ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سازمان بهداشت جهانی: ابولا به صورت کامل مهار شده است

امروز و طی خبری سازمان بهداشت جهانی به صورت رسمی اعلام کرده که اپیدمی ابولا خاتمه یافته؛ ویروسی که ظرف دو سال بیش از ۱۱.۰۰۰ نفر را در غرب آفریقا به کام مرگ کشاند. نهاد یاد ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۴ دی ۱۳۹۴ | ۱۷:۰۰

امروز و طی خبری سازمان بهداشت جهانی به صورت رسمی اعلام کرده که اپیدمی ابولا خاتمه یافته؛ ویروسی که ظرف دو سال بیش از ۱۱.۰۰۰ نفر را در غرب آفریقا به کام مرگ کشاند. نهاد یاد شده این خبر را در کنفرانسی در شهر ژنو رسانه ای نموده و مسئولان آن اظهار داشته اند اکنون ۴۲ روز از آخرین کشف یک مورد ابتلا به این ویروس در کشور لیبریا (آخرین کشوری که ابولا در آن همه گیر شد) می گذرد.

سازمان بهداشت جهانی در این رابطه می گوید: «امروز سازمان بهداشت جهانی، موسوم به WHO، موفق شده است آخرین نشانه های شیوع ابولا در لیبریا را نیز مهار نماید و تمامی زنجیره های انتقال آن در غرب آفریقا را از بین ببرد.»

ویروس مورد اشاره فقط در لیبریا سبب مرگ ۴.۸۰۹ نفر شد، کشور مذکور در سوم دسامبر ۲۰۱۵ آخرین افراد مبتلا به آن را تحت درمان قرار داد و پس از آن نیز مورد ابتلای جدیدی رویت نگشت. البته "بان کی مون"، دبیر کل سازمان ملل، هشدار داده که ممکن است غرب آفریقا دوباره و در آینده با یک اپیدمی تازه درگیر شود؛ لیبریا تا پیش از این دو بار دیگر نیز با این ویروس به مبارزه پرداخته و آن را مهار کرده، ولی مدتی بعد شیوع مجددش رقم خورده.

آخرین باری که ویروس ابولا فراگیر شد باز می گردد به دسامبر ۲۰۱۳ و بلافاصله پس از این اتفاق شاهد یک بحران در عرصه بهداشت جهانی بودیم، که بر اثر آن ۲۸.۰۰۰ نفر دچار یک بیماری مرگبار گشتند.

ویروس یاد شده از طریق مایعات مرتبط به بدن انسان انتقال پیدا می کند و سبب تب، حالت تهوع، اسهال و در نهایت خون ریزی داخلی شده و دست آخر منجر به مرگ می گردد. ناگفته نماند در آخرین فراگیری ابولا بیشتر تلفات و موارد آلودگی مرتبط می شد به سه کشور لیبریا، سیرالئون و گینه؛ اکنون سازمان بهداشت جهانی می گوید این بیماری بسیار کشنده تر از همیشه ظاهر شده و آنها از اشتباهاتی که در مهارش صورت داده اند درس هایی مهم گرفته اند.

این سازمان باور دارد که نهادهای مربوطه و حتی خود WHO در واکنش اولیه شان نسبت به فراگیر شدن ویروس کند عمل نموده اند و برای اینکه در دفعات بعدی فجایعی تا این حد عمیق رخ ندهد اصلاحاتی جدی صورت گرفته.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • محمد
    محمد | ۲۴ دی ۱۳۹۴

    جالبش اینه که این بیماری ظرف ۲ سال ۱۱هزار نفرو کشت و انقدر سر و صدا به پا کرده ولی تو ایران طبق آمار رسمی پلیس راهنمایی و رانندگی چیزی حدود ۱۹هزار نفر سالانه در کشور بعلت حوادث رانندگی فوت میشن و کسی هم ککش نمیگزه! بماند که آمار مصدومین و از کار افتاده ها چند برابر این مقداره... یعنی او دو شرکت فرغون و لگن ساز خطرناک تر از این ویروس ترسناک هستن!

  • Hesam
    Hesam | ۲۴ دی ۱۳۹۴

    خداروشکر

مطالب پیشنهادی