ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

«واکنش های کارتونی» سرانجام به فیسبوک آمدند

تا پیش از این اگر دوستانتان مطلب یا تصویری را در فیسبوک منتشر می کردند صرفا می توانستید آنها را لایک کنید، حال آنکه ممکن بود محتوا به درگذشت یک فرد یا ابراز خشم از مساله ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۵ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۸:۱۵

تا پیش از این اگر دوستانتان مطلب یا تصویری را در فیسبوک منتشر می کردند صرفا می توانستید آنها را لایک کنید، حال آنکه ممکن بود محتوا به درگذشت یک فرد یا ابراز خشم از مساله ای مربوط شود و پسند کردن یا اصطلاحا لایک همخوانی خوبی با آن محتوا نداشت.

فیسبوک با علم به همین مساله عاقبت تصمیم گرفت که «واکنش های کارتونی» تازه اش را برای مردم سراسر دنیا عرضه نماید که برای استفاده از آنها کافیست روی آیکون شست رو به بالا که در زیر تمامی پست های فیسبوک قرار دارد کلیک نمایید تا تمامی شکلک های کارتونی جدید را مشاهده کنید.

به این ترتیب، علاوه بر لایک، می توانید به موارد تازه ای نظیر «عشق»، «خنده»، «تعجب»، «ناراحتی» و «خشم» نیز دسترسی پیدا کنید و دیگر مجبور نخواهید بود خبرهای ناراحت کننده دوستانتان را لایک کنید.

reactiontime

صورتک های Yay و Confused که به ترتیب برای ابراز خشنودی از دستاوردها و سردرگمی مورد استفاده قرار می گرفتند هم تا همین چند وقت پیش در میان آپشن های قابل استفاده در فیسبوک بودند اما بعد از بررسی های صورت گرفته توسط این شبکه اجتماعی مشخص شد که استفاده از آنها با موارد دیگر برابری نمی کند و در نتیجه از میان گزینه های پیش روی کاربران برای استفاده در مطالب اشتراکی حذف گردیدند.

فیسبوک در ابتدا اعلام کرد که به دنبال یافتن راهیست تا پاسخ دادن به استتوس ها و عکس ها را برای کاربرانش راحت تر نماید و در عین حال نیز دوست ندارد که این واکنش ها صرفا به لایک محدود باشند و از همین رو، اقدام اخیر این شرکت برای ارائه آیکون های کارتونی جدید چندان هم تعجب بر انگیز نیست.

با این همه، آنطور که تایم آلیسون مدیر مهندسی نیوز فید به بیزنس اینسایدر گفته، اضافه شدن همین چند آیکون کوچک را می توان بزرگ ترین آپدیت در تاریخ اخیر فیسبوک دانست. او اعلام داشت: این روشی است که به من امکان می دهد با فرد مورد نظرم همدردی کنم.

لازم است اضافه نماییم که در حال حاضر الگوریتم فیسبوک در واکنش به «تعجب» یا «خشم» شما رفتار متفاوتی را از خود نشان نمی دهد و همه بازخوردهای آن یکی است.

_1__facebook

علاوه بر این، امکانی برای کاربران این شبکه اجتماعی فراهم شده تا از این واکنش ها روی پست های «حمایت شده» نیز که توسط شرکت های تبلیغاتی منتشر می شوند استفاده نمایند و این امکان فقط به مطالب منتشر شده توسط دوستان شما محدود نمی گردد.

آلیسون در این رابطه گفت: این اتفاقی است که قطعا مورد توجه و استقبال شرکت های تبلیغاتی و ناشران قرار می گیرد چراکه به واسطه آن می توانند درک بهتری از علاقمندی های افرادی داشته باشند که محتوای آنها را مشاهده می کنند و می توانند بازخوردهای آنها را نیز دریافت نمایند.

پیش بینی شده که آیکون های «واکنشی» حداکثر ظرف چند روز آینده به فید کلیه کاربران فیسبوک راه یابند و نکته دیگر اینکه اموجی های کارتونی در اقصی نقاط دنیا یکی خواهند بود.

بد نیست یادآور شویم پیش از اجرایی شدن طرح فوق طی مقاله ای مفصل نحوه تحقیق و توسعه و آزمون خطاهایی که در رابطه با آن صورت پذیرفته را در دیجیاتو نوشتیم. برای مطالعه این مقاله می توانید به این لینک رجوع نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی