ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پوشیدنی های هوشمند در سال آینده
کسب و کار

ارزش بازار پوشیدنی های هوشمند تا سال ۲۰۱۷ به ۳۰۰ میلیون دلار خواهد رسید

موسسه تحقیقاتی گارتنر روز چهارشنبه در گزارشی تازه تحلیل خود از وضع فعلی و آینده بازار پوشیدنی های هوشمند را ارائه کرد. بر اساس این گزارش در طی سال پیش رو ارزش کل بازار پوشیدنی ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۸:۳۰

موسسه تحقیقاتی گارتنر روز چهارشنبه در گزارشی تازه تحلیل خود از وضع فعلی و آینده بازار پوشیدنی های هوشمند را ارائه کرد.

بر اساس این گزارش در طی سال پیش رو ارزش کل بازار پوشیدنی های هوشمند با رشدی  ۱۸.۴ درصدی مواجه خواهد شد. با توجه به فروش ۲۳۲ میلیون دلاری این گجت ها در ۲۰۱۵، کارشناسان این موسسه پیش بینی می کنند که در سال ۲۰۱۶ ارزش کل بازار به بیش از ۲۷۴ میلیون دلار برسد.

آنها همچنین معتقدند که نرخ رشد بازار مورد بحث در سال ۲۰۱۷ به بیش از ۵۰ درصد خواهد رسید. بدین سان انتظار می رود فروش محصولات پوشیدنی در انتهای آن سال از مرز ۳۲۰ میلیون دلار فراتر رود.

خانم «Angela McIntyre»، به عنوان مدیر ارشد پژوهش های گارتنر، در مطلبی اذعان داشته که نحوه توسعه و بازخورد کاربران نسبت به اسمارت واچ اپل تاثیر بسزایی در کل آینده کسب و کار ابزارهای هوشمند پوشیدنی خواهد داشت. او می گوید تا ۲۰۱۹ سهم عمده از فروش پوشیدنی ها متعلق به ساعت های هوشمند خواهد بود. وی پیش بینی می کند که این رقم تا آن سال به ۱۷.۵ میلیارد دلار بالغ شود، اما با این وجود باز هم در آن زمان فاصله بسیاری با تلفن های هوشمند خواهند داشت.

از دیدگاه تیم تحقیقاتی گارتنر، لباس های هوشمند پتانسیل زیادی برای رشد دارند. در حالی که در سال گذشته تنها ۶۰.۰۰۰ هزار واحد از این لباس ها به فروش رفته، آنها انتظار دارند که این رقم تا ۲۰۱۷ به ۵.۳ میلیون واحد افزایش یابد.

این گروه همچنین می گویند که گمان نمی کنند علی رغم افزایش تولید تا سقف ۵۰ میلیون عدد در سال جاری، به این زودی ها شاهد کاهش قیمت ساعت های هوشمند باشیم.

البته تمام این اعداد و ارقام برآوردهایی هستند که باید برای تحققشان منتظر ماند. ضمن این که ظهور و گسترش احتمالی پلتفرم هایی جز اندروید و iOS، می تواند تمام این پیش گویی ها را دستخوش تغییر سازد.

در ادامه می توانید آمار فروش سال ۲۰۱۵ و برآورد سال های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ را برای هر یک از زیرشاخه های گجت های پوشیدنی هوشمند ملاحظه کنید.

Gartner-Wearables-Market-Forecast-Jan-2016-KK

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی