ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت با Windows Ink تمرکز بیشتری بر استفاده از قلم خواهد داشت

مایکروسافت قصد دارد تا در بروزرسانی بعدی ویندوز 10، استفاده از قلم و استایلوس را در کانون توجهات قرار دهد. برای رسیدن به این هدف، غول نرم افزاری دقایقی پیش در جریان کنفرانس بیلد 2016 هاب ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۱ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۹:۴۷

مایکروسافت قصد دارد تا در بروزرسانی بعدی ویندوز 10، استفاده از قلم و استایلوس را در کانون توجهات قرار دهد. برای رسیدن به این هدف، غول نرم افزاری دقایقی پیش در جریان کنفرانس بیلد 2016 هاب ویژه ای تحت عنوان Ink را برای ویندوز معرفی کرده که ظاهرا برای اجرای اپلیکیشن های مبتنی بر نوشتن و نقاشی کردن طراحی شده.

برای راحتی کار کاربران، مایکروسافت استفاده از قلم را در محیط ویندوز استور نیز فراهم کرده است. از آنجا که معمولا طراحان و گرافیست ها مشتریان اصلی استفاده از استایلوس ها هستند، مایکروسافت امیدوار است که بتواند با افزایش تمرکز بر استفاده از قلم در محیط ویندوز 10 در جلب رضایت این قشر و افرادی که از کاغذ و قلم استفاده می کنند، موفق باشد.

نتایج تحقیقات مایکروسافت نشان می دهد که 72 درصد از مردم حداقل روزی یک ساعت از کاغذ و قلم برای انجام کارهایشان استفاده می کنند. با توجه به این موضوع، مایکروسافت تصمیم گرفته تا محیط ویندوز 10 را بیشتر از گذشته برای استفاده از قلم و استایلوس بهینه سازی نماید.

در همین راستا، تغییرات ریز و درشتی در نحوه تعامل قلم و اپلیکیشن های آفیس در ویندوز 10 صورت خواهد گرفت. به عنوان مثال، از این پس در صورت هاشور زدن یک خط نوشته در Word، اپلیکیشن به صورت خودکار خط کجی که رسم می کنید را به طور کاملا صاف و منظم روی نوشته ترسیم خواهد کرد.

مضاف بر این، مایکروسافت Sticky Note های ویندوز را هم بروزرسانی می کند تا به طور خودکار مکان ها و زمان هایی که یادداشت کرده اید را شناسایی کرده تا بعدا از این اطلاعات بتوانید برای ساخت یادآور بهره بگیرید.

Windows Ink البته فراتر از محیطی برای اجرای اپلیکیشن هاست؛ روی آن می توانید به عنوان محلی برای انجام کارها هم حساب باز کنید. وقتی که در حالت Ink مشغول کار با قلم هستید، ویندوز دسترسی به ابزار ویژه ای را برایتان فراهم خواهد کرد، ابزاری همچون یک خط کش دیجیتال برای کشیدن خط های صاف و منظم. به گفته مایکروسافت کمپانی ادوبی نیز مورد مشابهی را به اپلیکیشن فتوشاپ خود اضافه خواهد کرد تا طراحان بتوانند از ابزار طراحی ویژه ای هنگام کار با قلم بهره ببرند.

مایکروسافت در مورد افزایش پشتیبانی از استایلوس در اپلیکیشن های ویندوز 10 بسیار خوش بین است، به همین خاطر برای توسعه دهندگان شرایطی فراهم کرده تا «به سرعت و سادگی» قادر به افزودن پشتیبانی از Ink در اپلیکیشن هایشان باشند.

به گفته مایکروسافت تنها «دو خط» کدنویسی برای توسعه دهندگان کافیست تا پشتیبانی از خط کش دیجیتال را به اپلیکیشن خود بیفزایند. قرار است که انتشار بعضی از این کدها از همین امروز آغاز گردد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • پویا
    پویا | ۱۱ فروردین ۱۳۹۵

    دربراه hello windows هم مقاله بنویسید تو ویندوز 10 هست و هیچ سایت ایرانی چیزی دربارش ننوشته

    http://windows.microsoft.com/en-us/windows-10/getstarted-what-is-hello

  • Rivekan
    Rivekan | ۱۱ فروردین ۱۳۹۵

    این کار لازم بود با این که تفاوت های ساختاری بین pencil (مداد) و pen (قلم) وجود داره ولی اپل خیلی خوب توی ایپد پرو از پتانسیل مداد استفاده کرده بود جا داشت که کارکرد قلم در ویندوز هم ارتقاء پیدا کنه.

مطالب پیشنهادی