ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودروی بدون راننده بایدو
تکنولوژی

بایدو، غول جستجوی اینترنتی کشور چین، اولین خودروی بدون راننده اش را با موفقیت آزمایش کرد

ظاهراً تب طراحی و تولید اتومبیل های خودران بیش از همه شرکت های فعال در عرصه موتورهای جستجوی اینترنتی را فرا گرفته است. گوگل یکی از اولین کمپانی های اینترنتی بود که وارد این حوزه شد ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۹ آذر ۱۳۹۴ | ۱۱:۰۰

ظاهراً تب طراحی و تولید اتومبیل های خودران بیش از همه شرکت های فعال در عرصه موتورهای جستجوی اینترنتی را فرا گرفته است. گوگل یکی از اولین کمپانی های اینترنتی بود که وارد این حوزه شد و خودروی بدون راننده آنها چند سالی هست که در خیابان ها به گشت و گذار می پردازد.

حالا از سرزمین چین هم خبر می رسد که غول جستجوی اینترنتی در این کشور فاصله چندانی تا تولید اتومبیل خودران ندارد. "بایدو" امروز اعلام داشت که تست های اولین خودروی بدون راننده چینی را در شرایط مختلف جاده ای با موفقیت به انجام رسانده است.

در ادامه مطلب دیجیاتو را همراهی کنید.

شرکت مذکور یعنی "بایدو" تلاش های خود در این زمینه را از سال 2013 آغاز کرد و بیان داشت که می خواهد طی 10 سال نقشه تمام جاده های مهم کشور چین را با سیستم سه بعدی اختصاصی خود برداشت کند. البته این کار بسیار زمان بر و پر هزینه خواهد بود،‌ چرا که داریم در مورد یکی از پهناورترین سرزمین های کره خاکی صحبت می کنیم.

کمپانی های تکنولوژیک بسیار مشهوری چون گوگل و اپل به دنبال بی نیاز ساختن خودروها از هدایت شدن توسط انسان هستند. ایلان ماسک هم ماه قبل در توییتر اعلام کرد شرکت تسلا در پی استخدام مهندسین نرم افزار برای تحقق خودروهای بدون راننده است.

کمپانی بایدو برای انجام آزمایشات اش از یک اتومبیل BMW بهینه سازی شده بهره می برد. خودروی آنها توانسته تمام تست های جاده ای و شهری را با دقیق ترین عکس العمل ها به اتمام برساند. در بیانیه این شرکت آمده که سرعت نهایی خودروی شان در برخی آزمون ها تا 100 کیلومتر هم رسیده است.

حال باید به انتظار نشست و دید کدام یک از این رقبا زودتر می توانند مراحل توسعه اتموبیل خودران را به اتمام رسانده و شاهد عبور و مرور روزانه آنها در شهرها باشیم. البته باید مسائل حقوقی و نحوه برخورد مدیران شهری با چنین پدیده ای را نیز در کشورهای مختلف در نظر داشت. این که اعتماد لازم به هوش مصنوعی این خودروها کی و به چه نحوی در جوامع مختلف ایجاد می شود هم پرسشی است که فعلا نمی توان به آن پاسخی دقیق داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • حسن
    حسن | ۱۹ آذر ۱۳۹۴

    چند روز دیگه یوز پراید هوشمندو روانه بازار میکنه خخخخخ

مطالب پیشنهادی