ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کارآفرینی

۶ پیشنهاد جذاب برای افزودن بار احساسی به پیام دعوت به اقدام (CTA) وبسایت شما

پیام های دعوت به اقدام وبسایت شما از جمله حیاتی ترین بخش های کل سایت شما و ابزاری برای هدایت ترافیک آن به سمت تبدیل شدن به مشتری راغب، فروش، و یا هر هدف نهایی دیگری ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۲۷ دی ۱۳۹۴ | ۱۲:۰۰

پیام های دعوت به اقدام وبسایت شما از جمله حیاتی ترین بخش های کل سایت شما و ابزاری برای هدایت ترافیک آن به سمت تبدیل شدن به مشتری راغب، فروش، و یا هر هدف نهایی دیگری هستند که ممکن است داشته باشید. درست است که می توان پیام های دعوت به اقدام را به برند تبدیل کرد و آنها را در محل ویژه ای قرار داد، اما چطور می توان از عملکرد فوق العاده ی آنها اطمینان حاصل کرد و مطمئن شد کارشان را به درستی انجام می دهند؟

پژوهشی که به تازگی توسط Hubspot روی بیش از ۴۰۰۰۰ وبسایت انجام شده نشان می دهد استفاده از ادبیاتی ساده مثل «عضویت» و یا «دانلود» کارایی پیام های دعوت به اقدام را خیلی بیشتر از آنچه تصور می شود پایین می آورد. به جای استفاده از این کلمات ساده باید کمی به پیام خود رنگ و بو ببخشید و آن را برای کاربر جذاب و غیر قابل اجتناب کنید.

در ادامه ی این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

برای این کار باید در نظر داشت که پیام های دعوت به اقدام فوق العاده، به چیزی بیش از طراحی ظاهری و موقعیت مناسب احتیاج دارند. آنها باید حامل پیامی با بار احساسی باشند. با اضافه کردن این بار احساسی به پیام خود، مخاطب را به انجام کاری فرا تر از توان متن پیام ترغیب می کنید. ۶ احساسی که می توانید در پیام های دعوت به اقدام خود به کار بگیرید را در ادامه از نظر خواهید گذراند.

۱- ترس

برای استفاده ی مدبرانه از عنصر ترس در دعوت به اقدام، راه های متعدد و مختلفی وجود دارد. فقط به یاد داشته باشید، قرار نیست مشتری بالقوه ی خود را طوری نگران کنید که از ادامه ی راه صرف نظر کند، بلکه قرار است ترسی که خودشان از پیش داشته اند و پیشنهادتان برای برطرف کردن آن را به آنها یادآوری کنید.

این ترس می تواند ترس از شکست، تنها ماندن و یا تغییر باشد. هرچه که هست، باید مستقیماً به آنچه که ارائه می دهید مرتبط باشد. نمونه ی زیر به خوبی نشان می دهد QuickSprout چگونه از «ترس از شکست» مخاطب خود بهره می گیرد: «آیا فنون سئو را اشتباه به کار گرفته اید؟ آدرس خود را وارد کنید تا ببینید پاسخ مثبت است یا منفی».

20160113053116-1

۲- احساس پیوند با دیگران

همه ی ما با حس خوب پیوستن به یک جمع بزرگ تر آشنا هستیم و دوست داریم عضوی از یک اجتماع بزرگ تر به شمار بیاییم و با آنها اهداف مشترک داشته باشیم.

این می تواند احساس بسیار قدرتمندی باشد که می توانید در پیام دعوت به اقدام وبسایت خود از آن بهره بگیرید. مخاطب شما ممکن است از پیش این احساس را در خود داشته باشد که بخشی از جامعه ی مخاطبان شماست، اما این شمایید که می توانید همه چیز را یک قدم از چیزی که هست فرا تر ببرید. نمونه ی زیر نشان می دهد Hubspot چگونه از این احساس به شکلی دوستانه و تشویق کننده برای پیوستن مخاطب به «دیگر همراهان» خود استفاده می کند.

hubspot

۳- خشم

شاید نامحتمل به نظر برسد، اما خشم می تواند انگیزه ی اثربخشی باشد. برانگیختن احساس عصبانیت در کاربر می تواند او را در قبال دعوت شما وادار به اقدام کند.

برای نمونه، وقتی وبسایت CreateDebate بازدید کننده های خود را به «بحث» دعوت کرد، با رشدی ۴۵ درصدی در ثبت حساب های کاربری مواجه شد. وقتی خواننده ی شما جذب وبسایتتان شده و به آن اهمیت داده است، بهتر نیست او را به شرکت در مباحثه دعوت کنید؟

3

۴- احساس دوست داشتن

آیا شما هم می خواهید احساس زیبای دوست داشتن را در مخاطب خود برانگیزید؟ پیام های دعوت به اقدام وبسایت های زیادی هستند که این پیام را خیلی صریح و ساده به مخاطب خود منتقل می کنند: احساس زیبای دوست داشته شدن را اینجا تجربه خواهید کرد. عکس ها و کل وبسایت هایی از این دست به ایجاد حس دوست داشتن و دوست داشته شدن در مخاطب خود کمک می کنند. ادبیات مورد استفاده در این پیام ها نیز به ایجاد این حس کمک می کند و این دید را در ذهن مخاطب شکل می دهد که تنها با ثبت عضویت خود می تواند سفرش برای پیدا کردن این حس گمشده را آغاز کند.

۵- احساس آزادی

تصمیم WeightWatchers برای استفاده از احساس آزادی، تصمیم بسیار هوشمندانه ای بوده است، چرا که القای حس گناه و یا وعده ی خوش اندامی ایده ی بسیار آسان تر و واضح تری برای تبلیغ یک محصول کاهش وزن به شمار می رود.

هر کسی که سعی در کاهش وزن خود داشته، احتمالاً احساس خوش اندامی نمی کرده است، اما دوست ندارد احساس گناه بیشتری از این بابت تجربه کند. چنین فردی همین حالا هم به اندازه ی کافی احساسات منفی درباره ی ظاهر خود دارد. به جای احساس گناه بیشتر، دوست دارد حس کند می تواند سالم تر زندگی کند و این کار را خواهد کرد. دعوت به اقدام زیر باعث می شود فرد احساس کند می تواند با کمک WeightWatchers وزن کم کند.

آنچه که باعث موفقیت این پیام دعوت به اقدام می شود این است که به مخاطب خود حس آزادی و توانمندی می بخشد. همانگونه که وبسایت مذکور می گوید، با بررسی پیشنهادات ارائه شده، چیزی از دست نخواهد داد، جز اضافه وزن.

5

۶- حس کنجکاوی

برند سرزنده و جهانی Virgin همیشه در خلق کمپین های محتوایی سرشار از حس خوش و هیجان موفق عمل کرده است؛ این، همیشه بخش اصلی هویت این برند به عنوان یک سازمان بوده است.

در نتیجه، تعجبی ندارد که وبسایت Virgin.com در آستانه ی راه اندازی برند Virgin Hotel، برای بهره گیری از حس کنجکاوی مخاطب خود از پیام زیر استفاده کرد. پیام ساده است: شما هم درباره ی هتل های جدید ما چیزهایی شنیده اید. حتی ممکن است از بیرون آنها را دیده باشید. پس چرا همین حالا با رزرو اتاق، خودتان نگاهی به داخل آنها نمی اندازید؟

این پیام ساده و کنجکاوی برانگیزی است، اما ویرجین از این نیز فرا تر رفته و ۲۰ درصد تخفیف برای کسانی که همان موقع رزرو کنند نیز در نظر گرفته است. این ترکیب می تواند هر کسی را به انجام این کار ترغیب کند.

6

قطعاً نمونه های بالا تنها تعدادی از استفاده های مختلفی هستند که می توان برای بار احساسی پیام های دعوت به اقدام در نظر گرفت. با کمی مطالعه، شناخت مخاطب و خلاقیت می توان نمونه های تأثیرگذار بیشتری خلق کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • samir1374
    samir1374 | ۲۷ دی ۱۳۹۴

    آقا دوران پسابرجام ه، بذارید عکسا رو کامل عیب نداره ;)

مطالب پیشنهادی