ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گلکسی اس ۷ احتمالاً از نمایشگری دارای فناوری ClearForce بهره خواهد برد [شایعه]

همانطوری که پیش تر نیز در دیجیاتو نوشتیم سیناپتیکس، یکی از بزرگترین نام ها در عرصه تولید پد های لمسی، به تازگی از فناوری جدیدی با نام ClearForce پرده برداشته که با تکیه بر آن تولید ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۱ مهر ۱۳۹۴ | ۱۳:۱۵

همانطوری که پیش تر نیز در دیجیاتو نوشتیم سیناپتیکس، یکی از بزرگترین نام ها در عرصه تولید پد های لمسی، به تازگی از فناوری جدیدی با نام ClearForce پرده برداشته که با تکیه بر آن تولید نمایشگرهای تاچ حساس به میزان فشار میسر می شود.

اکنون برخی منابع از طریق شبکه ی اجتماعی چینی Weibo خبر داده اند که سامسونگ یکی از بزگترین شرکای تجاری کمپانی مورد بحث خواهد بود و فناوری یاد شده را به شکلی وسیع در محصولات آتی اش به کار خواهد گرفت.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

تکنولوژی مورد اشاره بی شباهت با آنچه تا پیش از این با عنوان 3D Touch در آیفون های ۶ اس و ۶ اس پلاس شاهد بوده ایم نیست و تفاوت اصلی اش در این است که فهرستی کامل تر از عملکردها را در اختیار افراد گذاشته و مواردی مانند تغییر یافتن سرعت اسکرول بر حسب مقدار نیروی وارده به صفحه نمایش، آنلاک و بیدار کردن موبایل از طریق میزان فشار دست و گزینه های کنترلی بیشتر در بازی ها را امکان پذیر می سازد.

اگرچه ZTE قبل از همه Axon Mini را رونمایی کرد، اما این هوآوی بود که به صورت رسمی Mate S را با نخستین صفحه نمایش حساس به میزان فشار وارده در جریان برگزاری نمایشگاه IFA 2015 معرفی نمود.

گمانه زنی می شود در موبایل مورد بحث نیز از همین فناوری سیناپتیکس استفاده شده باشد و البته احتمال می رود بزرگترین تولید کننده پدهای لمسی حال حاضر جهان هم اکنون فاز تحقیق و توسعه را با همراهی سایر سازندگان موبایل آغاز کرده تا بتواند هر چه سریعتر امکان به کار گیری راهکاری مشابه فورس تاچ را به شکلی کامل تر در اختیار باقی فعالان بازار تلفن های هوشمند بگذارد.

بدین ترتیب  اگر همه چیز مطابق برنامه ریزی پیش برود بعید نیست که در اوایل یا اواسط ۲۰۱۶ شاهد موج جدیدی از محصولات اندرویدی باشیم که همگی از بعدی اصطلاحاً سوم در نمایشگرهای خود بهره ببرند، یا به زبان ساده تر به میزان فشار وارده بر روی شان حساس باشند.

به هر جهت منابع نزدیک به سامسونگ و سینتاپیکس فعلاً می گویند همکاری میان این دو بالا گرفته و لذا با توجه به برنامه ی زمانی موجود دور از ذهن نخواهد بود حاصل این کوشش مشترک در گلکسی اس ۷ نمود پیدا کند.

سامسونگ همواره در تلاش است تا تولیداتش چیزی کمتر از اسمارت فون های اپل نداشته باشند و البته نگاهی در تاریخ نشان می دهد همواره اضافه شدن یک قابلیت از جانب رقیب آمریکایی موجب کوشش بیشتر کره ای ها و افزوده گشتن چندین ویژگی بیشتر به پرچمدارانشان شده؛ اتفاقی که در نهایت همواره به سود مصرف کنندگان است و باید دید این رقابت داغ تازه آغاز شده، می تواند چه پیامدهای خوشایندی دیگری را برایمان رقم بزند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (18 مورد)
  • پویا
    پویا | ۲۴ مهر ۱۳۹۴

    با اینکه طرفدار سامسونگ هستم و الانم نوت ۵ دارم و فوق العادست .ولی اگه فرس تاچ و از اپل بدزده واقعا خاک بر سرش.تا الان قبول نداشتم والی از الان برای سامسونگ واقعا متاسفم

  • محمدرضا
    محمدرضا | ۲۲ مهر ۱۳۹۴

    force touch هیچ تفاوتی با تاچ چند ثانیه ای نداره...
    کاری که force touch میکنه. با چند ثانیه تاچ میشه انجام داد.
    force touch پروژه شکست خورده ای از الان
    و .....

    (گفته هایی از ترول های سامی هنگامی معرفی force touch در آیفون ۶اس)

  • kiarash
    kiarash | ۲۱ مهر ۱۳۹۴

    یک چیز که باید در نظر گرفته بشه اینه که اگه سامسونگ تکنولوژی اپل رو توی گوشی خودش نیاره از گردونه رقابت انداخت میشه بیرون این یعنی که تنها رقیب بالقوه اپل هم از اون جا میمونه و سامسونگ هم نمیخواد که همچین اتفاقی بیفته برای همین چه بخواد چه نخواد باید از force touch استفاده کنه. دقیقا مثل حسگر اثر انگشت که اکثر گوشی ها الان اون رو دارند فقط برای حفظ بقا.

    • ژانکلودجمالی نژاد
      ژانکلودجمالی نژاد | ۲۱ مهر ۱۳۹۴

      درود برشما , فرمایش شما اشتباه هس , من طرفدار هیچ برندی یا محصول خاص نیستم و فقط طرفدار بهترین هستم , عرایظ من رو مطالعه بفرماید متوجه میشی !شمااز یه شرکت ساده بسته بندی میوه یاگوشت صحبت نمیکنی ! داری از سامسونگ صحبت میفرمای , سامسونگ یکی از بزرگترین شرکت ها بوده و هس و خواهد بود و به غیر از موبایل در همه زمینه ها فعال هس که شما فکرش راهم نمیتونی بکنی ! توجه بفرماین عرایظ من به قصد طرفداری از سامسونگ نیس ! مطمئن باشید ! اما سامسونگ خودش دریای تکنولوژی هس و اینکه تکنولوژی اپل رو باید استفاده کنه تازنده بمونه کاملا خنده دار هس ! و غیرممکن ! زنده باد اپل و زنده باد سامسونگ و... همین آیفون محشر و جدید6S هر قطعه ای در داخلش رو یه شرکت براش ساخته : حافظه اش رو توشیبا و پردازنده اش رو طبق طراحی خود اپل Samsung وTSMC و... سامسونگ در فبلت و موبایلش از طراحی خودش در پردازنده اختصاصی ساخت خودش اکسینوس استفاده میکنه و در دوربین از سنسور خودش استفاده میکنه والبته ازسنسوردوربین سونی در نوت4 استفاده کرد و صفحه نمایشش رو خودش میزنه (بهترین صفحه نمایش بالاترین زاویه دید یعنی سوپر آمولد)و ... البته از دیگر شرکت ها مثل کوآلکوم و... استفاده برده, فراموش نکن به شکل طبیعی هر شرکتی از محصولات دیگر شرکت ها استفاده میکنه برای پیشرفت بهتر مثل شرکت میزو که در موبایلش از چیپست اکسینوس7420 سامسونگ استفاده کرده و...

  • sampple
    sampple | ۲۱ مهر ۱۳۹۴

    فقط اپل و سام ...تکنولوزی مدیون ایناست

  • حامد
    حامد | ۲۱ مهر ۱۳۹۴

    دوستان يك خبر جالب :گلكسي اس بعدي در رنگ rose gold نيز توليد خواهد شد

    • حامد
      حامد | ۲۱ مهر ۱۳۹۴

      البته خود سامسونگ هنوز إعلام رسمي نكرده. ولي امروز فرداس كه خبر رسميشو بدن.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی