ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دیتاسنتر جدید گوگل
تکنولوژی

گوگل قصد دارد کارخانه قدیمی تولید محصولات نیمه هادی را به یک دیتاسنتر پیشرفته تبدیل کند

امروز به طور قطع روزی دلپذیر برای مقامات شهر نسبتاً کوچک Clarksville در ایالت تنسی آمریکا است، چرا که جو کاوا، مدیر ارشد عملیات طراحی و پیاده سازی دیتاسنترهای گوگل، در مصاحبه ای اعلام داشت که شرکتش ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۴ دی ۱۳۹۴ | ۰۱:۰۰

امروز به طور قطع روزی دلپذیر برای مقامات شهر نسبتاً کوچک Clarksville در ایالت تنسی آمریکا است، چرا که جو کاوا، مدیر ارشد عملیات طراحی و پیاده سازی دیتاسنترهای گوگل، در مصاحبه ای اعلام داشت که شرکتش قصد دارد در محل کارخانه قدیمی Hemlock Semiconductor که سال ها مشغول تولید محصولات نیمه رسانا بوده، یک دیتاسنتر بسیار بزرگ و پیشرفته احداث کند.

بر طبق گفته های کاوا گوگل در آینده نزدیک در این زمین 560 هکتاری سرمایه ای ۶۰۰ میلیون دلاری را جهت احداث مرکز داده های خود هزینه خواهد کرد. او در تشریح برنامه های کمپانی ساکن مانتین ویو می افزاید: «این دیتاسنتر قرار است یکی از کم مصرف ترین و پیشرفته ترین دیتاسنترهای دنیای از لحاظ تکنولوژی های بکار رفته باشد.»

گوگل قصد دارد تمام انرژی برق مورد نیاز سرورهای خود در این تاسیسات را از منابع تجدیدپذیر و دوستار محیط زیست تامین کند. ساکنین مانتین ویو تا همین حالا هم حدود ۲ گیگاوات از برق مصرفی تاسیسات شان را از طریق منابعی که پیش تر اشاره شد تهیه کرده اند.

این اولین باری نیست که گوگل اقدام به خرید تاسیسات قدیمی برای راه اندازی مرکز داده می کند. اوایل امسال بود که آنها یک کارخانه قدیمی ذغال را در جکسون کانتی از آن خود کردند. قبلاً هم کمپانی مذکور یک کارخانه ی از رده خارج کاغذ سازی در فنلاند را به یک دیتاسنتر مجهز و زیبا تبدیل کرده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • حسن
    حسن | ۵ دی ۱۳۹۴

    سلام

    چرا انتشار دهنده این مطلب اشتباه موجود در مطلبش رو اصلاح نمیکنه ؟

    چرا جواب نظر من رو نمیده ؟

  • حسن
    حسن | ۴ دی ۱۳۹۴

    با عرض سلام

    شما فک میکنم درست و حسابی منبع رو ترجمه نمیکنید
    چون در منبع گفته زمینی به مساحت 1300 هکتار اما شما در اینجا 560 هکتار نوشته اید.

    ممنون

مطالب پیشنهادی