ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

اپلیکیشن های فراگیر به اکس باکس وان می آیند

احتمالا، اپلیکیشن های فراگیر به زودی برای اکس باکس وان عرضه خواهند شد ولی به جز کورتانا، دستیار صوتی مایکروسافت، دقیق نمی دانیم این اپلیکیشن ها چه هستند. به گزارش ویندوز سنترال، ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت، ...

پوریا دانشور
نوشته شده توسط پوریا دانشور | ۶ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۵:۱۵

احتمالا، اپلیکیشن های فراگیر به زودی برای اکس باکس وان عرضه خواهند شد ولی به جز کورتانا، دستیار صوتی مایکروسافت، دقیق نمی دانیم این اپلیکیشن ها چه هستند. به گزارش ویندوز سنترال، ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت، تایید کرده که اپلیکیشن های فراگیر ویندوز در آینده ای نزدیک عرضه خواهند شد، هر چند تاریخ دقیقی برای عرضه آن ها هنوز مشخص نگردیده.

می توانیم انتظار داشته باشیم که این اپلیکیشن های فراگیر، تعدادی از همان اپ های ویندوز 10 همانند Readit ،Baconit ،Tweetium و اپ های این چنینی باشند. فیل اسپنسر، مدیر اکس باکس هم به تازگی، دوباره تاکید کرده که قابلیت پشتیبانی از ماوس و صفحه کلید به کنسول اکس باکس وان اضافه خواهد شد. خبر پشتیبانی اکس باکس وان از این دو یار جدا نشدنی، احتمال عرضه اپ ها، را قوت می بخشد. با استفاده از صفحه کلید، کار با این اپلیکیشن ها بسیار راحت تر خواهد بود.

اگر پشتیبانی از صفحه کلید به این کنسول اضافه شود، آیا کاربران اکس باکس وان تمایل خواهند داشت که از اپلیکیشن های آفیس روی کنسول خود بهره مند شوند؟ قطعا اگر این نیاز از سمت جامعه کاربران این کنسول مطرح شود، مایکروسافت حتما برای آن چاره ای خواهد اندیشید و مجموعه آفیس را برای کنسول خود عرضه خواهد کرد. کار با بسیاری دیگر از اپلیکیشن های کنسول و قابلیت های شبکه لایو، همانند ارسال پیام های متنی با صفحه کلید آسان تر خواهد شد.

در جنگ کنسول ها، پشتیانی از صفحه کلید و عرضه اپ های فراگیر، آیا به اکس باکس وان کمکی خواهد کرد؟ اگر استفاده از صفحه کلید تنها محدود به چند اپلیکیشن مشخص باشد، کیبورد به جایگاه اکس باکس وان در نبرد کنسول ها یاری نخواهد رساند. گرچه ممکن است به لطف پشتیبانی از صفحه کلید، بازی های انحصاری PC، همانند دوتا 2 یا لیگ آو لجندز روی این کنسول عرضه شوند. هر چند احتمال وقوع چنین اتفاقی بسیار کم خواهد بود. فراموش نکنید که تمامی این ها هنوز هم حدس و گمان هستند و ما درست نمی دانیم چه اپ هایی در بسته اپلیکیشن های فراگیر موجودند.

به زودی خواهیم دید که اپلیکیشن های فراگیر دقیقا چه معنایی دارند و عرضه آن ها روی اکس باکس وان، چگونه به تعامل این کنسول با ویندوز 10، دیگر پلتفرم مایکروسافت کمک خواهد کرد. آن چه در حال حاضر اهمیت دارد، این است که بسته اپلیکیشن های فراگیر دقیقا چه زمانی برای اکس باکس وان عرضه خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی