ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی ابیش؛ یک مسیریاب هوشمند و سخنگوی جدید برای کاربران ایرانی

آیا زمان آن فرا رسیده که بتوانیم با خیال راحت، سرویس هایی همچون گوگل مپس و HERE Maps را کنار بگذاریم و برای مسیریابی به محصولات بومی اعتماد کنیم؟ شاید هنوز نه. اما با این وجود ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۴ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۵:۰۰

آیا زمان آن فرا رسیده که بتوانیم با خیال راحت، سرویس هایی همچون گوگل مپس و HERE Maps را کنار بگذاریم و برای مسیریابی به محصولات بومی اعتماد کنیم؟ شاید هنوز نه. اما با این وجود نمی توان منکر پیشرفت قابل ملاحظه مسیریاب های ایرانی طی چند سال اخیر شد.

ابیش جدیدترین مسیریاب ایرانی است که به تازگی در کافه بازار منتشر شده؛ اپلیکیشنی با امکاناتی نظیر تشخیص گفتار، ارسال مکان و انتخاب از میان مسیرهای پیشنهادی که توانسته تا خود را از دیگر رقبای بومی اش متمایز کند.

Abish 1

ابیش نقشه های گوگل را به عنوان پلتفرم مسیریابی خود برگزیده، اما در تعیین مسیر و راهنمایی به سمت مقصد پیشنهادات خودش را ارائه می دهد. نقشه کلیه مراکز استان های کشور به همراه شهرهای کوچک و بزرگ اطرافشان در ابیش پشتیبانی می شوند، و در تستی که انجام دادیم عملکرد نسبتا خوب و دقیقی از آن در حین مسیریابی مشاهده کردیم.

رابط کاربری ساده، سبک و بسیار زیبای ابیش برای یک اپلیکیشن مسیریابی کاملا مناسب است و خوشبختانه گزینه های اضافی و شلوغ کننده تصویر را در محیط آن مشاهده نمی کنید.

Abish 2

با ورود به اپ، ابیش با گرفتن اجازه دسترسی به موقعیت جغرافیایی از شما، موقعیت تان روی نقشه را می یابد. حالا می توانید مقصد را از سه طریق برایش مشخص کنید: تایپ کنید، روی نقشه علامت بگذارید یا مقصد را به او بگویید.

به غیر از تایپ و علامت گذاری روی نقشه، ضبط صدا برای تعیین مقصد علیرغم قدرت تشخیص خوبی که دارد، در مسیریابی با مشکلاتی همراه است. مثلا ممکن است اسم محله را به درستی تشخیص دهد، اما با اشاره روی مقصد از مسیریابی به سمت آن باز بماند تا مجبور به تعیین مسیر به طور دستی باشید.

با این وجود در صورتی که موفق به تعیین مقصد شوید، عملکرد خوبی را از مسیریابی ابیش مشاهده خواهید کرد. ابیش پس از مسیریابی، در صورت قطعی اینترنت هم می تواند با صدای گوینده شما را برای دور زدن سر پیچ ها و ورود به خیابان ها راهنمایی کند.

Abish 3

نکته بسیار خوب دیگر در مورد ابیش، وجود چهار صدا ( دو مرد و دو زن) برای گویندگان مسیر است تا اگر صدای یکی برایتان آزاردهنده بود، سه گزینه دیگر هم در اختیار داشته باشید. ابیش کوچه ها و خیابان های شهرهای مهم ایران را مثل کف دست می شناسد، بنابراین هنگام مسیریابی به غیر از مسیر اصلی می تواند چند مسیر فرعی و پر پیچ و خم دیگر هم به شما پیشنهاد کند تا بتوانید از ترافیک احتمالی مسیر اصلی بگریزید.

قابلیت خوب دیگر ابیش نیز امکان ارسال موقعیت جغرافیایی روی نقشه برای دیگران است، تا طرف مقابل در صورت داشتن ابیش بتواند به سمت جایی که شما هستید مسیریابی کند.

با این امکانات، ابیش را باید یکی از بهترین مسیریاب های ایرانی که تاکنون عرضه شده قلمداد کنیم. هر چند که نسخه فعلی اپ خالی از مشکل نیست. ابیش فعلا در مرحله تست بتا به سر می برد، و طبیعتا نباید از این نسخه انتظار عملکردی باثبات و پایدار داشته باشید.

در صورت مشاهده باگ یا کرش کردن اپلیکیشن توصیه می کنیم که مشکل را از طریق قسمت تماس با ما با توسعه دهندگان اپلیکیشن در میان بگذارید تا شما هم در پیشرفت و ارتقای اپلیکیشن ابیش سهیم باشید.

مسیریاب هوشمند سخنگوی ابیش

مسیریاب هوشمند سخنگوی ابیش

سازنده: ابیش قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 14.1 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • محمد
    محمد | ۱۷ فروردین ۱۳۹۵

    بسیار عالی است

  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۱۵ فروردین ۱۳۹۵

    خیلی عالیه فقط کاشکی قابلیت آفلاین به طور کامل داشته باشه. فعلا هیچ اپلیکیشنی رو ندیدم که از نظر آفلاین بودن و مسیریابی صوتی به اندازه Here قوی باشه

    • داود
      داود | ۱۹ فروردین ۱۳۹۵

      سلام اپلیکیشن sygic قابلیت آفلاین رو داره میتونی دانلودش کنی

    • reza_zarchi
      reza_zarchi | ۵ شهریور ۱۳۹۶

      ولی چه فایده که دیگه برای ایران کار نمیکنه. ? باید سراغ گزینه های دیگه مثل MAPS.ME یا OsmAnd بریم

مطالب پیشنهادی