ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انویدیا از برنامه جدید خود برای پشتیبانی از سخت افزارهای سازگار با واقعیت مجازی پرده برداشت

دیگر تا عرضه تکنولوژی واقعیت مجازی به دست عموم چیزی باقی نمانده و بسیاری معتقدند که امسال و ظهور واقعیت مجازی، این حوزه از تکنولوژی با انقلابی بزرگ مواجه خواهد شد. تمام هدست های معتبر ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۹ دی ۱۳۹۴ | ۱۵:۳۰

دیگر تا عرضه تکنولوژی واقعیت مجازی به دست عموم چیزی باقی نمانده و بسیاری معتقدند که امسال و ظهور واقعیت مجازی، این حوزه از تکنولوژی با انقلابی بزرگ مواجه خواهد شد. تمام هدست های معتبر واقعیت مجازی قرار اند امسال به بازار عرضه شوند که سه هدست پلی استیشن، وایو و آکیلس ریفت از جمله آن ها به شمار می روند.

اما به جز هدست پلی استیشن، سایر هدست های واقعیت مجازی برای پلتفرم پی سی عرضه خواهند شد و شکی نیست که برای تجربه کار با یکی از این دستگاه های دوست داشتنی و احتمالا گران قیمت، باید به سیستمی قدرتمند دسترسی داشت. بنابراین بسیاری از کاربران ممکن است از خود بپرسند که آیا سخت افزارشان توانایی اجرای عناوین واقعیت مجازی را خواهد داشت یا خیر.

کمپانی انویدیا برای پاسخ به این سوال پا به صحنه گذاشته و از برنامه جدید خود به نام Ready VR پرده برداشته است. این کمپانی غول سخت افزار طی قراردادی با بسیاری از تولیدکنندگان شخص ثالت کارت گرافیک و سایر کمپانی های فعال، از این پس برچسبی را روی محصولات خود درج خواهد کرد که کاربر را از امکان یا عدم امکان تجربه واقعیت مجازی روی آن آگاه می سازد.

این برچسب از این پس روی تمام محصولات انویدیا به چشم خواهد خورد و پردازنده گرافیکی GTX 970 اولین سخت افزاری خواهد بود که آن را روی بسته بندی خود حمل خواهد کرد. در همین حال، قرار است که برچسبی مشابه روی نت بوک ها و پی سی هایی که توانایی اجرای عناوین واقعیت مجازی دارند نیز قرار گیرد.

جدا از این، انویدیا حداقل سیستم مورد نیاز برای کار با هدست های واقعیت مجازی را نیز منتشر نموده که می توانید در پایین مشاهده کنید:

  • پردازنده گرافیکی: انویدیا جیفورس GTX 970 یا بهتر
  • پردازنده: اینتل Core i5 - 4590 یا بهتر
  • نت بوک: جیفورس GTX 980 و حافظه رم 8 گیگابایت یا بهتر
  • خروجی: دو پورت USB 3.0 و HDMI 1.3
  • سیستم عامل: ویندوز 7 یا جدیدتر
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • مهرداد
    مهرداد | ۱۹ دی ۱۳۹۴

    آقا میشه یکی بگه که این واقعیت‌مجازی دقیقا چیه من خوب متوجه نشدم

مطالب پیشنهادی