ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انویدیا در جریان CES2016 ابر رایانه ای برای اتومبیل های خودران معرفی کرد

مدیر عامل انویدیا، آقای Jen-Hsun Huang در نطق اصلی کنفرانس خبری این شرکت در جریان CES2016، بدون هیچ گونه مقدمه چینی به معرفی آخرین دستاورد انویدیا پرداخت؛ رایانه ای برای اتومبیل ها به نام Drive PX2 ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۵ دی ۱۳۹۴ | ۰۸:۳۰

مدیر عامل انویدیا، آقای Jen-Hsun Huang در نطق اصلی کنفرانس خبری این شرکت در جریان CES2016، بدون هیچ گونه مقدمه چینی به معرفی آخرین دستاورد انویدیا پرداخت؛ رایانه ای برای اتومبیل ها به نام Drive PX2 که قرار است جانشین Drive CX، محصول سال گذشته انویدیا باشد.

بنابر ادعای انویدیا، قدرت پردازش این ابر رایانه که به اندازه ی یک کیف دستی است، با 150 لپتاپ مک بوک پرو برابری می کند. این کامپیوتر دارای ۱۲ هسته است که مجموع آن ها از سرعت پردازشی ۸ ترافلاپس برخوردار هستند و می توانند در هر ثانیه ۲۴ ترا عملیات یادگیری عمیق (زیر شاخه ای از یادگیری ماشینی) را انجام دهند. Drive PX2 برای خنک شدن به آب احتیاج دارد، و همین موضوع نشانگر قدرت بالای چیپ های به کار رفته در ساختار آن هستند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید. 

انویدیا باور دارد که یک اتومبیل خودران استاندارد باید قدرت پردازشی بالایی داشته باشد که بتواند از پس کنترل تمام حسگرها، فرمان ها و هر چیز دیگری که برای خودران بودن یک اتومبیل الزامی است بر آید. Jen-Hsun Huang معتقد است که کنترل اتومبیل های خودران دشوار است و انویدیا به خوبی می داند که چگونه این کار را انجام دهد.

طبق ادعای انویدیا، ابررایانه PX2 قادر است به پردازش ورودی های 12 دوربین ویدئویی، دستگاه های هواشناسی، رادار و حسگرهای اولترا سونیک بپردازد. گفتنی است شرکت خودروسازی ولوو اولین شریک انویدیا برای تست Drive PX2 بوده و قرار است آن را در بعضی از اتومبیل های خودرانش آزمایش کند.

انویدیا برای این موضوع، پلتفرم مرجعی به نام "Nvidia Drivenet" طراحی کرده و در حال حاضر مشغول آزمایش اتومبیل های خودران تحت تملک خودش است. این پلتفرم از 9 لایه بنیادی تشکیل شده تا بتواند با درک جهان اطرافش به یادگیری بپردازد. هوانگ می گوید که تشخیص اشیاء به صورت ریل تایم برای پلتفرم مورد بحث تنها چند ماه زمان برده است.

هر چند که این موضوع چیز جدیدی نیست، اما انویدیا می گوید که در ماه های اخیر موفق شده تا در این مسیر گام های بلندی بردارد. طی کنفرانس خبری، انویدیا در یک دموی تأثیرگذار عملکرد بسیار خوب آن را در تشخیص خودروهای روبرو، حتی در کولاک شدید به نمایش گذاشت.

انویدیا همچنین با آئودی برای آزمایش سیستم هایش همکاری می کند تا ببیند که آیا محصولاتش می توانند بهتر از یک انسان علائم جاده ای به زبان آلمانی را تشخیص دهند یا خیر؟ گفتنی است که دایملر، بی ام و و فورد نیز در حال حاضر مشغول استفاده از همین سیستم برای توسعه اتومبیل های خودران آینده شان هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی