ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ادوبی فرایند بهینه سازی عکس های فضایی از طریق فوتوشاپ را توضیح می دهد

عکس های شگفت انگیزی که ناسا و دیگر سازمان های فضایی هر چند وقت یک بار از گستره بی پایان هستی منتشر می کنند، فرایندهای طولانی ویرایش را پشت سر گذاشته و پس از عبور ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۳ مهر ۱۳۹۴ | ۰۱:۰۰

عکس های شگفت انگیزی که ناسا و دیگر سازمان های فضایی هر چند وقت یک بار از گستره بی پایان هستی منتشر می کنند، فرایندهای طولانی ویرایش را پشت سر گذاشته و پس از عبور کردن از فیلتر فوتوشاپ به دست ما می رسند.

این موضوع بر هیچ کس پوشیده نیست حالا اما ادوبی به تفسیر توضیح داده که دقیقا چه تغییراتی روی این تصاویر اعمال می شود تا به شکل نهایی شان در آیند.

در وهله نخست در نظر داشته باشید شخصی که کار ویرایش این عکس ها را انجام می دهد نباید یک طراح گرافیک باشد: این فرد معمولا یک ستاره شناس است چراکه باید توانایی تفسیر کردن داده های خام را داشته باشد و بتواند داده های غیر ضروری را از روی آنها حذف نماید.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشیید

رابرت هات از یکی از ستاره شناسانی است که این تصاویر را ویرایش می کند و در این رابطه اظهار داشت که کارش را با «داده های سیاه و سفید خام از بخش های مختلف طیف مادون قرمز آغاز می کند.»

او برای نمایش جالب ترین ویژگی های تصویر و خلاص شدن از دست داده های مصنوعی غیر ضروری کنتراست عکس ها را بالا می برد و پس از این مرحله «رنگ های مادون قرمز» را به رنگ هایی تغییر می دهد که برای چشم های غیر مسلح قابل رویت باشند.

او همچنین عکس و داده های دریافی از تلسکوپ های مختلف (نظیر هابل) را به صورت لایه به لایه روی یکدیگر قرار می دهد تا تصاویری دقیق تر و با طراوت تر را ایجاد نماید. برای نمونه می توانید به کارهای انجام شده او روی سحاب اوریون توجه نمایید.

OrionM42_WISE

تصویر پانورامیک از کهکشان اندرومدا که در ابتدای این متن نیز آمده است دستخوش پاره ای اصلاحات و اعمال ویرایشی شده و عکس های متعدد گرفته شده از مریخ توسط کاوشگر کنجکاوی نیز همینگونه هستند.

دوربین های این کاوشگر به گونه ای بهینه سازی شده اند که از چشم اندازهای سطح این سیاره عکس بگیرند و به همین دلیل توانایی عکس گرفتن از آسمان مریخ را ندارند.

فردی  مانند هارت لبه های ناهموار عکس های چسبیده به همی که این کاوشگر برای زمین مخابره می کند را نرم می کند و سپس با افزودن آسمان قرمز رنگی که تصور می شود از سطح مریخ قابل رویت باشد، تصویر را زیباتر می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • rk.reza
    rk.reza | ۱۳ مهر ۱۳۹۴

    حق بده مردم نظر منفی راجب ادیت عکس داشته باشن نمونش هم عکس کسایی که توی فیسبوک هستن بعد که میری از نزدیک طرفو میبینی اصلا هیچ شباهتی به عکس فیسبوکش نداره

  • saeed_ebrahimi
    saeed_ebrahimi | ۱۳ مهر ۱۳۹۴

    PS = PowerFul

    مرسی دیجیاتو

  • drona
    drona | ۱۳ مهر ۱۳۹۴

    به به!
    دستشون درد نکنه.
    باز بگین کفار بد هستن!
    ;-)

مطالب پیشنهادی