ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

سازمان NPD: بیش از 50 درصد کنسول های بازی در آمریکا فروخته شده اند

براساس آمار اعلام شده از سوی NPD و Gfk Chart-Track، تعداد کنسول های فروخته ایالات متحده آمریکا، کانادا و کشورهای اروپایی تا انتهای سال 2015، به 43 میلیون رسیده است؛ رشدی 11 میلیونی نسبت به ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۲:۳۰

براساس آمار اعلام شده از سوی NPD و Gfk Chart-Track، تعداد کنسول های فروخته ایالات متحده آمریکا، کانادا و کشورهای اروپایی تا انتهای سال 2015، به 43 میلیون رسیده است؛ رشدی 11 میلیونی نسبت به 30 سپتامبر 2015 که از اهمیت سه ماه پایانی سال حکایت دارد.

در گزارش منتشر شده از سوی سازمان NPD، آمده است که بیش از 50 درصد کل فروش کنسول های بازی در این نسل، متعلق به ایالات متحده آمریکا بوده.

با توجه به اینکه مایکروسافت علاقه ای به اعلام آمار فروش کنسول خود ندارد، برآوردهای رسمی را باید از سوی سازمان های آماری همچون NPD و شرکت های ناشر بازی های ویدیویی شنید. چند روز پیش نیز الکترونیک آرتز گفته بود مجموع فروش کنسول ها در سراسر جهان به 60 میلیون رسیده است که این مسئله نشان از اهمیت دو بازار بزرگ آمریکا و اروپا در قیاس با آسیا با جمعیت عجیب و غریبش دارد.

همچنین در این گزارش گفته شده که در مقایسه با نسل گذشته، پلی استیشن 3 و اکس باکس 360 در همین مدت زمان، فروشی 28 میلیونی تجربه کرده بودند.

واضح است که پلی استیشن 4 و اکس باکس وان موفقیتی بزرگ کسب کرده اند، اما باید در نظر گرفت که در این نسل، رقیب قدرتمندی چون Wii برای شان نبود. حالا شاید با آمدن NX، کمی ماجرا تغییر کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی