ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

موزیلا پشتیبانی رسمی خود از سیستم عامل فایرفاکس را متوقف خواهد کرد

موزیلا وعده های مختلفی را در مراحل نخستین توسعه سیستم عامل فایرفاکس به کاربرانش داد با این همه نتوانست به عهد خود وفا کند و چندی پیش اعلام کرد که دیگر این سیستم عامل را توسعه ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۱:۳۰

موزیلا وعده های مختلفی را در مراحل نخستین توسعه سیستم عامل فایرفاکس به کاربرانش داد با این همه نتوانست به عهد خود وفا کند و چندی پیش اعلام کرد که دیگر این سیستم عامل را توسعه نمی دهد و اسمارت فون های بهره مند از آن را نیز به بازار عرضه نمی کند.

چندی پیش هم خبرهای ناامید کننده ای از این شرکت به گوش رسید و اعلام شد که با وجود منابع محدود موجود امکان ایجاد اکوسیستم موبایلی وعده داده شده از سوی موزیلا وجود ندارد.از طرفی بازار محصولات موبایلی نیز به شدت تحت تسلط iOS و اندروید بود [و البته هست] و در نتیجه تلاش سازنده مرورگر محبوب فایرفاکس برای کسب بخشی از سهم بازار موبایل به جایی راه نداشت.

حالا این کمپانی اعلام کرده که می خواهد پشتیبانی رسمی خود از سیستم عامل فایرفاکس را ظرف ماه های آتی متوقف نماید. طبق خبرهای رسیده، توسعه و پشتیبانی از این سیستم عامل بعد از ارائه نسخه 2.6 در ماه می یعنی اواسط اردیبهشت ماه متوقف می گردد و بعد از آن، موزیلا تمام توجه و مرکز خود را به اینترنت اشیاء معطوف می کند.

آنها که قصد دارند اپلیکیشن های اندرویدی، دسکتاپی و ویژه تبلت را به مارکت فایرفاکس ارائه نمایند، تا دهم فروردین ماه فرصت خواهند داشت و بعد از آن، هر اپلیکیشنی که از سیستم عامل فایرفاکس پشتیبانی نکند از آن، حذف خواهد شد. در عین حال، لازم است یادآور شویم که اپ های جدید برای این سیستم عامل تا سال 2017 میلادی پذیرفته می شوند.

بسیاری بر این باروند که ناکامی موزیلا برای موفقیت در بازار موبایل ناشی از جایگاه مستحکمی است که اپل با iOS و گوگل با اندروید برای خود دست و پا کرده اند.

این دو شرکت بزرگ، با میلیاردها دستگاه و میلیون ها اپلیکیشنی که در بازار دارند نوعی برتری را نسبت به رقبای خود در این بازار دارند و در حالی که مایکروسافت در تکاپوست تا با ویندوز 10 موبایل سهمی از این بازار را به خود اختصاص دهد، شرکت های کوچک مجالی برای نشان دادن خود نخواهند داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • محسن
    محسن | ۱۷ بهمن ۱۳۹۴

    ویندوز 10 موبایل که هنوز تشریف نیوردن?

مطالب پیشنهادی