ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ده اپلیکیشن برای آیفون که می توانند جایگزین اپ های پیش فرض اپل شوند

شکی نیست که عملکرد اپل در ساخت تلفن هوشمند، رایانه و تبلت بسیار عالیست. اما در طراحی اپلیکیشن ها چطور؟ آیا اپلیکیشن های پیش فرض دستگاه های iOS می توانند به خوبی پاسخگوی نیازهای روزمره شما باشند؟ ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲ مهر ۱۳۹۴ | ۱۹:۰۰

شکی نیست که عملکرد اپل در ساخت تلفن هوشمند، رایانه و تبلت بسیار عالیست. اما در طراحی اپلیکیشن ها چطور؟ آیا اپلیکیشن های پیش فرض دستگاه های iOS می توانند به خوبی پاسخگوی نیازهای روزمره شما باشند؟

اگر آیفون دارید، مطمئنا می دانید اپلیکیشن هایی همچون Stocks، Tips، Game Center، Calendar، Weather و Newsstand آنچنان که باید و شاید کاربردی نیستند و ممکن است حتی یکبار هم از آنها استفاده نکنید. این اپلیکیشن ها را نمی توان از موبایل حذف کرد؛ شاید بهترین کار این باشد که آنها را در یک پوشه جداگانه و در گوشه ای دور از صفحه خانه آیفون مخفی کنید.

اما بد نیست بدانید که خبرهای خوبی در راه است. چندی پیش تیم کوک، مدیر عامل اپل طی یک مصاحبه از تلاش کمپانی به منظور ایجاد راهی برای حذف اپلیکیشن های بومی iOS خبر داد.

مطمئنا زمانی که این قابلیت در دسترس شما قرار گرفت و برخی از اپلیکیشن های بومی موبایلتان را حذف کردید، به گزینه هایی جایگزین برای آنها احتیاج خواهید داشت. در این مقاله به 10 اپلیکیشن فوق العاده می پردازیم که می توانید جایگزین اپ های پیشفرض آیفون و آیپد کنید.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید. 

 به جای سافاری از کروم استفاده کنید

instead-of-safari-use-chrome (1)

 

اگر کروم مرورگر اصلی شما در پی سی است، شاید بد نباشد که آن را با سافاری جایگزین کنید. این مرورگر از قابلیت همگام سازی با دیگر دستگاه ها برخوردار است، بنابراین می توانید به تاریخچه مرورگر و جستجوهای اخیر خود در لپتاپ، تبلت و رایانه از طریق موبایل دسترسی داشته باشید.

Chrome

Chrome

سازنده: گوگل قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS حجم: 71.5 مگابایت زبان:

اسپاتیفای را جایگزین اپل موزیک کنید

instead-of-apple-music-use-spotify

اپل موزیک سرویس بسیار خوبی است، اما برای یافتن آهنگ های جدید در مقابل اسپاتیفای حرفی برای گفتن ندارد. در تابستانی که گذشت، اسپاتیفای بخش های جدیدی همچون Discover Weekly را برای یافتن هنرمندان و آهنگ های جدید به اپلیکیشن خود اضافه کرد.

با مراجعه به این بخش هر هفته یک پلی لیست دو ساعته از آهنگ هایی که ممکن از دوست داشته باشید در اختیارتان قرار می گیرد. ضمنا قابلیت جدید Now هم بهترین موزیک ممکن در لحظه را برایتان پخش می کند.

اسپاتیفای ضمنا یک نسخه رایگان هم دارد که با آن می توانید به موزیک های مورد علاقه تان گوش دهید. این در حالیست که اپل تنها گوش دادن به ایستگاه رادیویی اش را جز امکانات رایگان اپل موزیک قرار داده.

Spotify

Spotify

سازنده: .Spotify Ltd قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS حجم: 82.2 مگابایت زبان:

به جای Weather از Dark Sky استفاده کنید

instead-of-weather-use-dark-sky

دارک اسکای رایگان نیست. برای استفاده از آن باید 3.99 دلار هزینه بپردازید. با داشتن این اپ روی آیفون می توانید از وضعیت دقیق هوا در ساعات مختلف روز باخبر شده و دقیقا بدانید که چه موقع باران و برف شروع به باریدن خواهند کرد. اپلیکیشن اطلاعاتش را از منابع مختلف (حتی کاربران دارک اسکای) جمع آوری می کند تا پیش بینی های بسیار دقیقی به شما ارائه دهد.

زمانی که نزدیک است باران بگیرد، دارک اسکای با پیام هشدار شما را از آن مطلع می کند تا بدون چتر از خانه خارج نشوید. البته اگر دوست ندارید که برای یک اپلیکیشن هواشناسی هزینه پرداخت کنید، شاید بهتر باشد که نیم نگاهی به اپ رایگان Yahoo Weather بیندازید.

Dark Sky

Dark Sky

سازنده: Jackadam قیمت: 3.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS حجم: 8.7 مگابایت زبان:

به جای Photos از Google Photos استفاده کنید

instead-of-photos-use-google-photos

اپلیکیشن Photos جدید گوگل فوق العاده است. می تواند به صورت خودکار از تصاویر گالری شما در فضای ابری نسخه پشتیبان تهیه کند، و کاری کند که از طریق اشیا و افراد موجود در آنها یا محل ثبت عکس قابل جستجو باشند. بنابرگفته جان برانلی از فست کو، گوگل فوتوز در حکم جیمیلی برای عکس هاست که سالها منتظرش بودیم.

Photos رایگان است و فضایی نامحدود برای تصاویر زیر 16 مگاپیکسل در اختیارتان قرار می دهد؛ بنابراین برای تصاویری که با آیفون می گیرید بسیار مناسب است. هر چند یکی از نقاط ضعف Photos این است که مجبورید عکس هایتان را در اختیار غول موتورهای جستجو قرار دهید.

Google Photos

Google Photos

سازنده: گوگل قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS حجم: 58.1 مگابایت زبان:

به جای نقشه های اپل از نقشه های گوگل بهره بگیرید

instead-of-maps-use-google-maps

اپل مپس در نسخه های جدید نسبت به نسخه اولیه اش در سال 2012 (که مملو از خطا، جاده های بدون نام و باگ بود) بسیار بهینه تر شده، اما وقتی از اپلیکیشن های نقشه صحبت می کنیم گوگل مپس همچنان رقیب ندارد.

مسیریابی با گوگل مپس روز به روز بهتر می شود، نمایش وضعیت ترافیکی در آن بسیار دقیق است و رابط کاربری بسیار ساده ای برای استفاده را در آن شاهد هستید.

Google Maps

Google Maps

سازنده: گوگل قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS حجم: 30.3 مگابایت زبان:

به جای میل اپل از جیمیل استفاده کنید

instead-of-mail-use-gmail

اپلیکیشن های جایگزین برای Mail اپل بسیارند؛ می توانید بسته به نیاز از آتلوک یا میل باکس استفاده کنید، اما اگر گوگل سرویس دهنده اصلی ایمیل های شماست، جیمیل برایتان بهترین گزینه است.

نامه های دریافتی در جیمیل به طور هوشمند در دسته های اصلی، اجتماعی و پیام های تبلیغاتی تفکیک شده و گزینه جستجو  همانطور که از آن انتظار می رود، کار خود را به درستی و بی عیب و نقص انجام می دهد.

Gmail

Gmail

سازنده: گوگل قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS حجم: 17.7 مگابایت زبان:

 به جای Reminders از Wunderlist بهره بجویید

instead-of-reminders-use-wunderlist

ووندرلیست که توسط مایکروسافت خریداری شده، یکی از بهترین اپلیکیشن های مدیریت کارهاست. با آن نه تنها می توانید برای انجام امور کاری فهرست های تیک دار بسازید، بلکه این کار را می توانید برای کارهای روزمره مثل خرید از فروشگاه هم انجام دهید. وظیفه انجام هر کار در فهرست را می توانید به شخص خاصی محول کنید و ضمنا این فهرست ها را با دیگر کاربران ووندرلیست به اشتراک بگذارید.

Wunderlist

Wunderlist

سازنده: 6Wunderkinder قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS حجم: 57.8 مگابایت زبان:

به جای فیس تایم از اسکایپ استفاده کنید

instead-of-facetime-use-skype

فیس تایم برای برقراری مکالمات ویدئویی عالی است. وقتی که به مسافرت می روید، با آن می توانید بدون نیاز به پرداخت هزینه های رومینگ با دوستان آیفون دار خود ارتباط ویدئویی برقرار کنید.

اما تنها مشکل اینجاست که فیس تایم فقط برای محصولات اپل قابل استفاده است. بنابراین برای برقراری ارتباط با کسی که آیفون، آیپد یا مک ندارد اسکایپ بهترین گزینه ای است که می توانید به عنوان جایگزین داشته باشید.

Skype

Skype

سازنده: Skype قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS حجم: 82.7 مگابایت زبان:

به جای Notes از Evernote استفاده کنید

use-evernote-instead-of-notes

Evernote یکی از بهترین اپلیکیشن های یادداشت برداری است؛ برای کلیه پلتفرم های رایج عرضه شده و می تواند یادداشت ها را میان دستگاه های مختلف همگام سازی کند. بنابراین از هر دستگاه متصل به اینترنتی می توانید به یادداشت های خود در آن دسترسی داشته باشید.

Evernote

Evernote

سازنده: Evernote قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS حجم: 75.3 مگابایت زبان:

به جای تقویم اپل از Sunrise یا Fantastical استفاده کنید

instead-of-calendar-use-sunrise-or-fantastical

تقویم سانرایز و فنتستیکال هر دو در عمل نسبت به تقویم پیش فرض اپل برتری دارند. این دو اپ قادر به تشخیص دستورات تایپی هستند، بنابراین می توانید با نوشتن جمله ای همچون "فردا شب شام با الکس" رویدادی برای آن در تقویم ایجاد نمایید. مضاف بر این، هر دو امکانات ریز و درشت بسیار زیادی دارند که ابدا در تقویم پیش فرض اپل آنها را نمی بینید.

تقویم سانرایز رایگان است، در حالی که برای استفاده از فنتستیکال می بایست هزینه ای 3 دلاری بپردازید.

Sunrise Calendar

Sunrise Calendar

سازنده: مایکروسافت قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS حجم: 24.7 مگابایت زبان:
Fantastical 2

Fantastical 2

سازنده: .Flexibits Inc قیمت: 4.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS حجم: 25.2 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (23 مورد)
  • مهران
    مهران | ۳ مهر ۱۳۹۴

    اخه وجدانن خجالت نمیکشین اینارو میزارین؟؟؟اینا که کلا برنامه اندرویده اونوقت نمیشه گفت اپل دستته باس بگیم پیرزن با لباس عروس دستمونه

  • amir
    amir | ۳ مهر ۱۳۹۴

    اخه سافاری به این خوبی ول کنم بر م کوروم استفاده کنم یا بجایnote برم از evernote اخه یه چیزایی میگیدا بعدشم. photos گوگل. معلومه میتونه عکساتو برداره

  • Amirmahdi
    Amirmahdi | ۲ مهر ۱۳۹۴

    برا چی من باید عوض کنم؟؟؟؟ خب اگه می خواستم از این اپ ها استفاده کنم می رفتم اندروید می گرفتم.......... یه پست مفید بزارید اخه این چیه؟؟؟؟؟؟

  • حبیب
    حبیب | ۲ مهر ۱۳۹۴

    دوستان یه سوال ؛ درسته آیفونایی رو که از دوبی میخرن فیس تایم نداره؟؟؟؟
    حیاتیه وگرنه اسپم نمیزاشتم...

    • firebird
      firebird | ۲ مهر ۱۳۹۴

      آیفون و آیپهادهای سفارش امارات فیس تایم ندارند و تا اونجایی که من میدونم فقط با جیلبرک میتونی فیس تایم روشون نصب کنی. روی جعبه از روی پارت نامبر میتونی تشخیص بدی.

      • firebird
        firebird | ۲ مهر ۱۳۹۴

        * آیفون و آیپدها

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی