ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل رسما آیفون 6S را با فناوری 3D Touch و دوربین ۱۲ مگاپیکسلی معرفی کرد

اپل چند دقیقه پیش از نسل جدید آیفون رونمایی به عمل آورد. همانطور که انتظار می رفت، آیفون جدید از هیچگونه تغییر ظاهری بر خوردار نیست و صرفا سخت افزارش بروز رسانی شده. آیفون ۶ ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۸ شهریور ۱۳۹۴ | ۲۳:۰۶

اپل چند دقیقه پیش از نسل جدید آیفون رونمایی به عمل آورد. همانطور که انتظار می رفت، آیفون جدید از هیچگونه تغییر ظاهری بر خوردار نیست و صرفا سخت افزارش بروز رسانی شده. آیفون ۶ اس، از همان نمایشگر ۴.۷ اینچی بهره می برد اما همانطور که گفتیم، تمام تغییرات، داخلی هستند.

در همان ابتدای امر و همانگونه که در تصویر مشاهده می کنید، اپل رنگی جدید را برای تلفن هوشمند جدید خود برگزیده است.

بارز ترین مشخصه آیفون و آنچه مدت ها انتظارش را می کشیدیم نیز در نهایت با نام «3D Touch» وارد نمایشگر آیفون شد. با فشردن نمایشگر، منوهای جدید برایتان باز خواهند شد و یا در صورتی که از پیش تعریف کرده بودند، می توانید شاهد میانبرهایی باشید. در واقع، 3D Touch به شما اجازه می دهد تا به گونه ای تازه با موبایل خود به تعامل بپردازید.

مدیران این شرکت در روی صحنه، خبر می دهند که جنس آلمینیوم به کار رفته در بدنه آیفون نیز تغییر کرده اپل خبر می دهد که از آلیاژی جدید و سفارشی شده در بدنه تلفن هوشمند مورد بحث استفاده کرده است. نمایشگر نیز از قدرت بیشتری برخوردار شده، در واقع، آنگونه که اپل اذعان دارد، اکنون نمایشگر آیفون در برابر ضربه ها از خود مقاومت بیشتری نشان می دهد. گفتنی است که اپل از همان محافظ Ion-X در نمایشگر آیفون بهره گرفته که پیشتر، آن را در نمایشگر نمونه ورزشی از ساعت اپل مورد استفاده قرار داده بود.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

iPhone 6S از پردازنده ای ۶۴ بیتی و جدید به نام A9 بهره می برد که توسط خود اپل توسعه پیدا می کند. طبق معمول، این شرکت از جزییات این پردازنده خبر نمی دهد اما مشخصا در روزهای آتی، خبرهای مرتبط با آن را خواهیم خواند.

Screen Shot 1394-06-18 at 23.31.52-w600

به طور کلی، آقای شیلر، مدیر ارشد بخش بازاریابی اپل که امشب فرصت بسیار زیادی برای درخشیدن داشته، اعلام نمود که چیپ جدید، از لحاظ قدرت پردازشی تا ۷۰ درصد از A8 سریع تر است و این سرعت در قیاس پردازش گرافیکی، به ۹۰ درصد می رسد. در مجموع، با موبایلی طرف هستیم که به شدت از آیفون ۶، عملکرد سریع تری دارد.

فیل شیلر همچنین روی صحنه اعلام کرد که دوربین اصلی آیفون، به ۱۲ مگاپیکسل ارتقا پیدا کرده است. اپل بالاخره پس از ۴ سال، تصمیم گرفت دوربین آیفون را بروز رسانی کرده و ۸ مگاپیکسل را به ۱۲ مگاپیکسل ارتقا دهد. این شرکت همچنین ادعا می کند با اینکه تعداد پیکسل ها افزایش داشته اند، اما به هیچ عنوان نویز تصاویر بیشتر نشده و همان کیفیت سابق در ابعادی بزرگ تر در اختیار کاربران قرار می گیرد.

Screen Shot 1394-06-18 at 23.32.36-w600

خبر دیگر در مورد دوربین اینکه گفته می شود اکنون، سرعت انجام فوکوس خودکار و دقت آن، افزایش داشته. این دوربین، اکنون قادر است تا ویدیوهایی با رزولوشن 4K را به ثبت برساند اما همچنان یک بخش وجود دارد که خبر خوبی برای طرفداران آیفون نیست: لنز دوربین، باز هم از بدنه اصلی دستگاه بیرون زده که البته انتظار این موضوع نیز از پیش می رفت، چرا که قرار نیست در یک سری S، شاهد تغییر و دستکاری در طراحی باشیم.

Screen Shot 1394-06-18 at 23.32.17-w600

تغییر، به سراغ دوربین جلویی نیز آمده و اکنون شاهد حسگگری ۵ مگایپکسلی در آیفون هستیم. پیشتر در شایعات شنیده بودیم که اپل، تصمیم دارد برای دوربین جلویی، یک فلاش را نیز قرار دهد. حال، کاربران آیفون ۶ اس دارای فلاش جلو نیز شده اند اما خبری از یک LED نیست؛ نمایشگر آیفون، برای یک لحظه روشن شده و نور را به صورت شما می تاباند.

Screen Shot 1394-06-18 at 23.32.26-w600

البته اپل ادعا کرده که این نور، سه برابر بالاترین حالتی است که می توانید برای نمایشگر خود تعیین کنید. کاربر همچنین قادر است تا نور صفحه را به میل خود تغییر دهد تا با محیط اطراف اش، سازگاری داشته باشد.

متاسفانه، آیفون جدید باز هم دارای فضای ذخیره سازی ۱۶ گیگابایتی خواهد بود و مدل بعدی آن، ۶۴ گیگابایتی است. اپل با قرارداد دو ساله، این محصول را با قیمت ۱۹۹ دلار عرضه می کند اما از آنجایی که بیشتر کاربران، اکنون دیگر برای ۲ سال حاضر به نگه داری از موبایل خود نیستند و ترجیح می دهند نمونه های جدیدتر را بخرند، اپل راهکار دیگری را در پیش گرفته. این شرکت، با فروش اقساطی، به شکل ماهانه ۲۷ دلار آیفون را به فروش می رساند و این تنها طرح نیست؛ طرح بعدی، ۳۲ دلار در ماه است و پس از یک سال، می توانید تلفن همراه خود را به اپل تحویل داده و نمونه جدید را تحویل بگیرید. به این راهکار، به راحتی و بدون زیان زیاد، کاربران می توانند به شکل سالانه موبایل های خود را بروز رسانی کنند.

فیل شیلر، همچنین خبر می دهد که آیفون جدید، از تازه ترین تکنولوژی ها در زمینه LTE و وای-فای بهره می برند. وی ادعا می کند که اکنون، سرعت Wi-Fi تا دو برابر بیشتر گشته و سرعت اتصال به LTE نیز تا ۲۳ درصد بیشتر شده.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (91 مورد)
  • هادی
    هادی | ۲۳ آذر ۱۳۹۴

    سلام
    من نمیدونم چرا الکی بحث میکنید با هم هر کسی یه سلیقه ای داره هر کسی یه انتظاری داره از موبایلش به نظر من اون گوشی که نیازتون رو رفع میکنه بخرید
    من به شخصه سامسونگ نوت فور داشتم که در دوران خودش غول سامسونگ بود
    ۱۵۲۰ نوکیا داشتم ویندوز فون بود خیلی عالی بود
    الانم جدیدا آیفون ۶ اس پلاس گرفتم با رم ۱۲۸ گیگ هر غولی تو برند خودش رو میذاره تو جیبش از لحاظ کیفیت گرافیک پشتیبانی سخت افزاری نرم افزاری تکنولوژی و هر چیز دیگه این گوشی فوق العادس فقط گرونه!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی