ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پروژه اندروید وان برای جبران استقبال سرد کشورهای در حال توسعه به بازارهای اروپایی قدم می گذارد

پروژه اندروید وان روز به روز در حال گسترش است و یک سال پس از عرضه به بازارهای جنوب شرق آسیا، حالا حضور در بازارهای اروپایی را نیز آغاز کرده است. این پلتفرم که به تولید ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۲۹ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۹:۳۰

پروژه اندروید وان روز به روز در حال گسترش است و یک سال پس از عرضه به بازارهای جنوب شرق آسیا، حالا حضور در بازارهای اروپایی را نیز آغاز کرده است.

این پلتفرم که به تولید تلفن های هوشمند ارزان قیمت با قابلیت دریافت آخرین بروزرسانی های نرم افزاری اختصاص دارد، مدتی پیش فعالیت خود را در ترکیه و پس از آن هلند آغاز کرده بود و حالا قرار است با عرضه تلفن هوشمند Aquaris A4.5 از BQ به قیمت ۱۶۹ یورو در اسپانیا و پرتغال، قلمرو خود را در این قاره گسترش بخشد. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

این تلفن هوشمند در حقیقت دومین نسل از محصولات مجهز به اندروید وان محسوب می شود و به همین دلیل تا حدی از دیگر ابزارهایی که تا کنون در این پلتفرم مشاهده کردیم قدرتمند تر است، البته این تفاوت آنقدر نیست که امکان رقابت با پرچمداران دیگر سازندگان را برای این محصول فراهم کند.

از مشخصات سخت افزاری این تلفن هوشمند می توان به نمایشگر ۴.۵ اینچی با رزولوشن ۵۴۰ در ۹۶۰ و تراکم ۲۴۵ پیکسل، چیپست ۴ هسته ای MT6735M مدیاتک به همراه ۱ گیگابایت حافظه رم، ۱۵ گیگابایت حافظه داخلی (که ۱۰.۵ گیگابایت از آن در اختیار کاربر قرار دارد)، باتری ۲۴۷۰ میلی آمپر ساعتی، دوربین پشتی ۸ مگاپیکسلی، دوربین عقب ۵ مگاپیکسلی و پشتیبانی از LTE یا ارتباط مبتنی بر 4G اشاره کرد.

این تلفن هوشمند همچنین به نسخه ۵.۱ اندروید آب نبات چوبی مجهز است که گوگل بروزرسانی کردن آن را تا ۲ سال تضمین می کند و BQ نیز سخت افزار دستگاه را تا ۵ سال گارانتی کرده است.

هرچند این محصول با قیمت نزدیک به ۲۰۰ دلار، تقریباً دو برابر رقم مورد نظر گوگل برای محصولات پلتفرم اندروید وان هزینه دارد، اما با این حال قیمت آن برای بازار اروپا مناسب به نظر می رسد و از محصول ۲۶۰ دلاری عرضه شده در ترکیه نیز ارزان تر است.

البته قیمت بالاتر باعث می شود این تلفن هوشمند رقیبی مثل نسل سوم Moto G موتورولا را در مقابل خود داشته باشد که هرچند به اندروید خالص مجهز نیست و دریافت بروزرسانی آن نیز محدود تر است، اما در عوض از سخت افزار بهتری بهره می برد.

با اضافه شدن کشورهای تازه، پروژه اندروید وان اکنون در جنوب شرق آسیا، ترکیه، بخش هایی از آفریقا و چند کشور اروپایی عرضه شده که موارد اخیر نشان می دهد گوگل قصد دارد پای این پلتفرم را به بازارهایی باز کند که حساسیت کمتری روی ارزان قیمت بودن محصولات نشان می دهند.

این موضوع در حالی اهمیت پیدا می کند که گوگل اعلام کرده محصولات ارزان قیمت عرضه شده در کشور هند با استقبال چندانی مواجه نشده و برای رسیدن به موفقیت در چنین بازارهایی باید تلفن های هوشمندی عرضه شوند که در رده ۳۰ تا ۴۷ دلار قرار داشته باشند.

در پایان می توانید تصاویری از تلفن هوشمند ۲۰۰ دلاری BQ برای پتلفرم Android One را مشاهده نمایید.

android-one-aquaris-a4-1

android-one-aquaris-a4-4

android-one-aquaris-a4-3

android-one-aquaris-a4-2

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • Mr.EN
    Mr.EN | ۲۹ شهریور ۱۳۹۴

    اندروید وان چه فرقی با اتدروید معمولی داره؟

    • AK_007
      AK_007 | ۳۰ شهریور ۱۳۹۴

      هیچی
      فقط اندرویدش خالصه و مخصوص دستگاهای ضعیف

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی