گیمینگ موبایل 85 درصد از درآمد 51 میلیارد دلاری اپلیکیشن ها در سال گذشته را به خود اختصاص داده است

منصفانه خواهد بود اگر بگوییم که کسب درآمد از طریق اپلیکیشن های موبایل بسیار ساده است. این مهم به طرق مختلف مانند تبلیغات، میکروترنسکشن، جذب اسپانسر و یا دریافت مستقیم هزینه اپلیکیشن یا بازی محقق می شود. در این میان بازی های موبایل سازگاری بی نظیری با مدل Freemium (عرضه بازی به صورت رایگان و ارائه محتوای اضافه در قالب میکروترنسکشن) پیدا کرده اند و به صورت سالانه درآمدی کلان عاید سازندگانشان می شود.

در حالی که این مطلب به قلم تحریر درآمده است، بازی های Freemium رتبه های نخست جدول عناوین برتر گوگل پلی را فتح کرده اند؛ در واقع اگر بخواهیم دقیق باشیم سه رتبه برتر به عناوین کلش آو کلنز، گیم آو وار و کندی کراش تعلق دارد.

کمپانی App Annie طبق روال همیشه به ارزیابی بازار اپلیکیشن های موبایل پرداخته و تحقیقات آنان نشان می دهد که در سال 2015 گیمینگ موبایل، چیزی در حدود 85 درصد از درآمد کل صنعت اپلیکیشن جهان را به خود اختصاص می دهد. بازی های موبایل، در مجموع به درآمد حیرت انگیز 34.8 میلیارد دلار دست یافته است و پیش بینی های App Annie نشان می دهد که این رقم در سال 2020 به 74.6 میلیارد دلار خواهد رسید.

برای مقایسه این عدد می توان گفت که کمپانی عظیم آلفابت در سال 2015 سودی معادل 75.5 میلیارد دلار کسب نمود. بازی کلش آو کلنز به تنهایی حجم بی نظیری از مخاطبان را در سراسر جهان به خود جذب کرده است. در همین حال، بسیاری از بازی های مشابه هم با دنبال کردن خط مشی تبلیغاتی کلش آو کلنز به موفقیت بسیاری در کشورهای چین، ژاپن و کره دست پیدا کرده اند.

clash-of-clans-wallpaper-for-ipad-3

با توجه به آمار و ارقام بین المللی موجود از صنعت گیمینگ موبایل به نظر می رسد که در برخی از بازارهای این صنعت، موفق به شکست همتایان خود در حوزه کنسول های خانگی و پی سی شده است. در مجموع با توجه به تحلیل های صورت گرفته از سوی شرکت Digi-Capital انتظار می رود که ارزش گیمینگ در سال 2020 به 115 میلیارد دلار برسد.

این بدان معناست که اگر انتظارات App Annie نیز به حقیقت بپیوندد، گیمرهایی که با موبایل و یا کنترلر به بازی می پردازند، چیزی در حدود دو سوم کل بازار گیمینگ را به تصرف خود درآورده و دیگر بخش ها را کنار می زنند.

مضاف بر این ها، آمار نشان داده که عرضه بسته های الحاقی (DLC) و فروش بازی به صورت سنتی سوددهی کمتری نسبت به مدل فریمیوم دارد. با این حال آن دسته از بازی های پی سی و کنسولی که که از روش تجاری فریمیوم بهره برده اند نیز درآمد کمتری نسبت به حوزه موبایل کسب می کنند و احتمالا این ترفند در گیمینگ موبایل کاربرد بیشتری دارد.

بنابر گزارش App Annie برای سال 2015، مجموع صنعت اپلیکیشن درآمد 51 میلیارد دلاری کسب کرده است که انتظار می رود تا سال 2020، به 101 میلیارد دلار افزایش یابد. با در نظر گیری تحول موبایل های امروزی و ورود واقعیت مجازی و هوش مصنوعی پیشرفته، تنها زمان مشخص خواهد کرد که آیا این پیش بینی ها به وقوع خواهند پیوست یا خیر.

تور کیش

مطالب مرتبط

مسدود شدن Clash of Clans چه آسیبی به بازی سازی ایران وارد خواهد کرد؟

اوایل آذر ماه امسال، دسترسی بسیاری از کاربران ایرانی به بازی های کمپانی سوپرسل، تولید کننده آثار برجسته ای چون Clash of Clans و Clash Royale قطع شده و انبوهی از بازیکن های ایرانی با ابهامی بزرگ مواجه شدند.در ابتدا کسی نمی دانست که آیا باز هم مورد لطف و رحمت تحریم های سازنده غربی... ادامه مطلب

قول وزیر ارتباطات برای پیگیری اختلالات بازی «کلش آو کلنز»

یقیناً مستحضر کشمکش های پیرامون بازی پرطرفدار «کلش آو کلنز» هستید؛ در حال حاضر دسترسی به این عنوان موبایلی محدود و دچار اختلال شده است، هرچند که برقراری ارتباط با آن از طریق برخی سرویس دهنده ها همچنان بدون مشکل صورت می گیرد.اوایل ماه گذشته دسترسی به کلش آو کلنز برای مدتی مسدود شد و... ادامه مطلب

بنیاد ملی بازی های رایانه ای: مشکل «کلش آو کلنز» را پیگیری می کنیم

«حسن کریمی قدوسی» مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای ایران ساعاتی پیش نسبت به اعمال محدودیت بر بازی موبایلی «کلش آو کلنز» و حذف آن از کافه بازار واکنش نشان داده و ضمن ابراز بی اطلاعی تقصیرها را گردن کارگروه مصادیق محتوای مجرمانه انداخته است.همانطور که میدانید طی یک ماه گذشته ماجراهای گسترده ای... ادامه مطلب

بازی «کلش آو کلنز» از روی کافه بازار حذف شد

اگر به خاطر داشته باشید اوایل ماه گذشته دسترسی به اغلب بازی های کمپانی «سوپرسل» برای مدتی مسدود شد و با پیگیری های دیجیاتو از بنیاد ملی بازی های رایانه ای و کافه بازار، علت این اتفاق اختلال در اینترنت سراسری کشور اعلام گشت.اما با این حال، روز گذشته متوجه شدیم که عبدالصمد خرم آبادی، معاون... ادامه مطلب

کافه بازار از برطرف شدن مشکل کلش آو کلنز خبر داد

صبح امروز بود که حسن کریمی قدوسی، مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای، خبر از برطرف شدن مشکل بازی کلش آو کلنز و دیگر عناوین شرکت سوپرسل داد. وی با اعلام آنکه به زودی دسترسی برقرار خواهد شد، اعلام داشت اتفاق پیش آمده به سبب اختلال سراسری اینترنت بوده و بنیاد ملی یا کمیته... ادامه مطلب

پس از پوکمون گو، فیلترینگ دامن گیر کلش آو کلنز شد [به روزرسانی 2]

بروزرسانی 2:حسن کریمی قدوسی، مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای، دقایقی پیش در پیامی تلگرامی که برای جمعی از بازی سازان داخلی منتشر کرد نوشت: «بر اساس پیگیری های انجام شده از کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه و کافه بازار، مشکل پیش آمده به دلیل اختلال در اینترنت سراسری کشور است.»وی در ادامه بیان... ادامه مطلب

ویجیاتو

نظرات ۰

وارد شوید

برای گفتگو با کاربران، وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود

رمزتان را گم کرده‌اید؟