ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل برای کاهش آلودگی های زیست محیطی، در چین برنامه انرژی پاک را راه اندازی می کند

شش ماه پس از صحبت های اپل در مورد توقف تغییر اقلیم، حالا این کمپانی تصمیم دارد تا با راه اندازی دو برنامه جامع، به گفته های خود عمل کرده و اثرات گلخانه ای را ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۳۰ مهر ۱۳۹۴ | ۱۴:۳۰

شش ماه پس از صحبت های اپل در مورد توقف تغییر اقلیم، حالا این کمپانی تصمیم دارد تا با راه اندازی دو برنامه جامع، به گفته های خود عمل کرده و اثرات گلخانه ای را در چین کاهش دهد. تولیدات اپل عمدتا در چین صورت می گیرد و از همین سو، آلودگی های زیست محیطی بسیاری از این طریق تولید می شود که کوپرتینویی ها قصد کاهش آن را دارند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

با ساخت پنل های خورشیدی و استفاده از این انرژی، اپل قصد دارد تا از انتشار 20 میلیون تن گاز گلخانه ای از حالا تا سال 2020 جلوگیری کند. طی سال های آینده، این کمپانی آمریکایی با کمک شرکت های محلی فعال در حوزه انرژی های پاک همکاری به عمل آورده تا صد در صد انرژی مورد نیاز خود را بدون نیاز به سوخت های دیگر تهیه کند.

در همین حال، اپل می گوید که پروژه 40 مگاواتی پنل های خورشیدی در ایالت سیچوان چین به پایان رسیده که این میزان انرژی، توانایی قدرت بخشیدن به تمامی مراکز خرید و سازمانی اپل در چین را دارد.

با این وجود، اگرچه اپل به طور کل تمامی دفاتر کاری و استورهای خود را از انرژی های دیگر بی نیاز کرده اما تولیدکنندگان و تامین کنندگان قطعات کمپانی هنوز به انرژی های دیگر وابسته اند که دو طرح جدید برای همین مطرح شده اند.

از طریق منابع جدیدی که طی 4 سال آینده به بهره برداری می رسند، اپل بیش از 200 مگاوات الکتریسیته تولید خواهد کرد که برای برق رسانی به 265 هزار خانه برای یک سال کافی است. با کمک تامین کنندگان، اپل می تواند حتی تا بیشتر از 2 گیگاوات انرژی پاک ارائه دهد.

تیم کوک در بیانیه ای پس از اعلام این خبر گفت: «تغییر اقلیم یکی از بزرگ ترین چالش های زمان ما است و حالا زمان عمل کردن است. گذار به یک اقتصاد سبز جدید، نیازمند خلاقیت، جاه طلبی و هدف است. ما مشتاقانه معتقدیم که باید زمین را به موقع ترک گفتن به مکان بهتری نسبت به آنچه که یافتیم تبدیل کنیم و امیدواریم بسیاری از تامین کنندگان، همکاران و کمپانی های دیگر به ما در این مهم بپیوندند.»

کمپانی اپل تحت مدیریت تیم کوک به مسائل زیست محیطی توجه بسیاری داشته است. در ماه آوریل، کوک با ارتقای شغلی لیزا جکسون، مدیر پیشین بخش محیط زیست اپل، این مسئله را جدیت بخشید. به نسبت سال 2012 که اپل مورد انتقاد شدید سازمان های فعال محیط زیست بود، طی این دو-سه سال، پیشرفت چشمگیری در نحوه مدیریت مسئله تغییر اقلیم صورت گرفته است.

سرمایه گذاران اپل معتقدند که تیم کوک به جای تمرکز روی انرژی های پاک باید به فکر کسب درآمد بیشتر و سودآوری باشد اما مدیرعامل کنونی با قدرت هر چه تمام تر در برابر این خواسته ایستاده و برنامه انرژی پاک را در لیست اولویت های کاری کمپانی قرار داده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • parsa_soroori
    parsa_soroori | ۳۰ مهر ۱۳۹۴

    اپل، گوگل و تسلا همیشه الگوی شرکت های دیگر هستند و اگر آن ها کاری را شروع کنند می توان امیدوار بود که شرکت های دیگر هم به زودی آن را انجام می دهند.

  • مهمان
    مهمان | ۳۰ مهر ۱۳۹۴

    کاش همه ی کمپانی ها این کارو انجام بدن

مطالب پیشنهادی