ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

استراتژی رشد

3 راهکار برای تقویت ارتباطات مؤثر کاری

ارتباطات مؤثر در حال تبدیل شدن به یک «هم افزایی» جدید است؛ یک اصطلاح عام که برای توصیف همه مدل ارتباط کسب و کاری مورد استفاده قرار می گیرد. اما روی لینکدین به هزار نفر ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۲۰ مهر ۱۳۹۴ | ۱۵:۰۰

ارتباطات مؤثر در حال تبدیل شدن به یک «هم افزایی» جدید است؛ یک اصطلاح عام که برای توصیف همه مدل ارتباط کسب و کاری مورد استفاده قرار می گیرد. اما روی لینکدین به هزار نفر غریبه درخواست دادن، از شما یک فرد متبحر در برقراری این نوع ارتباطات نمی سازد، بلکه تنها شما را به یک مزاحمت ناخوشایند و آزاردهنده تبدیل می کند.

ایجاد ارتباطات مؤثر می تواند بسیار مفید باشد. فقط باید این کار را به شیوه ی درستی انجام دهید. آنچه در ادامه خواهید خواند چند راهنمایی کوتاه برای برقراری این نوع ارتباطات به شیوه ای صحیح است.

با دیجیاتو همراه باشید.

رفاقت و کار را با هم مخلوط نکنید

این یکی از آن دست مواردی است که وجود حد و مرز در محیط کاری را الزامی می کند. بسیاری از متخصصین کسب و کار قویاً اعتقاد دارند دوستی و کسب و کار آبشان با هم توی یک جوب نمی رود. اصولاً هر وقت پای پول در میان باشد، رفاقت تحت الشعاع قرار خواهد گرفت.

دلیل این امر واضح است. شما بعد از یک طلاق رسمی نمی توانید با شریک زندگی یا کاری خود دوست باقی بمانید. رفاقت و صمیمیت بینهایتی که امروز در فضای کسب و کار وجود دارد می تواند در پی یک مشکل کاری برای همیشه کاملاً از بین برود.

حتی اگر فکر کنید می توانید از پس یک تجربه ی کاری بد بر بیایید و آن را حل کنید (که نمی توانید)، نخواهید توانست اثرات این مشکل را از ذهن خود و طرف کاری تان پاک کنید و این تا ابد در ذهن طرفین باقی خواهد بود.

وقتی روابط شخصی با تصمیم گیری های کاری مخلوط می شوند، ناخواسته جانبداری زیادی را با خود همراه می کنند. این جانبداری می تواند توانایی شما در اتخاذ تصمیمات دشواری که در کسب و کار با آنها روبرو می شوید را مختل کند.

روابط مؤثر، خیابانی دوطرفه هستند

یک روحیه ی ارتباط ساز واقعی، روحیه ای باز و رو به بیرون است. به همین دلیل است که مؤثر ترین شیوه برای برقراری ارتباطات کاری یاری، رساندن به دیگران پیش از انتظار دریافت آن است. هرچه باشد همه ی ما تمایل بیشتری برای باز کردن در به روی کسی داریم که به جای فروش ظروف پلاستیکی، ظرف شیرینی به سمت ما تعارف می کند.

یک راه مناسب برای این کار، پرورش عادت برقراری ارتباط با کسانی است که با ما منافع مشترک دارند. باید آنقدر این کار را انجام دهید که همه شما را به این خصوصیت بشناسند، پس دلسرد نشوید و به این کار ادامه دهید. در نهایت، وقتی کسی نیاز دارد به شخصی با یک کسب و کار مشخص مرتبط شود، اولین نفری که به ذهن می رسد شما خواهید بود.

کسانی که در این کار تبحر دارند می دانند با پیشقدم شدن در پیشنهاد این نوع ارتباطات کاری به دیگران، بیشترین استفاده را از آن خواهند برد. شما هم باید همین کار را بکنید. اگر به اندازه ی کافی پشتکار داشته باشید، بقیه شما را با این خصوصیت به ذهن خواهند سپرد و اولین نفر به شما مراجعه خواهند کرد.

ذهنتان را باز نگه دارید

یکسان رفتار کردن با همه، راه خوبی برای برقراری ارتباطات مؤثر است. موفق ترین کارآفرینان اغلب روحیه ای ستیزه جو دارند که گاهی اوقات به زندگی شخصی شان نیز سرایت می کند. خیلی از کارآفرینانی که امروزه دستشان به دهنشان می رسد و مردم برای ملاقاتشان سر و دست می شکنند، زمانی اوضاع متفاوتی داشته اند. هر کسی می تواند به صورت بالقوه، یک ارتباط کاری بسیار مهم در آینده باشد، حتی کسی که پشت میز ثبت سفارش می نشیند و سفارش غذای مردم را می گیرد. اگر همین شخص، فردا روز تبدیل به مدیر عامل کسب و کاری شود که شما باید با آن قراردادی منعقد کنید، رفتار امروز شما در خاطرش خواهد ماند.

بنابراین ذهنتان را باز نگه دارید، خود را در زندان قضاوتها محصور نکنید و روحیه ی خودمحوری تان را همین امروز کنار بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • حسین
    حسین | ۱۷ دی ۱۳۹۴

    تازه با سایتتون آشنا شدم و از زحمات و مطالب مفیدتون سپاسگذارم .

مطالب پیشنهادی