ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سفارش دهندگان Turing Phone موبایل خود را با سیستم عامل Sailfish تحویل می گیرند

هفت ماه پیش که سر و کله Turing Phone برای نخستین بار پیدا شد، شرکت ارائه دهنده، آن را تحت عنوان یک موبایل اندرویدی فوق امنیتی تبلیغ می کرد که در ساختش از فلز مایع ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۹:۰۰

هفت ماه پیش که سر و کله Turing Phone برای نخستین بار پیدا شد، شرکت ارائه دهنده، آن را تحت عنوان یک موبایل اندرویدی فوق امنیتی تبلیغ می کرد که در ساختش از فلز مایع بهره گرفته شده.

اما تا به امروز، ثابت شده که تنها یکی از وعده های سازنده این موبایل واقعی بوده. ماجرا از این قرار است که شرکت سازنده با نام Turing Robotics Industries ایمیلی را برای مشتریان خود که قبلا این تلفن هوشمند را سفارش داده بودند ارسال کرده و در آن خبر داده، در ماه آوریل که Turing Phone برای آنها ارسال شود [به مراتب دیرتر از موعدی که وعده داده شده بود] اصلا از اندروید بهره نخواهد برد.

طبق اعلام این کمپانی در عوض قرار شده از سیستم عامل Sailfish روی آن استفاده شود که توسط مهندسان سابق نوکیا و زیر پرچم شرکتی به نام Jolla توسعه یافته است.

خبر اصلا برای خریداران این موبایل خوشایند نیست چراکه خود Jolla در فروش محصولات بهره مند از سیستم عامل یاد شده با مشکل روبروست و اخیرا هم تایید کرده که «به لحاظ مالی شدیدا در تنگناست و مشغول مذاکره با طلبکارانش است تا از آنها برای پرداخت بدهی هایش مهلت بگیرد و در عوض منابع مالی موجود خود را صرف توسعه سیستم عاملش نماید».

گفتنی است که شرکت مورد بحث حتی برنامه هایش برای عرضه تبلتی که دو سال پیش از طریق سایت Indiegogo برایش سرمایه جمع کرد را هم کنار گذاشته و دیگر به آن فکر هم نمی کند.

حالا اما شرکت Turing تصور می کند سیستم عامل Sailfish گزینه بهتری نسبت به اندروید محسوب می شود. درک این مساله البته بسیار دشوار است اما ظاهرا نمی توان شرکت ارائه دهنده این موبایل را از تصمیمش منصرف کرد.

این کمپانی در ایمیلی که برای سفارش دهندگان دستگاه ارسال کرده اینطور آورده است: سیستم عامل Sailfish به شکلی باور نکردنی سریع روی Turing اجرا می شود و نیازی نیست که در مورد عملکرد آن با اسنپدراگون 801 ناراحت باشید چون به شکلی بهینه سازی شده تا سریع ترین عملکرد را روی موبایل شما داشته باشد.

این شرکت همچنین در توجیه اقدام خود آورده است: «Turing Phone همچنان میتواند اپلیکیشن های اندروید را بدون هیچ نقصی روی Sailfish اجرا کند. همچنین یک استور اپلیکیشن های اندرویدی هم برای شما موجود خواهد بود و می توانید از طریق آن موارد مورد نظر خود را دانلود نمایید.»

لازم است اضافه نماییم که محدوده قیمتی اعلام شده برای این موبایل برابر با 610 دلار (برای مدل 16 گیگابایتی) تا 870 دلار (برای مدل 128 گیگابایت) است و حالا که پروسه تحویل آن به تاخیر افتاده، شرکت تولید کننده بر این باور است که با توجه به تجربه متفاوتی که از کار با Sailfish نصیب کاربران آن می شود، این انتظار کاملا ارزشش را دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۱۵ بهمن ۱۳۹۴

    Sailfish یک سیستم عامل متن باز مبتنی بر لینوکسه. همونطور که اوبونتو فون و تایزن به حیات خودشون ادامه می دن، Sailfish هم ادامه می ده و هیچ نگرانی از بابتش نباید وجود داشته باشه. در صورتی که این سیستم عامل هم مثل سیستم عامل های دسکتاپی لینوکس باز و آزاد باشه، گزینه ی خیلی خوب دیگه ای برای اشخاص علاقه مند می تونه باشه.

  • Nexusfive
    Nexusfive | ۱۴ بهمن ۱۳۹۴

    من کاری ندارم که تخریب سیلفیش تو مقاله بوده یا بعد از ترجمه توسط نویسندگان محترم سایت اضافه شده
    اما سوالم اینکه که چرا تخریب میکنین؟
    تو متن مقاله طوری نوشته شده که انگاری شرکت های سازنده موبایل اگه از سیستم عامل سیلفیش استفاده کنن ، دچار ورشکستگی میشن :|
    علت اینکه Jolla وضعیت بدی داره به خاطر سیستم عاملش نیست به خاطر اینکه یکی از شرکا و سرمایه گذاران اصلی جولا انصراف داد و این باعث شد این شرکت طبق برنامه ریزی پیش نره و بهم بریزه
    علتشم سیستم عاملش نبود ؛ اتفاقا سفارش دهندگان به خاطر سیستم عاملش بود که تبلت های جولا رو سفارش می دادن و گرچه جولا به خاطر وضعیتی که داره نمی تونه تبلت های سیلفیش رو تولید کنه اما کاری که Turing Phone انجام داد می تونن به راحتی تبلت های مبتنی بر سیلفیش او اس رو تهیه کنن

    و این سیستم عامل سیلفیش به جولا متکی نیست هر شرکتی می تونه استفاده کنه ازش

مطالب پیشنهادی