ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اولین هکر آیفون، یکی از مهندسین برتر تسلا را در استارتاپ خود به خدمت گرفت

«جورج هاتز» (George Hotz) شخصی است که برای اولین بار آیفون را هک کرد و سپس با هک نمودن پلی استیشن، شهرت بیشتری به دست آورد. هاتز مدتی پیش استارتاپی تاسیس نمود به نام «Comma.ai» و می ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۷:۰۰

«جورج هاتز» (George Hotz) شخصی است که برای اولین بار آیفون را هک کرد و سپس با هک نمودن پلی استیشن، شهرت بیشتری به دست آورد. هاتز مدتی پیش استارتاپی تاسیس نمود به نام «Comma.ai» و می خواهد با سیستم ناوربری خودکاری که توسعه داده، تکنولوژی شرکت های تسلا و گوگل را در زمینه خودروهای هوشمند و بی نیاز از راننده، به چالش بکشد.

حال امروز خبر می رسد که همین استارتاپ بسیار کوچک، موفق شده تا یکی از مهندسان ارشد شرکت تسلا را استخدام کند. این شخص «ریکاردو بیاسینی» (Riccardo Biasini) نام دارد و می خواهد در استارتاپ مورد نظر، به توسعه سیستم ناوبری خودکار اتومبیل ها یاری رساند.

استارتاپ Comma.ai در ابتدای ماه آوریل موفق شد تا رقمی معادل ۳.۱ میلیون دلار سرمایه کسب کند. هر چند برای استارتاپی که صرفا چند کارمند دارد، ۳ میلیون دلار رقم بالایی محسوب می شود اما در جهان خودروهای بدون راننده، بسیار اندک است.

در حال حاضر، همه شرکت های بزرگ اتومبیل سازی در حال انجام تحقیقات گسترده برای آوردن ناوبری خودکار به خودروهای شان هستند و عده زیادی از آنها، تا کنون ارقامی میلیارد دلاری در این زمینه هزینه کرده اند. در این میان نباید سرمایه گذاری های بسیار سنگین از سوی گوگل و اوبر را برای رسیدن به تکنولوژی مورد بحث، نادیده گرفت.

اکنون به نظر می رسد که Comma.ai به دنبال آن است تا به تکنولوژی های پیشرفته در خصوص فناوری رانندگی خودکار در اتومبیل ها دست پیدا کرده و سپس آن را به یک شرکت بزرگ خودروسازی بفروشد. خود آقای هاتز اما پیش از این گفته بود که می خواهد یک کیت بسازد که خودروهای معمول را به اتومبیل های بدون نیاز به راننده تبدیل کند و سپس آن را با قیمت حدود ۱۰۰۰ دلار به شکل مستقیم در اختیار خریداران بگذارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی