ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جمع‌بندی

مروری بر دنیای بازی های ویدیویی در هفته ای که گذشت [28 شهریور الی 4 مهر]

دنیای بازی های ویدیویی گستردگی خاص خود را دارد و کمتر پیش آمده که در دیجیاتو بتوانیم از گوشه به گوشه ی این دنیای خوش رنگ و جذاب برای تان بگوییم. تمرکز بیشتری روی اخبار ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۴ مهر ۱۳۹۴ | ۲۰:۰۰

دنیای بازی های ویدیویی گستردگی خاص خود را دارد و کمتر پیش آمده که در دیجیاتو بتوانیم از گوشه به گوشه ی این دنیای خوش رنگ و جذاب برای تان بگوییم. تمرکز بیشتری روی اخبار مهم، کنفرانس ها و اتفاقات جریان ساز داشتیم اما این بار به گونه ای متفاوت، دنیای بازی را در می نوردیم.

از گوشه کنار این صنعت جذاب اخبار متنوعی هر روز می شنویم که شاید کمتر فرصتی پیش آید در مورد آن ها صحبت کنیم. شرکت های بزرگ و کوچک، افرادی را تحت اختیار می گیرند، بازی هایی تایید می شوند و جنجال های خبری رخ می دهد. شایعات هر روز در گوش ها زمزمه می شود و برخی به حقیقت می پیوندد در حالی که بسیاری دیگر کذب محض هستند.

پست مورد نظر، به آمار فروش و گزارش های مالی شرکت ها خواهد پرداخت و نیم نگاهی بر شیوه مدیریت کمپانی ها در صنعت پر زرق و برق بازی های ویدیویی دارد. اگر می خواهید بیشتر با گوشه و کنار دنیای رنگارنگ ما گیمرها آشنا شوید، بسته جمع بندی هفته را تقدیم تان می کنیم.

نینتندو، مایکروسافت و سونی با کنسول های شان تنها سوژه های خبری ما نیستند. به دنیای بازی سازان مستقل سفر می کنیم و از استودیوهای کوچک شان هم اخباری به اطلاع تان می رسانیم. بازی های موبایل هم در انحصار هفت سنگ و پست های روزانه نیستند. اگر به دنبال تریلر بازی محبوب تان هستید، شاید در این پست آن ها را پیدا کنید و اگر می خواهید بدانید چه بازی هایی در هفته پیش رو منتشر می شوند، ما به شما خواهیم گفت.

در جمع بندی اخبار دنیای بازی، هر هفته مروری بر اخبار مهم صنعت ویدئوگیم در شرق و غرب داریم. البته، همچون گذشته اخبار مهم را سریعا به اطلاع تان خواهیم رساند اما به هر حال یک جمع بندی کلی از هفته ای که گذشت می تواند جامع و کامل باشد.

در ادامه با دیجیاتو و جمع بندی هفته همراه باشید.

بخش اول - مقالات هفته

بررسی بازی  Forza Motorsport 6؛ در ستایش تجربه‌ ای جنون‌ آمیز از جنس هنر هشتم

Forza-6

بگذارید در جملات ابتدایی این یادداشت-نقد خیالتان را راحت کنم؛ «فورتزا موتوراسپورت ۶» تنها به مذاق دو دسته از دوستداران بازی های ویدئویی خوش نخواهد آمد: دسته اول افرادی که به کنسول نسل هشتمی مایکروسافت دسترسی ندارند و دسته دوم هم گیمرهایی که هوادار بازی های مسابقه ای نیستند و عطای شبیه ساز نسبتا پیچیده ای چون «فورتزا» و عناوین مشابه آن را به لقایش بخشیده اند.

اگر گیمر هستید و از قضا عضو یکی از این دو دسته به حساب نمی آیید، در انتخاب جدیدترین ساخته تیم باتجربه Turn 10 لحظه ای هم درنگ نکنید. «فورتزا ۶» هر آنچه یک اثر استاندارد نسل هشتمی در ژانر ریسینگ نیاز دارد را در خود جای داده است و رقبای صاحب نام و شناخته شده ای چون «پراجکت کارز» و «درایو کلاب» به راحتی در دود لاستیک هایش محو می شوند. بازی به شایسته ترین شکل ممکن دهمین سالگرد سری «فورتزا» را جشن می گیرد و با همان چند دقیقه ابتدایی، مخاطب را روی صندلی میخکوب می کند.

برای مطالعه کامل مقاله کلیک کنید

در دومین رویداد آکیلس کانکت چه گذشت؟

Oculus

دومین رویداد آکیلس کانکت، پنج شنبه شب برگزار شد و با خبرهای بسیار خوبی برای طرفداران واقعیت مجازی همراه بود. از جمله ی این خبرها می توان به پشتیبانی از ورژن ویندوز 10 ماینکرفت، معرفی برنامه ی Oculus Ready و معرفی بازی هایی جدید و واقعیت مجازی محور از سوی شرکت های سگا، میدوی، نامکو و اپیک گیمز اشاره کرد.

برای مطالعه کامل مقاله کلیک کنید

نگاهی به کنسول Pippin اپل و بررسی دلایل شکست آن

Pippin2

دیگر به سختی می توان قدرت اپل را در زمینه های مختلف انکار کرد. از کامپیوترهای اولیه ی مک اینتاش گرفته تا آیپد و آیفون؛ ستاره ی سیلیکون ولی، دائما به ساخت محصولات خلاقانه ی خود ادامه می دهد. و با عرضه ی هر محصول جدید، به موفقیتی عظیم تر دست می یابد.

اما دوران همیشه به این خوبی هم نبوده است. آن زمان که کمپانی به ظاهر شکست ناپذیر اپل، سعی کرد تا راه خود را به صنعت بازی باز کند را یادتان است؟ دستگاه پیپین اپل بدین منظور ساخته شده بود که انقلابی عظیم در این صنعت پدید آورد اما در عوض به لکه ی ننگی بر پیشانی کمپانی ساکن کوپرتینو تبدیل شد.

در حال حاضر، چیزی در حدود 20 سال از آن ناکامی بزرگ می گذرد و به نظر می رسد که اپل بار دیگر آماده است تا شانس خود را در زمینه ی گیمینگ با اپل تی وی امتحان کند.

اما سوال اینجاست که چرا پیپین شکست خورد و چرا اپل فکر می کند که اپل تی وی جدید، به این سرنوشت دچار نخواهد شد؟

برای مطالعه کامل مقاله کلیک کنید

آیا اپل تی وی جدید، می تواند به عنوان یک دستگاه گیمینگ موفق باشد؟

Apple-TV3

در 12 ماه گذشته، خبرهای بسیاری درباره ی عرضه ی ورژن جدید اپل تی وی شنیدیم؛ اما روز چهارشنبه دو هفته پیش، توانستیم رسما کنسول بازی جدید اپل را مشاهده کنیم. اپل تی وی جدید، همان طور که پیش بینی می شد، با رابط کاربری متفاوت، دسترسی به اپ استور و ریموتی الهام گرفته از Wii همراه است. و جای شکرش باقیست که بازی هم دارد؛ ترکیبی از بازی های مطرح و محبوب، بازی های سنتی کنسول های قدیمی و مهم تر از هرچیز، عناوین انحصاری iOS.

اما مهم ترین مسئله این است: اپل تی وی، هم یک ست-تاپ باکس است و هم یک میکروکنسول همه چیز تمام، که البته نتوانست آنقدرها که باید و شاید، اشتیاق مخاطبان را برانگیزد.

شاید بزرگ ترین مشکل اپل در این میان، آن باشد که تکلیف ست-تاپ باکس ها، چندان مشخص نیست و دیگر نمی دانیم که به یکی از آن نیاز داریم یا خیر. انقلاب تلویزیون های هوشمند، در تولد پلتفرم گیمینگی جدید شکست خورد؛ اما آن ها حداقل توانستند نیاز به جعبه های ست تاپ در اتاق های پذیرایی را از بین ببرند.

نت فلیکس، آمازون اینستنت ویدئو و دیگر سرویس های مشابه، اشباع جعبه های ست تاپ را از بین بردند و تلویزیون هایی که از این سرویس ها پشتیبانی نکنند، مرده به حساب می آیند. از سوی دیگر، اشباع ست تاپ باکس های پخش رسانه به قدری رسیده که روپرت مرداک، عملا، ست تاپ باکس های Now TV خود را بین مردم پخش می کند.

در همین حال و در سوی دیگر ماجرا، کنسول های بازی ای که تجربه ی بازبینی رسانه را در اختیار مخاطب می گذارند، در جلب توجه، ناموفق مانده اند. بارز ترین مثال آن از یک نظر، اکس باکس وان است؛ کنسولی که براساس هدف ادغام گیمینگ و محتوای رسانه ای ساخته شده است. در کنار این ها، رقبای بسیار ارزان تری، در صف رقابت با اپل تی وی قرار دارند و ویژگی هایی مشابه ارائه می دهند؛ از بین آن ها می توان به Fire TV کمپانی آمازون اشاره کرد.

برای مطالعه کامل مقاله کلیک کنید

دریچه: یکی برای همه، همه برای یکی؛ معرفی بازی World of Tanks

WOT1

صحبت کردن در رابطه با «جهان تانک ها» (World of Tanks) و موفقیت آن در بین بازی های رایگان تنها تکرار مکررات خواهد بود. بازی آن قدر در طول پنج سال اخیر به محبوبیت رسیده است که در مقاطعی درآمدهای روزانه آن از عناوین محبوبی چون «وارکرفت» نیز بیشتر می شدند.

قوانین و قراردادهای «جهان تانک ها» ساده هستند. گیمر باید از بین بیش از 350 تانک، مدل مورد علاقه خود را انتخاب کند و به نبرد با دیگر کاربران سراسر جهان برود. این تانک ها مجموعا شامل 5 کلاس مختلف می شوند که هر یک سبک و سیاقی خاصی برای کنترل و همچنین هدف گیری دارند.

نبردهای بازی عموما به 30 بازیکن محدود می شوند و تعداد بالای گیمرها در نقش های بزرگ بازی به خوبی مدیریت می شوند. علاوه بر این قابلیت نبرد بین کلن های مختلف از آن دست ویژگی هایی به حساب می آید که ساخته وارگیمینگ را به اثری با ارزش تکرار بالا بدل می کند.

برای مطالعه کامل مقاله کلیک کنید

بخش دوم - اخبار هفته

هدست واقعیت مجازی Playstation VR قیمتی مشابه یک کنسول خانگی خواهد داشت

PS-VR

سونی در جریان کنفرانس مطبوعاتی خود در نمایشگاه توکیو گیم شو یک تغییر سیاست بزرگ را اعمال کرد و «پروژه مورفیوس» را به «پلی‌استیشن وی‌آر» تغییر نام داد. با این تغییر نام بسیاری مطمئن شدند که اصلی ترین هدف این هدست واقعیت مجازی جامعه گیمرها خواهد بود و به دنبال آن گمانه زنی پیرامون قیمت گذاری این گجت بار دیگر آغاز شد.

اندرو هاوس، یکی از مدیران ارشد برند پلی استیشن در جدیدترین مصاحبه خود عنوان کرد که «پلی‌استیشن وی‌آر» قیمتی مشابه یک کنسول خانگی خواهد داشت. هاوس به قیمت مشخصی اشاره نکرد؛ اما با توجه به قیمت گذاری 400 دلاری پلی استیشن 4 در مناطقی چون آمریکا شمالی، می توان انتظار قیمتی در همین بازه برای گجت تازه نفس سونی نیز داشت.

تیم سونی تا به این لحظه اشاره ای به تفاوت قیمت گذاری «پلی‌استیشن وی‌آر» در مناطق مختلف نکرده است؛ اما اگر سیاست این شرکت در رابطه با هدست های واقعیت مجازی نیز مشابه کنسول های خانگی باشد، عرضه این محصول با قیمت کمتر در مناطق خاص چون ژاپن نیز دور از ذهن نیست.

«پلی‌استیشن وی‌آر» در شش ماهه اول سال آینده میلادی – بازه زمانی بین دی 94 تا تیر ماه 95 – عرضه خواهد شد و در هنگام عرضه، بیش از ده عنوان قابل بازی به همراه آن روانه بازار می شود. به نظر شما «پلی‌استیشن وی‌آر» یا همان «پروژه مورفیوس» سابق، شانسی در برابر دیگر ابرقدرت های دنیا واقعیت مجازی خواهد داشت؟

پتنت‌ های جدید نینتندو، خبر از کنترلری متفاوت برای NX می‌ دهند

NX-1

شایعات پیرامون نسل جدید کنسول های خانگی نینتندو موسوم به NX روز به روز بیشتر می شوند و به نظر می رسد که شرکت شرقی نیز تمایلی به فاش کردن اطلاعات این محصول ندارد. اما به تازگی و در جریان یکی از پتنت های ثبت شده توسط شرکت نینتندو، اطلاعات جالبی در رابطه با کنترلر این کنسول به انتشار رسیده است.

طبق تصاویری که از این مدل به انتشار رسیده، می توان گفت که NX در زمینه کنترلر شباهت غیر قابل انکاری به کنسول ناموفق Wii U دارد. گویا چشم بادامی ها از اشتباهات خود در معرفی و عرضه این محصول درس نگرفته اند و قصد دارند تا بار دیگر به سراغ صفحه لمسی و کنترلر تبلت‌گونه بروند.

علاوه بر این می توان دید که در قسمت بالایی کنترلر دو دکمه جدید شبیه به Scroll ماوس قرار گرفته اند که به نظر می رسد کارکردی مشابه با این قطعه را نیز داشته باشند. پیش از این اطلاعاتی از این کنسول به انتشار رسیده بود که خبر از عدم وجود درایو دیسک در آن می داد. باید دید که واکنش نینتندو به این پتنت های ثبت شده و شایعاتی که پیرامون محصولاتش به انتشار می رسند، چیست.

در ادامه تصویری از این پتنت ها را مشاهده می کنید.

NX2

کونامی: سری PES بار دیگر وارد رقابت با FIFA خواهد شد

PES-2016-600x336

کونامی باور دارد که سری Pro Evolution Soccer یا به اختصار PES بار دیگر می تواند می تواند وارد رقابت با FIFA شده و این سری بازی موفق را به چالش بکشد. این شرکت معتقد است که روز به روز فاصله ی واحدهای فروخته شده ی بازی کم تر می شود.

آدام باتی، مدیر فروش کونامی، گفته است:

ما قطعا در حال ورود به رقابت دوباره با FIFA هستیم. و باید احترام متقابل را در این باره رعایت کنیم. ما هم چنین باید به سرعت فاصله مان را با FIFA کم تر کنیم. در چند سال آینده، بدون شک برتری بازار را در اختیار خواهیم گرفت؛ اما برای تحقق این مهم باید افراد زیادی را قانع و با خود همراه کنیم.

بسیاری از گیمرها، بازی محبوب فوتبالی خود را از PES به FIFA تغییر دادند؛ چرا که الکترونیک آرتز، سازنده ی FIFA، لایسنس برخی از بهترین تیم ها و لیگ ها را در اختیار دارد و کونامی از چنین امتیازی برخوردار نیست.

باتی درباره ی بحث لایسنس نیز به نکته ی خوبی اشاره کرده و می گوید:

چیزهایی وجود دارد که ما نمی توانیم کنترل کنیم و از توانایی های ما خارج است؛ اما می خواهیم که در بحث های حضور، گرافیکی و دیداری بهترین بازار باشیم.

نسخه ی جدید بازیPES چندی پیش عرضه شد و نمراتی بسیار عالی دریافت کرد. از یک سو، وبسایت GameSpot که به سخت گیری مشهور است، نمره 9 را به آن اختصاص داد و از سوی دیگر، وب سایت Videogamer، آن را "بهترین بازی فوتبالی تاریخ" خواند.

چنین شرایطی می تواند برای الکترونیک آرتز خطرناک باشد و برای گیمرها بسیار جذاب؛ چرا که احتمالا دیگر انحصار بازی های فوتبالی در اختیار الکترونیک آرتز نخواهد بود و می توان انتظار رقابتی نفس گیر را بین این دو فرنچایز قدیمی داشت.

تاریخ عرضه ی کنترلر Elite اکس باکس وان مشخص شد

Xbox_Elite_Controller_620-ds1-670x463-constrain

در حالی که بنابر خبرهای پیشین، امکان خرید باندل Elite اکس باکس وان، در تاریخ 3 نوامبر برای مخاطبان فراهم خواهد بود، مایکروسافت اعلام کرد که می توان کنترلر جدید این باندل را به صورت جداگانه و در تاریخ 21 اکتبر تهیه کرد. کنترلر جدید 150 دلار قیمت دارد و به صورت اختصاصی، برای راحتی آن دسته از افرادی ساخته شده که مدت زیادی را در بازی های هیلو و فورتزا سپری می کنند.

فیل اسپنسر، مدیر بخش اکس باکس کمپانی مایکروسافت، درباره ی درباره ی باندل Elite و هارد 1 ترابایتی آن و نیز افزایش عملکرد کنترلر، صحبت هایی ارائه داده:

«ما باید همیشه مطمئن باشیم که بهترین محصولات را در اختیار خریدارانی بگذاریم که به دنبال بهترین ها هستند، و من می خواهم که این فرصت را در اختیار آن ها بگذارم. اگر از کنسول اکس باکس وان تان راضی هستید، بد نیست اگر Elite را نیز مد نظر داشته باشید. اما قصد ما این نیست که شما را مجبور به تغییر تجهیزات فعلیتان کنیم. Elite کارکردی سریع تر از قبل خواهد داشت؛ اما نمی دانم سرعت بیش تر آن، برای خرید دوباره و هزینه ی صدها دلاری کافی خواهد بود یا خیر.»

سانسور، مهم‌ترین علت عدم موفقیت پلی‌استیشن در چین است

PS4

چندی پیش دولت چین پس از سال ها اجازه ورود کنسول های خانگی به این کشور را صادر کرد. به دنبال این مسئله، کنسول های خانگی نسل هشتم پلی استیشن 4 و اکس باکس وان به صورت رسمی وارد خاک چینی ها شدند؛ اما حال به نظر می رسد که فروش این کنسول ها در این منطقه چندان رضایت بخش نیست.

اندرو هاوس از مدیران شناخته شده تیم سونی و برند پلی استیشن در جدیدترین مصاحبه خود فروش کنسول نسل هشتمی این شرکت در این منطقه را ناامیدکننده خطاب کرده است. او معتقد است که پلی استیشن 4 توانایی موفقیت در این بازار را دارد؛ اما برای رسیدن به میزان فروش بالاتر باید منتظر ماند و به چینی ها زمان داد.

هاوس در ادامه صحبت های خود اشاره می کند که دولت چین محدودیت بسیاری روی عرضه بازی ها اعمال می کند و به همین سبب عناوینی که دارای محتوا خشن و یا متفاوت از دیگر بازی های موجود در بازار باشند، برای عرضه در این کشور با مشکلات جدی رو به رو می شوند و نهایتا با سانسور بسیار به دست مخاطب می رسند.

علاوه بر این قیمت گذاری کنسول ها در این منطقه چندان مناسب نیست و عموم کاربران ترجیح می دهند تا با پرداخت مبلغی مشابه یک دستگاه هوشمند همراه و یا حتی رایانه شخصی قدرتمند تهیه کنند. باید دید که در ادامه چه سیاستی از سوی سونی و مایکروسافت برای موفقیت در چین اعمال خواهد شد.

سونی و پلی‌استیشن بزرگترین فاتحان توکیو گیم شو امسال بودند

TGS-20151

سرانجام بزرگترین نمایشگاه آسیایی مرتبط با دنیای بازی‌ها نیز به پایان رسید و تیم برگزارکننده این رویداد، بهترین های آن را معرفی کرد. طبق لیستی که توسط هیئت داوران اعلام شده است، ده عنوان از بین بازی‌های پلی استیشن 4، سه بازی اکس باکس وان و پلی استیشن 3 و دو بازی روی هر یک پلتفرم‌های 3DS، پلی استیشن ویتا و رایانه‌های شخصی برگزیده شدند.

نکته جالب توجه در رابطه با بهترین های نمایشگاه امسال آن است که کنسول خانگی Wii U هیچ سهمی در آن نداشته. نینتندو به مانند چند سال اخیر حضور فعالی حتی در توکیو گیم شو هم نداشت؛ اما با این حال کمبود بازی های Third Party برای کنسول خانگی این شرکت در قسمت جوایز به خوبی به چشم می آید. لیست زیر گویای وضعیت سونی و برند پلی استیشن است:

  • Ace Attorney 6 (در حال ساخت) - 3DS
  • Star Wars: Battlefront - پی سی، اکس باکس وان، پلی استیشن 4
  • STAR OCEAN 5: Integrity and Faithlessness - پلی استیشن 4، پلی استیشن 3
  • TOKYO XANADU - پلی استیشن ویتا
  • DRAGON QUEST BUILDERS - پلی استیشن 4، پلی استیشن 3، پلی استیشن ویتا
  • The Last Guardian - پلی استیشن 4
  • FINAL FANTASY XV - پلی استیشن 4، اکس باکس وان
  • Fallout 4 - پی سی، پلی استیشن 4، اکس باکس وان
  • Persona5 - پلی استیشن 4، پلی استیشن 3
  • MONSTER HUNTER X - نینتندو 3DS

نمایش مورد علاقه شما در توکیو گیم شو امسال چه بود؟

عناوین بیشتری از اکس باکس 360 به نسل هشتم کنسول‌ها می‌آیند

Halo-Reach

فیل اسپنسر، مدیر برند اکس باکس، با معرفی قابلیت بکوارد یا همان پشتیبانی از بازی های اکس باکس 360 در جریان نمایشگاه E3 امسال، بسیاری از گیمرها را به فکر خرید یک کنسول نسل هشتمی انداخت. حال اسپنسر در صحبت های جدید خود خبر از پشتیبانی دائم و طولانی مدت از این سرویس داده است.

او در پاسخ به یکی از کاربرانی که در رابطه با آینده بکوارد سوال کرده بود، یادآور شد که تیم اکس باکس تمامی تلاش خود را می کند تا در آینده نزدیک بازی های بیشتری به این سرویس اضافه شوند. این بازی ها عموما شامل عناوین انحصاری می شوند؛ اما دیگر بازی هایی که درخواست کاربران پیرامون آن ها زیاد باشند نیز از نظر تیم اکس باکس دور نمی مانند.

مدیر اکس باکس در رابطه با اضافه شدن عنوان محبوب «هیلو: ریچ» به لیست بازی های اکس باکس 360 که در نسل هشتم هم قابل اجرا هستند گفت که با توجه به درخواست بالای کاربران، تیم توسعه دهنده مشغول کار روی این عنوان است و به زودی اخبار بیشتری پیرامون این مسئله منتشر می شوند.

«هیلو: ریچ» در حدود 5 سال پیش به صورت انحصاری برای اکس باکس 360 عرضه و به آخرین عنوان سری بدل شد که توسط استودیو محبوب بانجی ساخته می شود. شایان ذکر است که بانجی پس از جدایی از مایکروسافت همکاری با اکتیویژن را آغاز کرد و عنوان «دستنی» حاصل این همکاری شد.

نسخه ی جدید هیتمن با هدف افزودن محتوای بیش تر تا مارس 2016 تاخیر خورد

Hitman

نسخه ی جدید بازی Hitman در E3 امسال و در کنفرانس سونی معرفی شد. پیش از این قرار بود بازی، در تاریخ 8 دسامبر سال جاری میلادی منتشر شود اما به نظر نمی رسد که هیتمن جدید به این زودی ها عرضه گردد؛ چرا که بنابر اعلام رسمی IO Interactive، بازی با تاخیری 3 ماهه، در ماه مارس 2016 به بازار خواهد آمد.

بنابه گفته ی سازندگان، تاخیر انجام شده به آن ها کمک خواهد کرد تا محتوای بیشتری برای بازی تدارک دیده و آپدیت های بازی را در مدت زمان کوتاه تری عرضه کنند که در نهایت به تجربه ای بهتر منجر خواهد شد.

سازندگان همچنین برای مشتاق نگه داشتن طرفداران، اینفوگرافیک جالبی منتشر کرده اند که یکی از مراحل هیتمن جدید را با بزرگ ترین مرحله ی Hitman Absolution مقایسه می کند:

Hitman Infography

همان طور که می توان در اینفوگرافی مشاهده کرد، مرحله ای از هیتمن جدید که The Showstopper نام دارد، محیطی با اندازه ی بیش از 6 برابر بزرگ ترین مرحله ی Hitman Absolution را شامل می شود.

هم چنین بیش از 300 شخص مختلف برای ترور و نیز بیش از 1300 شخصیت جانبی در مرحله وجود دارند که مطمئنا ارزش تکرار آن را بسیار بالا می برد.

در نهایت نیز ظاهرا یکی از محیط های مهم بازی، شهر پاریس خواهد بود و با بیش از 100 اتفاق هیجان انگیز، 70 چالش مختلف، 60 اتاق و نیز 25 محیط منحصر به فرد، گیمرها را سرگرم خواهد کرد.

نسخه ی جدید بازی هیتمن، در ماه مارس سال 2016 و برای پلتفرم های پی سی، پلی استیشن 4 و نیز اکس باکس وان عرضه خواهد شد.

بازی جدید سازندگان Monument Valley برای Samsung Gear VR معرفی شد

Screenshot-102-e1442873091595

Ustwo Games، توسعه دهندگان بازی تحسین شده Monument Valley اخیرا از بازی جدید خود تحت عنوان Land's End برای هدست واقعیت مجازی سامسونگ Gear VR پرده برداشتند.

شرکت Ustwo Games با توسعه Monument Valley، سطح جدیدی از نوآوری را برای سازندگان بازی های موبایل تعریف کرد و گیم پلی درگیرکننده اما هرچند کوتاهش، بسیار دلنشین بود. بازی به قدری محبوب شد که توانست جایزه بهترین بازی سال یازدهمین دوره Mobile Gaming Awards 2014 را از آن خود کند.

بازی جدید این شرکت، در تاریخ 30 اکتبر و احتمالا با قیمتی اندک به صورت انحصاری برای Samsung Gear VR، هدست واقعیت مجازی کره ای عرضه خواهد شد.

در توییت انتشار یافته توسط Ustwo، تریلری کوتاه نیز قرار دارد که البته برای تماشای آن نیازی به هدست ندارید. به نظر می آید این عنوان در حدی ساده و ابتدایی، قابلیت های واقعیت مجازی را می خواهد نمایش دهد و چندان عنوان بزرگی نیست.

نمایش اول شخص، شما را در نقش حل کننده پازل قرار می دهد. احتمالا با استفاده از حرکات سر و تغییر وضعیت Gear VR، باید به نقاط مختلفی اشاره کرده و به ترتیب پازل ها را پشت سر بگذارید. داستان در منطقه ای جزیره مانند جریان دارد و نتیجه تلاش های بازیکن، منجر به بیداری تمدنی از دست رفته خواهد شد.

Samsung Gear VR، سپتامبر سال گذشته و در جریان مراسم رونمایی از گلکسی نوت 4، به نمایش درآمد. بعدها مشخص شد سامسونگ با همکاری فیسبوک و آکیلس این دستگاه را توسعه داده تا در حوزه موبایل نیز واقعیت مجازی قدرتمند وارد شود.

پتنت های نینتندو اسرار NX را برملا می کنند

231142

نینتندو عموما علاقه ای به دنبال کردن جریان عمومی بازار گیم ندارد و همین مسئله گاهی اوقات سبب موفقیت و گاهی اوقات هم سبب شکست مفتضحانه ای می شود. دو کنسول Wii و Wii U مثال های نزدیکی برای توجیه این مسئله هستند؛ هر دو راه خود را پیش گرفتند و یکی موفق شد و دیگری شکست خورد.

حالا پتنت های اخیر نینتندو به کنسول بعدی این شرکت اشاره دارند، خصوصا کنترلر آن. پتنت جدید، کنترلری را نشان می دهد که در چهار جهت آن، سنسورهای خطی Outward-facing قرار گرفته اند و قادر اند حرکت اشیا در اطراف خود را حس کرده و به فرامینی درون بازی تبدیل کنند.

در یک تصویر، بازیکن با قرار دادن انگشت خود در حاشیه کنترلر، یک فرمان صادر می کند و در تصویری دیگر، انگشت در حاشیه کنترلر به سمت پایین کشیده می شود تا حرکت انگشت احساس شود. تصویر سوم که در بالا می بینید نیز، نشان می دهد که در فاصله نزدیک هم حتی این سنسور می تواند حضور اشیاء را متوجه شود.

نباید فراموش کنیم که نینتندو با ارائه آپدیت های سخت افزاری برای کنسول هایش، عرضه بازی هایی با گرافیک سنگین تر را ممکن کرده، پس هیچ بعید نیست که سال آینده حمایت شرکت از Wii U به حداقل ممکن برسد.

با این حال، احتمالا نینتندو تاکنون باید پیرامون طراحی کنترلری مشابه با کنسول Wii U به قطعیت رسیده باشد. تمامی پتنت های اخیر نینتندو در ارتباط با کنترلری تبلت مانند با ویژگی های عجیب و غریب است و هیچ بعید نیست که NX، ورژنی ارتقا یافته از Wii U با سخت افزاری قدرتمند و نوآورانه باشد.

مدیر اکس باکس انتظار دارد که از قیمت پلی استیشن 4، در ماه آینده کاسته شود

dual_shock_ps4_silver-1152x734

حرکت بعدی سونی، پس ار اتفاقات توکیو گیم شو و نیز کاهش قیمت این کنسول در کشور ژاپن چه خواهد بود؟

فیل اسپنسر، مدیر برند اکس باکس در پاسخ به این سوال وب سایت IGN گفت:

من کاملا انتظار دارم که [پلی استیشن] دچار کاهش قیمت شود. وقتی به تاریخچه ی اعمال آن ها در گذشته فکر می کنم، باعث می شود که احساس خوبی نسبت به نقشه هایمان برای تعطیلات داشته باشم. اگر تاریخ تکرار شود، می توان منتظر یک کاهش قیمت بود.

حضور کمپانی سونی در توکیو گیم شو امسال، با سورپرایزهای فراوان برای ژاپنی ها همراه بود و قیمت این کنسول، در آن کشور کاهش یافت.

هنوز نمی توان مطمئن بود که سونی دست به چه حرکتی در ماه آینده خواهد زد. اما اگر به فکر تهیه ی یک کنسول پلی استیشن 4 هستید، شاید بد نباشد تا ماه آینده ی میلادی صبر کنید.

ماشین جنگی آپدیت شد

طی آپدیتی جدید، توسعه دهندگان بازی ماشین جنگی، گرافیک بازی را دستخوش تغییراتی کردند و به زرق و برق آن افزودند. طی دو ماهی که از عرضه بازی گذشت، تعداد 90 هزار نفر نسبت به دانلود بازی اقدام کردند و ماشین جنگی حالا روزانه بین 5 تا 8 هزار کاربر فعال دارد.

توسعه دهندگان بازی آمار جالبی ارسال کردند که به مختصر می خوانیم. تا به امروز در ماشین جنگی:

 

  • 5.460.826.363 تیر شلیک شده
  • 50.336.200 مین کاشته شده
  • و 28.250.320 موشک پرتاب شده
  • نفرات اول تا دهم، هر کدام میانگین 700 الی 1000 بار وارد یک سرور برای انجام بازی شده اند

در ادامه تصاویری از بازی و آپدیت آن را مشاهده می کنید.

1

2

3

5

6

شوهی یوشیدا، واقعیت مجازی را به عنوان «سلاحی قدرتمند برای بازیسازان» می بیند

playstation_vr-ds1-670x377-constrain

مدیر استودیوی جهانی سرگرمی های کامپیوتری سونی، شوهی یوشیدا، معتقد است که PlayStation VR به بازیسازان کمک خواهد کرد تا با ساده ترین ایده ها، تجاربی بسیار سرگرم کننده خلق کنند.

PlayStation VR قرار است در سال 2016 میلادی منتشر شود و در جریان نمایشگاه توکیو گیم شو، چند نمایش کوچک از توانایی های این دستگاه دیدیم. یوشیدا می گوید که هر بازیسازی، به دنبال آن است تا محصولی خارق العاده بسازد و با واقعیت مجازی، این به قدری آسان است که نامنصفانه به نظر می رسد!

هر بازیسازی، می خواهد چیزی جدید، خلاقانه و خارق العاده بسازد تا شگفتی مردم را برانگیزد. استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی بسیار آسان است، تا حدی غیرمنصفانه به نظر می رسد. این تکنولوژی مثل سلاح نهایی است. فکر می کنم بتواند به سلاحی قدرتمند برای بازیسازان تبدیل شود تا تجاربی جدید و هیجان انگیز برای مخاطبان فراهم آورند.

یوشیدا هم چنین با اشاره به موفقیت بازی Headmaster، خاطر نشان کرده که بازیسازان مستقل نباید نگران جایگاهشان در صنعت و محدودیت منابع شان باشند. Headmaster بازی موفقی است که توسط استودیویی کوچک تولید شده.

به این خاطر که واقعیت مجازی، سرگرمی کاملا جدیدی به شمار می رود، می توانید با در اختیار داشتن ایده ی درست، حتی با منابع خیلی خیلی کم هم، تجاربی شگفت انگیز پدید آورید. یکی از مثال های بارز، Headmaster نامیده می شود. گروه مستقل کوچکی آن را ساخته اند، اما با این حال همه از آن لذت می برند.

نویسنده ی ارشد بازی مس افکت به شرکت Bioware بازگشت

ME1

استودیوهایی چون Bioware که به ساخت محیط هایی غنی شهرت دارند، کسب و کار خود را براساس قدرت تخیل بی نظیر نویسندگان خود بنا می کنند. Drew Karpyshyn، یکی از بزرگ ترین و نام آورترین مهره های صنعت بازی های ویدیویی است که در خلق سه گانه Mass Effect نقش مهمی داشت. وی پس از ساخت نسخه دوم از این سری، استودیو Bioware را ترک کرد تا کتاب سه گانه خود با نام Chaos Born را به رشته تحریر در آورد.

اما او حالا و به تازگی، نگارش نسخه ی سوم و نهایی کتاب خود تحت عنوان Chaos Unleashed را به پایان رسانده و در بلاگ رسمی خود اعلام نموده که بار دیگر به Bioware باز خواهد گشت تا موجی از خوشحالی را میان طرفداران بازی های نقش آفرینی برانگیزد.

البته قرار نیست وی فعلا در پروژه ای جدید مشارکت داشته باشد و بنابر اعلام رسمی خود، به مقر این شرکت در Austin پیوسته تا بار دیگر روی عنوان Star Wars The Old Republic کار کند.

وی در بلاگ رسمی خود نوشته:

هفته ی گذشته، من بار دیگر به شرکت Bioware بازگشتم. برای آن هایی که نمی دانند، من بیش از ده سال در Bioware و روی بسیاری از بازی های برنده ی جایزه و محبوب مانند مس افکت 1 و 2، Knights of Old Republic و نیز بازی MMO آنلاین Star Wars: The Old Republic فعالیت کرده ام. چند سال پیش من Bioware را ترک کردم تا کار روی رمان Chaos Born را آغاز کنم و حالا که این سه گانه به پایان رسیده، تصمیم گرفته ام که بار دیگر پا به میدان بگذارم. اما آن هایی که عاشق رمان های من هستند، نگران نباشند؛ چرا که بازهم رمان های دیگری خواهم نوشت.

به نظر شما بازگشت وی به BioWare در قدرت گرفتن Mass Effect Andromeda کمکی خواهد کرد؟ آیا باز هم وی سرپرست نویسندگان این بازی خواهد شد؟ احتمالا باید خودمان را آماده یکی از بهترین بازی های سال آینده با داستانی فوق العاده کنیم.

رکوردی جدید برای نمایشگاه توکیو گیم شو امسال به ثبت رسید

TGS-20151 (1)

هفته پیش، ژاپنی ها سرگرم نمایش بازی های بزرگ و کوچکی در نمایشگاه محلی خود بودند. توکیو گیم شو، رویدادی بزرگ برای گیمرهای شرق آسیا محسوب می شود که عمده هواداران آن را ژاپنی ها و کنسول گیمرها تشکیل داده اند.

امسال، تعداد بازدیدکنندگان نمایشگاه به 268 هزار و 446 نفر رسید که در طول تاریخ برگزاری توکیو گیم شو، تنها یک بار و در سال 2013 این رقم فراتر رفته بود. تمرکز بالای TGS 2013 روی عناوین موبایل سبب شد تا گیمرهای غربی تمایل کمتری به این نمایشگاه محلی نشان دهند اما ژاپنی ها استقبالی بی سابقه از آن داشتند.

با این وجود، سال 2013، تعداد بازدید کنندگان اندکی بیشتر از 270 هزار نفر بود و استقبال از TGS 2015 را نیز می توان برابر با همان سال دانست که مسلما خبری خوشحال کننده برای توسعه دهندگان و ناشرین شرقی است.

پس از بی توجهی ناشران غربی، به خصوص مایکروسافت به عنوان تولیدکننده دومین کنسول پرطرفدار بازار و استفاده سونی از فضای فراهم شده، می توان شاهد موفقیت روزافزون برند ژاپنی در بازار کشورش بود.

نمایشگاه سال آینده از پانزده سپتامبر 2016 آغاز خواهد شد و تا هجدهم همان ماه ادامه خواهد یافت.

نسل هفتم یا هشتم؛ برنده واقعی بازار فروش کدام است؟

PS4-XOne

تیم وی جی چارتز در بین اهالی صنعت بازی نام شناخته شده ای است. این گروه تحلیلی با بررسی برخی از آمارهای میدانی و البته اندکی پیشبینی های اقتصادی، به یکی از معدود تیم های دنیای هنر هشتم بدل شده است که در زمینه تحلیل اقتصادی حرفی برای گفتن دارد.

با این حال و با وجود تلاش بسیار تیم وی جی چارتز برای ارائه تحلیل های متفاوت، بسیاری از دوستداران بازی، آمارهای این شرکت و فرم ارائه محتوا آن را نمی پسندند. علت این امر شیوه کار نه چندان متعارف و البته عدم تمرکز وی جی چارتز روی آمارهای رسمی شرکت هاست. به این ترتیب می توان گفت که آماری که در ادامه از این تیم مرور خواهیم کرد، تا حدی چاشنی احتمال هم با خود دارد و ممکن است برخی از اعداد و ارقام آن تا حدی با واقعیت امر فاصله داشته باشند.

وی جی چارتز در جدیدترین تحلیل خود به سراغ مقایسه دو نسل هفتم و هشتم کنسول های خانگی رفته و دو غول صنعت بازی – پلی استیشن و اکس باکس – را در بازه زمانی مشابه با یکدیگر مقایسه کرده است. همان طور که احتمالا می دانید، نسل هشتم کنسول ها در ماه های اولیه حیات خود از حیث سرعت فروش بسیار موفق تر از نسل پیشین خود عمل کردند و این مورد در آمارهای تحلیلی وی جی چارتز نیز قابل رویت است.

طبق آنچه در این آمارها به انتشار رسیده، پلی استیشن 4 و اکس باکس وان در مجموع فروشی 39.32 میلیون نسخه ای داشته اند و این در شرایطی است که کنسول های نسل هفتمی در بازه زمانی مشابه – 22 ماه – به فروشی معادل 25.96 میلیون واحد رسیده بودند. به این ترتیب می توان گفت که به طور تقریبی کنسول های نسل هشتمی با اختلاف 13.37 میلیون واحدی از نسل پیشین خود در زمینه فروش پیشی گرفته اند.

تحلیلگران می گویند پلی استیشن 4 و اکس باکس وان، آخرین نسل کنسول های بازی هستند

maxresdefault5-ds1-670x377-constrain

مایکل پکتر، کارشناس و تحلیلگر مطرح سازمان امنیتی Wedbush، در کنفرانس DICE اروپای هفته ی گذشته، سخنان بسیار جالبی درباره ی نسل هشتم کنسول های بازی مطرح کرد. پکتر معتقد است که فروش کنسول های نسل هشتم، در مجموع بیش تر از نسل پیش نخواهد بود و آن کنسول ها، برتری خاصی از لحاظ فروش نسبت به نسل هفتم نخواهند داشت، در صورتی که همه ی آمار و ارقام تاکنون برخلاف گفته های این کارشناس نام آشنا هستند.

فروش کنسول های نسل قبل، بیش ترین اندازه ی ممکن بود و این نسل قرار نیست به موفقیتی بالاتر از آن دست یابد. همه چیز همانند قبل خواهد بود.

کنسول Wii U در قیاس با فروش 100 میلیون واحدی Wii، به فروش 20 میلیون واحدی خواهد رسید. پلی استیشن 4 چیزی در حدود 120 یا 130 میلیون واحد فروش خواهد کرد، که البته بسیار عالی است. اکس باکس وان هم به فروش 100 یا 110 میلیون واحد دست خواهد یافت، که آن نیز عالی است. همه ی این ها را کنار هم بگذارید و به عدد احتمالی 260 میلیون واحد خواهید رسید؛ این عدد برای نسل گذشته 270 میلیون واحد بود.

او هم چنین در ادامه توضیح داد که چرا این نسل، آخرین چرخه ی عرضه ی کنسول ها خواهد بود و گیمرها، دیگر در آینده به کنسولی برای انجام بازی ها نیاز نخواهند داشت.

این آخرین چرخه ی واقعی کنسول های بازی است، منظورم این نیست که سونی، مایکروسافت و نینتندو ورشکست شده و دیگر کنسولی نمی سازند، چرا که این اتفاق نخواهد افتاد. هر یک از آن ها، کنسولی دیگر می سازند و بعضی از مردم آن ها را خریداری خواهند کرد. چرخه ی بعدی کنسول ها همان نقشی را در صنعت ایفا خواهد کرد که 3DS نسبت به DS ایفا کرد. کنسول دستی 3DS چیزی در حدود 15 میلیون واحد در سال می فروشد و این در حالی است که کنسول DS در هر سال، 26 میلیون واحد می فروخت.

بنابراین وقتی می گویم که این نسل، آخرین چرخه ی کنسول های بازی است، به این خاطر است که در آینده نیازی به کنسول نخواهد بود. و البته منظورم تکنولوژی Cloud هم نیست.

او گفت که در آینده، تنها امکانات مورد نیاز برای انجام بازی ها، یک پردازنده ی مرکزی، پردازنده ی گرافیکی، فضای ذخیره سازی، کنترلر و صفحه ی نمایش خواهد بود. چنین امکاناتی در آینده در اندازه های کوچک تری قابل دسترس خواهند بود. با توجه به پیشرفت تکنولوژی، در آینده می توان «پردازنده هایی در خانه داشت که به تلویزیون متصل خواهند شد.»

کونامی خبر توقف ساخت بازی های بزرگ را تکذیب کرد

konami_large_header1

چند روز پیش نوشتیم که بنابر گزارش های منابع نزدیک به کونامی، این کمپانی ساخت بازی های بزرگ را به طور کامل متوقف کرده و قصد دارد که روی ساخت بازی های موبایل تمرکز کند. اما بنابر مصاحبه ی وب سایت Nintendo Life با یکی از اعضای کونامی، این گزارش ها اشتباه بوده اند و صحت ندارند.

بعد از برقراری ارتباط با کونامی، به این وب سایت گفته شد که:

من کاملا به شما اطمینان می دهم که سری بازی هایی نظیر متال گیر و چیزهایی از آن دست را رها نخواهیم کرد. می دانم که برخی از بلاگ ها خبری مبنی بر توقف ساخت بازی های AAA منتشر کرده اند، اما نمی دانم که این شایعه از کجا در آمده است. ما قطعا به پشتیبانی از کنسول های بازی و فرنچایزهایی مانند متال گیر، سایلنت هیل، کسلوانیا، PES و مابقی بازی ها ادامه خواهیم داد.

این صحبت ها از طرف بخش پشتیبانی خریداران گفته شده و هیچ شخصی از طرف تیم سازندگان آن را تایید یا تکذیب نکرده. اما کونامی پیش از این هم اطمینان خاطر داده بود که آن ها قصد ندارند به صورت تمام و کمال روی ساخت بازی های موبایل تمرکز کنند.

آن ها پیش از این گفته بودند:

هدف ما این است که بهترین بازی های کنسولی، آرکید و کاردبرد را بسازیم و در همین حال، بهترین استفاده را از بازی هایی موبایلی که گیمرها به صورت روزانه با آن ها سرگرم می شوند، ببریم.

اگرچه هنوز نمی توان مطمئن بود، اما این احتمال وجود دارد که بتوانیم در آینده شاهد عرضه ی نسخه های دیگری از سری بازی های محبوب مان باشیم.

گزارش NPD از تمایل کودکان به بازی های موبایل حکایت دارد

470127747

دوران کودکی خود را به یاد دارید؟ اگر از نسلی باشید که بازی های ویدیویی به جان و روح شان رخنه کرده بود، حتما آن ساعاتی که روبروی تلویزیون می نشستید و کنترلرهای سیم دار را در دست می گرفتید به خاطر دارید. علاقه مندان به بازی های ویدیویی در نسل های گذشته، بیشتر اوقات خود را در برابر تلویزیون سپری می کردند.

براساس گزارش گروه NPD، گروه سنی گیمرهای 2 تا 17 سال آمریکایی، اغلب ترجیح می دهند روی تلفن همراه و تبلت خود به انجام بازی بپردازند و با اندکی اختلاف، به کنسول های بازی نیز علاقه نشان داده اند.

در حقیقت، با استفاده از آمار و ارقام، 63 درصد از آن ها بازی با موبایل و تبلت، 60 درصد بازی روی کنسول و درصد قابل توجهی نیز، بازی روی هر دو پلتفرم را می پسندند. 3 درصد اختلاف چندانی نیست اما همین رقم طی سال های گذشته بسیار کمتر بود. این افراد، هر هفته 6 ساعت به بازی با موبایل خود می پردازند.

در مورد پی سی نیز، محبوبیت این پلتفرم از 67 درصد سال 2013، حالا به 45 درصد رسیده است. تحلیلگران معتقدند این تغییر ناگهانی، مرتبط به تصمیم والدین می شود، چرا که گروه های سنی بالاتر نیز حالا این روزها موبایل و تبلت را برای بازی کردن ترجیح می دهند. بنابراین تصمیم آن ها می تواند تاثیری مستقیم روی پلتفرم مورد علاقه فرزندان شان داشته باشد.

احتمالا نسخه ی پی سی Batman: Arkham Knight «در هفته های آتی» عرضه خواهد شد

batman_arkham_knight

همان طور که احتمالا در جریان هستید، نسخه ی پی سی بازی بتمن: شوالیه ی آرکام، با مشکلات فراوان هنگام عرضه مواجه شد و به تبع آن، فروش بازی از سوی استیم و برادران وارنر متوقف شد. چندی پیش نیز آپدیتی جدید برای این نسخه عرضه شد که بسیاری از مشکلات حیاتی بازی را برطرف می کرد اما هم چنان خبری از عرضه ی دوباره ی آن روی پلتفرم پی سی نیست.

اما اگر هنوز منتظر تجربه ی این نسخه از فرنچایز بتمن روی پی سی هستید، احتمالا دیگر لازم نیست چندان صبر کنید. بنابر اطلاعات مربوط به بسته ی الحاقی جدید بتمن تحت عنوان Arkham Asylum Skins، مدت زیادی تا عرضه ی نسخه ی پی سی باقی نمانده است.

در انتهای متن بلند بالای مربوط به اطلاعات بسته ی الحاقی جدید، نوشته شده است که:

بتمن: شوالیه ی آرکام با لایسنس داستان های بتمن شرکت DC Comics ساخته شده و در حال حاضر، برای پلتفرم های پلی استیشن 4 و اکس باکس وان، در دسترس است. نسخه ی پی سی بازی، در هفته های آتی در دسترس قرار خواهد گرفت.

این نوشته ممکن است که تاریخ دقیق عرضه ی بازی را مشخص کند، اما با در نظر گیری عرضه ی آپدیت اخیر، می توان امیدوار بود که بازی در مراحل نهایی ساخت به سر ببرد. احتمال این وجود دارد که در حال حاضر، شرکت برادران وارنر در حال چاپ و تولید دیسک های فیزیکی بازی باشد.

اگرچه بنابر این خبر، نسخه ی پی سی بازی به زودی در دسترس همگان قرار خواهد گرفت اما هنوز هیچ تاریخ قطعی و مشخصی از سوی برادران وارنر یا راک استدی اعلام نشده. هم چنین مشخص نیست که کاربران پی سی چه زمانی به محتویات جدید دسترسی خواهند یافت.

آپدیت جدید ویندوز با از کار انداختن SafeDisc، در عملکرد بازی های قدیمی اختلال ایجاد می کند

microsoft__logo

اگر شما بازی هایی قدیمی روی دیسک در اختیار دارید و دلتان می خواهد که هز ار چندگاهی به انجام دوباره ی آن ها بپردازید، این احتمال وجود دارد که قادر نباشید؛ خصوصا اگر از ویندوزهای 7، 8 یا ویستا روی کامپیوترتان بهره می برید. چرا این اتفاق خواهد افتاد؟ ظاهرا به لطف آپدیت جدید مایکروسافت که SafeDisc را در ویندوز از کار می اندازد.

مطمئنا برای بسیاری از شما این سوال مطرح شده که SafeDisc چیست. به طور کلی SafeDisc نوعی قفل امنیتی یا DRM است که از نرم افزارهایی مانند بازی های ویدئویی روی دیسک ها محافظت می کند. مایکروسافت با آپدیت جدید خود، این DRM را از کار می اندازد و در نتیجه ی آن، بسیاری از بازی های قدیمی که از این قفل بهره برده اند، قابل انجام نخواهند بود.

مایکروسافت ادعا می کند که این کار با هدف بالا بردن امنیت کاربران انجام شده و خبر خوب آن است که در عملکرد بازی ها و دیگر نرم افزارهایی که از قفل امنیتی SecuROM بهره می برند، اختلالی ایجاد نخواهد شد. خبر نیمه خوب دیگر نیز این است که قرار نیست بازی های قدیمی تان از این پس خاک بخورند.

مایکروسافت اعلام کرده از طریق دستورالعمل فراهم شده، هنوز می توان به بازی ها دسترسی داشت؛ هرچند که این دستورالعمل به شکلی غیرضروری پیچیده است.

بنابر گفته ی مایکروسافت:

بعد از این که آپدیت امنیتی را نصب کردید، ممکن است عملکرد بعضی برنامه ها دچار مشکل شود. (برای مثال، بعضی از بازی های ویدئویی.) برای حل این مشکل، می توانید موقتا سرویس درایو secdrv.sys را به وسیله ی دستورهایی خاص یا اِعمال ویرایش هایی روی رجیستری، روشن کنید.

همان طور که گفته شد، دستورالعمل ارائه شده ممکن است برای برخی از کاربران پیچیده باشد. اما اگر از اجرا نشدن برخی از بازی های قدیمی تان متعجب بودید، حالا به دلیل آن پی بردید.

روند ساخت نسخه ی بعدی فرنچایز هیلو، از همین حالا شروع شده است

hallo_0

در حال حاضر، استودیوی 343Industries، ساخت نسخه ی پنجم سری هیلو، تحت عنوان Guardians را در دستور کار خود دارد اما به همین زودی و قبل از انتشار نسخه ی پنجم، برنامه ریزی و سناریونویسی نسخه ی بعدی هیلو آغاز شده است.

بانی راس، مدیر استودیو به همراه فرانک اُکانر، کارگردان بازی، اخیرا صحبت هایی درباره ی برنامه ریزی های آتی فرنچایز هیلو داشته اند. اُکانر بحث را با صحبت درباره ی «برنامه ریزی های جدی» در قبال فرنچایز آغاز می کند و می گوید که آن ها حتی بخشی از روند سناریونویسی بازی را نیز پیش برده اند.

در حال حاضر، ما به خوبی می دانیم که می خواهیم چه کارهایی در قبال نسخه ی بعدی هیلو انجام دهیم. ما برنامه ریزی هایی جدی انجام داده ایم و حتی بخش هایی از داستان را نوشته ایم. چنین کاری بسیار لوکس و تجملی است چرا که ما تا به حال در چنین وضعیتی نبوده ایم. بنابراین هر دوی ما تا سطح بسیار زیادی می دانیم که قرار است تا حدود 10 سال آینده، سری هیلو به کدام سو برود. اما در سطح واقع گرایانه، به خوبی می دانیم که نسخه ی بعدی چه روندی طی خواهد کرد و احساس خوبی نسبت به آن دارم.

بانی راس هم چنین اشاره کرد که در هر نسخه از هیلو، نشانه هایی برای پی بردن به وقایع نسخه ی بعدی وجود دارد:

می توانید به پایان هیلو 4 نگاه کنید و این که مستر چیف در چه موقعیتی قرار دارد. مشخصا ما باید می دانستیم که قرار است داستان هیلو 5 و هیلو 6 به کجا برسد. ما داستانی علمی تخیلی و بسیار حماسی در اختیار داریم و راه های زیادی برای پیشبرد داستان وجود دارد. اما در نهایت تمام قطعات پازل در جای خود قرار دارند.

اُکانر بار دیگر به صحبت می پردازد و به اهمیت پیشبرد داستان به گونه ای که جا برای نسخه ی بعدی بماند، اشاره می کند. او حتی گفت که آن ها «پادشاه دانستن سرنوشت نهایی مستر چیف» هستند.

اگر بخواهید کار را خیلی سفت و سخت جلو ببرید، آنگاه درباره ی روند ساخت بازی واقع گرا نخواهید بود. این روند ممکن است باعث تغییراتی در داستان شود اما ما به خوبی می دانیم که قرار است چه اتفاقاتی در بازی بعدی بیفتد؛ هم چنین می دانیم که سرنوشت در نهایت مستر چیف را به چه جایگاهی خواهد کشاند.

 نسخه ی بعدی فرنچایز هیلو، در تاریخ 27 اکتبر سال جاری میلادی، به صورت انحصاری برای پلتفرم اکس باکس وان منتشر خواهد شد.

تصاویر و تریلر جدیدی از بخش داستانی Assassin's Creed Syndicate منتشر شد [تماشا کنید]

AC4

سری بازی اساسینز کرید اگرچه تا به امروز فراز و نشیب های بسیاری تجربه کرده اما همیشه یکی از محبوب ترین فرنچایزها در میان تمام بازی های ویدئویی به شمار رفته است.

داستان نسخه ی جدید این بازی که سندیکا نام دارد، در لندن به وقوع می پیوندد و گیمر می تواند در نقش دو کارکتر مذکر و مونث، گیم پلی را پیش ببرد. امروز، کمپانی یوبی سافت تصاویر و تریلر جدیدی از بخش داستانی بازی منتشر کرده که با اطلاعات بسیاری خوبی از شخصیت های منفی بازی همراه است.

با توجه به این که تا به حال اطلاعات چندانی از داستان نسخه ی جدید درز نکرده است، دیدن این تریلر می تواند به خوبی شما را با آن چه که انتظارتان را می کشد، آشنا کند.

نسخه ی جدید بازی اساسینز کرید در تاریخ 23 اکتبر برای کنسول های پلی استیشن 4 و اکس باکس وان و نیز در تاریخ 17 نوامبر برای پی سی منتشر خواهد شد.

AC1

AC2

AC3

AC4

AC5

AC6

AC7

AC8

AC9

AC10

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • ezio
    ezio | ۴ مهر ۱۳۹۴

    جونم assassins creed syndicate

  • bawar
    bawar | ۴ مهر ۱۳۹۴

    یە بازی انحصاری زمانی قرار بود برای xbox1 تو ٢٠١٥ منتشر بشە اسمش inside بود، نمیدونم چی شود؟ :(

  • مهدیار
    مهدیار | ۴ مهر ۱۳۹۴

    همه یه طرف این Assassin’s Creed جدید یه طرف ، انصافا خیلی خفنه.

    • مهربان
      مهربان | ۴ مهر ۱۳۹۴

      نگوووو :'(
      من عاشق Assassin’s Creed هستم از اول همرو بازی کردم ولی این آخری فک کنم کاره پی سی من نباشه دیگه.. :'(
      محشر شده...(میخواستم از خدا بخاطره بی پولی گله کنم) ولی ... خدارو شکر ... شکر ...

مطالب پیشنهادی