ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شرکت GoPro با یکصد شرکت مختلف وارد همکاری می شود تا دوربین هایش در همه جا حاضر باشند

کمپانی GoPro امروز به معرفی برنامه جدید توسعه خود پرداخت که به واسطه آن با کمک شرکت های شخص ثالث به تولید اپلیکیشن های موبایل، لوازم جانبی دوربین و پایه های فیزیکی برای محصولات خود ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۲۹ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۳:۰۰

کمپانی GoPro امروز به معرفی برنامه جدید توسعه خود پرداخت که به واسطه آن با کمک شرکت های شخص ثالث به تولید اپلیکیشن های موبایل، لوازم جانبی دوربین و پایه های فیزیکی برای محصولات خود اقدام خواهد نمود.

شرکت مورد بحث دیروز طی همایشی در سان فرانسیسکو نشان داد که در نظر دارد GoPro را از قالب شهرت فقط در زمینه دوربین های اکشن بیرون آورده و آن را به پلتفرمی قابل استفاده برای دیگر شرکت ها تبدیل نماید که محصولاتشان یا به واسطه آن ساخته یا به آن متصل گردند.

در همین رابطه، مدیر این شرکت به نام «نیک وودمن» اعلام داشته که: «برنامه توسعه گوپرو برای ما روشی به منظور جشن گرفتن کارهای مبتکرانه ی توسعه دهندگانمان و از همه مهم تر، جامه عمل پوشاندن به ایده های آینده است. برای ما بسیار خوشایند و سودآور خواهد بود که از نبوغ برنامه نویسان و توسعه دهندگان استفاده نمائیم و از این رو، با افتخار، حمایت کامل خود از این قشر را به واسطه ارائه ابزارهای لازم برای توسعه اعلام می نمائیم.»

گوپرو در این راستا همچنین بیان داشته که در حال حاضر بیش از یکصد کمپانی در این برنامه شرکت نموده اند. از میان این شرکت ها می توان به BMW اشاره کرد که در حال ساخت یک اپلیکیشن لَپ تایمر (lap timer) برای عاشقان رانندگی است که قابلیت اتصال به دوربین های گوپرو را دارد. همچنین کمپانی Fisher Price که در زمینه تولید و توسعه پایه های گوپرو برای انواع گوناگون اسباب بازی کودکان فعالیت می کند و به واسطه آن به والدین اجازه می دهد تا از نگاه کودکان، رویدادهای مهم را ضبط و ثبت نماید.

Periscope نیز از دیگر شرکای کمپانی مورد بحث است و اپلیکیشن استریم زنده که تحت مالکیت توئیتر قرار دارد اکنون قابلیت اتصال به دوربین های گوپرو را پیدا نموده تا استریم هایی با کیفیت بسیار بالا ارائه دهد.

بد نیست یادآوری کنیم که این برنامه ی جدید همانند همان قراردادی است که گوپرو قبلا با تویوتا امضا نموده بود تا پایه های دوربین های اکشن خود را روی ماشین 2016 Tacoma این خودروساز نصب نماید.

همچنین باید گفت که GoPro در حال سپری نمودن دوران سختی است زیرا بر اساس گزارش مالی این شرکت در سه ماهه چهارم سال گذشته که دو ماه پیش منتشر شده بود، عایدی سالانه این کمپانی حدود 31 درصد کاهش داشته و در همان محدوده زمانی نیز حدود 7 درصد از نیروی کار خود را اخراج نموده بود.

ضمنا سهام این شرکت نیز با افت ارزش مواجه شد و یکی از دلایل این مشکلات را می توان عدم تولید محصول دانست. گوپرو از اکتبر سال 2014 که خط تولید دوربین Hero 4 را راه اندازی نموده تا کنون هیچ دیوایس ارزشمندی را روانه بازار نکرده. دوربین مکعبی و بسیار کوچک Hero 4 Session که در سال گذشته راهی بازار شده بود نیز قیمت بالائی داشت و در نتیجه نتوانست موجب افزایش فروش بشود.

از دیگر دلایل فروش کم محصولات این شرکت، دوام و استحکام بسیار عالی آنهاست. وقتی کاربر یکی از دوربین های گوپرو را داشته باشد دیگر تا چند سال سراغ نمونه جدید نخواهد رفت زیرا تمامی نیاز او را در رابطه با عکاسی و سالم بودن برطرف می کند. اینجاست که برنامه توسعه دهنده ها ضروری به نظر می رسد. شراکت با دیگر کمپانی ها به گوپرو این اجازه را می دهد تا فرصت های بیشتری برای فروش محصولات بخش های مختلف کسب و کار خود از طریق شرکت های شخص ثالث به دست آورد.

شاید سیاست جدیدی که این شرکت در پیش گرفته موجب شود تا نامش از حوزه فعالیت های ورزشی و هیجان انگیز فراتر رفته و به زندگی روزمره مردم نیز نفوذ نماید و بتواند مشتری های بیشتری برای خود دست و پا نماید.

در مورد تولید محصول، گوپرو در نظر دارد تا یک دوربین 360 درجه مصرفی تولید و معرفی کند و دلیل آن نیز افزایش محبوبیت واقعیت مجازی است. همچنین آنها در حال حاضر یک پهپاد موسوم به «کارما» نیز در دست توسعه دارند که می تواند بازار جدیدی برای این شرکت ایجاد کرده و آن را در ردیف رقبای شرکت های تولید کوآدکوپتر همانند DJI  قرار دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی