پیتر مولینیو، سازنده سری بازی Fable خبر بازنشستگی خود را تکذیب کرد

اوایل صبح روز گذشته، اکانت پیتر مولینیو، سازنده سری بازی Fable، مجموعه ای توییت در شبکه اجتماعی توییتر ارسال نمود که خبر از بازنشستگی وی می داد؛ اما دقایقی بعد مشخص شد که اکانت وی هک شده بوده است. در توییت های فرستاده شده از سوی هکر هم چنین گفته شده بود که بازی جدید مولینیو، یعنی Godus، نیز کنسل شده و دیگر عرضه نخواهد شد.

اما مولینیو دقایقی بعد از انتشار این خبر، کنترل اکانت خود را به دست گرفت و اعلام نمود که هیچ یک از اخبار مربوط به بازنشستگی وی یا متوقف شدن روند ساخت Godus حقیقت ندارد.

پیتر مولینیو، شهرت خود را تا حد زیادی مدیون ایجاد سبکی جدید به نام God Game است که برای اولین بار در بازی Populous وی مورد استفاده قرار گرفت. مولینیو هم چنین در نقش مغز متفکر عناوین ارزشمندی همچون Dungeon Keeper ،Black & White و نیز سری بازی Fable ظاهر شده است.

روند ساخت بازی جدید مولینیو تحت عنوان Godus، در سال 2012 و با جمع سرمایه عمومی شروع شد و از آن زمان، استودیوی تازه تاسیس 22cans مشغول به توسعه این عنوان بوده است. بازی مورد بحث، موفق به جذب سرمایه 850 هزار دلاری در وب سایت کیک استارتر شد و اعلام شده بود که ارتباطی مستقیم با اپلیکیشن Curiosity خواهد داشت؛ اپلیکیشنی که قرار بود زندگی برنده خود را دگرگون کند، اما ظاهرا مولینیو به قول خود عمل نکرد.

مطالب مرتبط

کارگردان سابق مایکروسافت: کینکت یک فاجعه بود

پیتر مولینیو، خالق سری بازی های محبوبی همچون Fable و Black & White از بزرگترین حامیان کینکت اکس باکس 360 در زمان معرفی اش بود و حتی یک بازی به نام «پروژه مایلو» را نیز برای آن به نمایش گذاشت که بسیاری را متحیر کرد.پروژه مایلو در زمان خود (و حتی همین امروز)، به قدری... ادامه مطلب

میراث از دست رفته مایکروسافت؛ استودیوی سازنده Fable چگونه تاسیس و چطور منحل شد [قسمت چهارم و پایانی]

مولینیو تیم اصلی توسعه فیبل را موظف کرده بود تا روی نسخه پروتوتایپ پروژه ای مخفیانه به نام «پروژه اوپال» کار کنند. به گفته افرادی که روی پروژه کار کرده بودند، این بازی هم براساس یکی دیگر از ایده های دیوانه وار پیتر ساخته می شد.تا جایی که می دانیم، پروژه اوپال نوعی شبیه ساز... ادامه مطلب

میراث از دست رفته مایکروسافت؛ استودیوی سازنده Fable چگونه تاسیس و چطور منحل شد [قسمت سوم]

بسیاری لاینهد را به عنوان استودیوی سازنده Fable می شناسند، اما اگرچه بسیاری از توسعه دهندگان آن مشغول به ساخت فرنچایز مورد اشاره بودند، بخشی دیگر مشغول ساخت بازی هایی بودند که هیچگاه روشنایی روز را ندیدند. در واقع، حالا که لاینهد تعطیل و Fable Legends هم کنسل شده، باید گفت بسیاری از کارکنان پیشین... ادامه مطلب

میراث از دست رفته مایکروسافت؛ استودیوی سازنده Fable چگونه تاسیس و چطور منحل شد [قسمت دوم]

تیم لاینهد به قدری گسترش یافته بود که تیم حاضر در دفتر اصلی از کنترل خارج شد. طی سال 2005 تقریباً 300 نفر در آنجا مشغول به کار بودند. از جمله پروژه های آن زمان می توان به بسته الحاقی Fable، نسخه دوم Fable، نسخه دنباله Black & White و The Movies و چند پروژه... ادامه مطلب

میراث از دست رفته مایکروسافت؛ استودیوی سازنده Fable چگونه تاسیس و چطور منحل شد [قسمت اول]

در اکتبر سال 2008، مایکروسافت بازی Fable 2، ساخته استودیوی Lionhead را به بازار عرضه کرد که با بازخورد بسیار خوب منتقدین و گیمرها مواجه شد. در مهمانی برگزار شده برای این بازی، «پیتر مولینیو» (Peter Molyneux)، نقدهای درخشان Fable 2 را با صدای بلند خواند و تیم زحمتکش خود را که چهار سال صرف... ادامه مطلب

نسل ماینکرفت؛ چطور یک بازی ویدیویی سوئدی، علوم کامپیوتری پیشرفته را به کودکان آموزش می دهد؟ [قسمت اول]

جردن می خواست هزارتویی با عملکرد غیرقابل پیش بینی بسازد. او کودکی 11 ساله با عینکی ته استکانی است که زندگیش را وقف ماینکرفت کرده؛ بازی ویدیویی جالبی که در آن می توان با بلوک های مجازی، تقریبا هر چیزی ساخت، از آسمان خراش های مرتفع گرفته تا شهری آکنده از جزییات.جردن اخیرا کتاب ««دونده... ادامه مطلب

نظرات ۱

وارد شوید

برای گفتگو با کاربران، وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود

رمزتان را گم کرده‌اید؟