ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

به یاد افسانه گاو رام نشدنی لامبورگینی؛ معرفی یک نمونه کلکسیونی کانتاش 400S

ماه آینده دنیای اتومبیل میزبان رویداد بزرگی به نام race retro event است و کمپانی سیلوراستون قصد دارد در این نمایشگاه یک دستگاه لامبورگینی کانتاش 400s مدل 1981 را به حراج بگذارد. این خبر بهانه ...

حمید رضا زنگنه
نوشته شده توسط حمید رضا زنگنه | ۲۸ دی ۱۳۹۴ | ۲۰:۰۰

ماه آینده دنیای اتومبیل میزبان رویداد بزرگی به نام race retro event است و کمپانی سیلوراستون قصد دارد در این نمایشگاه یک دستگاه لامبورگینی کانتاش 400s مدل 1981 را به حراج بگذارد. این خبر بهانه ای شد تا به معرفی این کانتاش زیبا بپردازیم.

برای افرادی که در دهه 80 میلادی دوران جوانی خود را پشت سر گذاشته اند، نام کانتاش بسیار آشناست، زیرا این خودروی سوپر اسپرت با طراحی منحصربفرد خود توجه هر کسی را به خود جلب می کند. در دهه 80 دنیای خودرو پذیرای سوپرخودروهای بزرگی مانند فراری F40 و پورشه 959 بود که از رقیبان اصلی کانتاش محسوب می شدند.

2

لامبورگینی تولید کانتاش را از سال 1973 آغاز کرد و تولید آن را تا سال 1990 ادامه داد. از این خودرو تعداد 2049 دستگاه تولید شد که شامل 7 مدل مختلف می شد. تمامی این مدل ها دارای پیشرانه 12 سیلندر خورجینی بودند که از قدرت بالایی برخوردار بود.

این خودرو موتور وسط و مانند خودروهای اسپرت آن زمان دیفرانسیل عقب بود. وظیفه طراحی این خودرو را استودیو طراحی برتونه و آقای مارچلو گاندینی بر عهده داشت که باعث خلق اثر هنری ای به نام کانتاش شد.

3

کانتاش 400S با بدنه پهن تر و ترمزهای بزرگ تر از مدل اولیه 1978 زیباتر بود. این خودرو با اضافه شدن باله عقب و تایرهای 15 اینچی پیرلی P7 و رینگ های کامپاگنو براوو که شبیه شماره گیر تلفن است.

از نظر فنی یک سر و گردن از مدل اولیه بالاتر بود. لامبورگینی برای مدل 400S از موتور 12 سیلندر خورجینی به حجم 3.9 لیتر استفاده کرده که توان تولید 370 اسب بخار را دارد.

4

خودروی مورد بررسی ما تولید اواخر سال 1981 است. این خودرو در زمان تحویل از کارخانه به رنگ طلایی بوده است که صاحب دوم آن رنگ آبی تیره را برای آن انتخاب کرد و رنگ آن را تغییر داد، البته او باله عقب را نیز حذف کرده بود. در ماه می 1998 این خودرو به دست مالک سوم رسید.

او این خودروی زیبا را به رنگ زرد روشن در آورد و باله عقب را دوباره روی خودرو نصب کرد. تمام مدارک خرید و فروش مالکان گذشته به همراه این خودرو فروخته خواهد شد.

از نکات مهمی که باعث بالا رفتن ارزش یک خودروی کلاسیک می شود، موجود بودن همه مدارک خرید و فروش مالکان است که تاریخ و گذشته خودرو را مشخص می کند و به آن هویت می دهد.

5

این خودرو که فرمان آن در سمت راست قرار گرفته در تمام طول این سال ها تنها 61155 کیلومتر مسافت طی کرده است. شماره شاسی این ایتالیایی زیبا 1121320 است که مشخص می کند که این خودرو سری 3 کانتاش است که با نام LP400S شناخته می شود.

6

داخل خودرو نیز با تلفیق رنگ های کرم و مشکی حسی اسپرت را القا می کند که واقعا درخور این خودروی رام نشدنی است. شرکت حراجی سیلوراستون قیمتی در بین 289 تا 361 هزار دلار برای این کانتاش در نظر گرفته است.

البته این خودرو از دیگر کانتاش ها قیمتی کمتر دارد زیرا رنگ استاندارد خودرو تغییر کرده و به قول متخصصان خودروهای کلاسیک، از حالت استاندارد خارج شده است.

7

البته این امر باعث نمی شود که عاشق این کانتاش نشوید، بلکه زیبایی و قابلیت های فنی این خودرو به اندازه ای است که بعضی از مجلات خودرویی، آن را با خودروهای اسپرت مدرن مقایسه می کنند و این امر نگاه آینده نگرانه مهندسان لامبورگینی را نشان می دهد.

8

9

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • alizare2221
    alizare2221 | ۲۹ دی ۱۳۹۴

    خدایی به ظرافت طراحیش نگاه کنید. به هلال بودن سقف نگاه کنید ک با چه ظرافتی طراحی شده.باله عقبی که با دیدنش حس موشک بودن ماشین به ادم دست میده نگاه کنید.به رینگ هاش نگا کنید.طراحی واقعا فوق العاده هست.من بین این و گالاردو این و انتخاب میکنم چون واقعا طراحیش شیک و ظریف هست

    • مهران
      مهران | ۶ بهمن ۱۳۹۴

      از بس مثل خودم كلاسيك بازي
      آفرين

  • مهمان ناخوانده
    مهمان ناخوانده | ۲۸ دی ۱۳۹۴

    خدایی طراحی دهه60تا90 ایتالیایی ها و امریکایی ها به کل طرح های الان صنعت (!)اتومبیل ما می ارزه...هر کی بخواد حتی به صنعت خودروی دهه90فکر کنه اول یاد ایتالیایی ها میوفته

  • چوک قشم/رمکان
    چوک قشم/رمکان | ۲۸ دی ۱۳۹۴

    جون نینده/قشنگ نیست

مطالب پیشنهادی