ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شرکت Trend Micro خبر از وجود باج افزار جدیدی در اندروید می دهد

دیگر مواجهه دائمی کاربران اندرویدی با ویروس ها، بدافزارها و دیگر نرم افزارهای مشابه به امری رایج تبدیل شده و شرکت امنیتی «Trend Micro» اخیرا در بلاگ خود، بدافزاری به نام «ANDROIDOS_SLOCKER.AXBB» را معرفی نموده ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۴ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۵:۳۰

دیگر مواجهه دائمی کاربران اندرویدی با ویروس ها، بدافزارها و دیگر نرم افزارهای مشابه به امری رایج تبدیل شده و شرکت امنیتی «Trend Micro» اخیرا در بلاگ خود، بدافزاری به نام «ANDROIDOS_SLOCKER.AXBB» را معرفی نموده که کاربران را به شکلی جدید به دردسر می اندازد.

گفته می شود که این بدافزار، بیش از هرچیز محتویات مربوط به وب سایت های غیراخلاقی را هدف قرار داده و در قالب باج افزار، کاربران را مجبور به پرداخت هزینه می کند. با مراجعه به پایگاه های اینترنتی آلوده، بدافزار مورد بحث خود را به جای محتوای درخواستی جای زده و بعد از دانلود و نصب روی دستگاه، با در اختیار گرفتن روت دستگاه و روشن کردن دوربین موبایل، قربانی را تهدید به جمع آوری اطلاعات می کند.

به گفته کمپانی امنیتی Trend Micro عملکرد این باج افزار به گونه ای است که کاربران می توانند پیش از نصب، به علائم آلودگی احتمالی دستگاه خود پی ببرند. پیش از هرچیز، لینک های آلوده باج افزار، در قالب پیامک های اسپم فرستاده می شود. دیگر آن که اپلیکیشن در قالب ویدیو به کاربر نمایانده می شود اما نیاز به نصب دارد.

در ادامه، اپلیکیشن از کاربر می خواهد تا جواز فعالیت های بیشتر را صادر کند. اگرچه بستن اپلیکیشن تاثیر زیادی ندارد و دائما این موضوع یادآوری می شود، اما مشخصا این خود نشانه دیگری است که می تواند شما را نسبت به آلودگی دستگاه مطلع سازد. در نهایت نیز، در این میان فعالسازی دوربین ممکن است باعث نگرانی کاربر شود اما بدافزار و سازندگان آن، به هیچ یک از اطلاعات دستگاه یا دوربین دسترسی ندارند. بنابراین این تنها تاکتیکی برای جلب توجه و ترساندن است.

باید خاطر نشان کرد که به گفته Trend Micro، در صورت بهره گیری از آن دسته موبایل های مجهز به سیستم عامل های اندروید سفارشی (مانند سیانوژن)، می توان این بدافزار را حتی بعد از آلودگی کامل حدف نمود. با ریبوت کردن دستگاه و از کار انداختن گزینه Admin Permission در بخش تنظیمات، امکان حذف کامل باج افزار از سوی کاربران فراهم می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی