارد.

موسسه اقتصادی آمریکایی لیستی از هزینه تولید بخش های مختلف آیفون 6S ارائه و آن را به ۳ بخش «نیمه رساناها»، «قطعات تشکیل دهنده» و «بخش های دیگر» تقسیم کرده است.

iPhone-6s-component-costs

لیست ارائه شده نشان می دهد بیش از نیمی از هزینه تولید محصول یاد شده صرف بخش «نیمه رساناها» می گردد که ۲۵ دلار آن متعلق به چیپست ۱۴ نانومتری A9 اختصاصی اپل، ۲۰ دلار مربوط به حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی و ۳۶ دلار به آنتن های ارتباطی (از جمله مودم LTE کوالکام) ارتباط داشته و ۲۲ دلار دیگر نیز برای ساخت قطعاتی مثل حسگر اثر انگشت صرف می گردد.

نمایشگر نیز قطعه دیگری است که ۷۴ دلار از قسمت «قطعات تشکیل دهنده» را به خود اختصاص داده و قسمت «بخش های دیگر» نیز شامل هزینه ۳۳ دلاری برای تولید بدنه آلومینیومی و کابل ها را شامل می شود.

در مجموع می توان گفت ساخت هر آیفون 6S برای اپل ۲۳۴ دلار تمام می شود که البته هزینه های جانبی مثل تحقیق و توسعه و توزیع را نیز باید به این میزان افزود، رقمی که برای شرکت ساکن کوپرتینو نباید چندان هم سرسام آور باشد.

توجه به هزینه های فوق در کنار قیمت فروش ۷۵۰ دلاری این محصول است که مشخص می کند اپل چرا و چگونه به سودآور ترین شرکت در جهان بدل شده و روز به روز آمار های موفقیت را به دست خود جا به جا می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (26 مورد)
  • shahin
    shahin | ۲۶ شهریور ۱۳۹۴

    لامصب اپل یه میلیون پول گوشیشه 2میلیون پول سیب پشتش خخخخخ

  • سعید
    سعید | ۲۶ شهریور ۱۳۹۴

    با توجه به نرخ ارز آزاد در بازار معلوم نیست با ورود محصولات جدید اپل با چه قیمت هایی مواجه خواهیم شد.
    حالا دیگه بماند تولید کننده چه سودی برای خودش در نظر گرفته...

    http://inerkh.ir/currency

  • pouria
    pouria | ۲۶ شهریور ۱۳۹۴

    عکسش باری یه کارخانه بسته بندی مرغ تو چینه

  • Shayan_Q9
    Shayan_Q9 | ۲۶ شهریور ۱۳۹۴

    زدن یک گوشی مهم نیست! مهم اینجاست یک گوشی بزنی تموم دنیا ازش تعریف کنن و راضی باشن و کسی از خریدنش ناراحت نباشه! اون قیمت هم ارزش رو داره!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی