ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ساندرا پیچای مدیرعامل گوگل
تکنولوژی

از دیدگاه گوگل هوش مصنوعی برتر کلید موفقیت در آینده خواهد بود

همین دیروز بود که گزارش مالی بسیار موفقیت آمیز هولدینگ آلفابت منتشر شد و نشان داد که گوگل همچنان منبع اصلی درآمد این مجموعه به حساب می آید. به بیان دیگر، گرچه اهالی مانتین ویو ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۹:۴۵

همین دیروز بود که گزارش مالی بسیار موفقیت آمیز هولدینگ آلفابت منتشر شد و نشان داد که گوگل همچنان منبع اصلی درآمد این مجموعه به حساب می آید. به بیان دیگر، گرچه اهالی مانتین ویو هزینه های بالایی را برای ورود به بازارهای نو انجام می دهند، اما هنوز هم جستجو و تبلیغات موتور اصلی پیشران کمپانی شان به حساب می آید. با این همه ساندرا پیچای به عنوان مدیرعامل گوگل معتقد است که این وضعیت به سرعت در حال تغییر است.

پردازش ابری و هوش مصنوعی دو زمینه ای است که آلفابت سرمایه بسیاری برای آنها خرج کرده است. فضای ابری به کمپانی ها اجازه می دهد که سرورها و نرم افزارهایی که درون مراکز داده فعال هستند را مدیریت و به فروش برسانند. این خدمات می تواند شامل هوش مصنوعی نیز بشود. این شیوه امکان آن را دارد که به سرعت به منبع درآمدی جدید برای این غول دنیای اینترنت تبدیل شود.

پیچای در این باره می گوید: «ما مدت هاست که مشغول پردازش ابری هستیم. گوگل در دل خود همین گونه کار می کند، اما با گذشت زمان و بالغ شدنمان یاد گرفتیم که چطور سرمایه های خود را در این مسیر مدیریت و ابعاد آن را گسترش دهیم. حال دیگر به جایگاهی رسیده ایم که می توانیم به مشتریان دیگری خدمات ارائه کنیم.»

هدف نهایی گوگل جذب مشتریانی به بزرگی Netflix و Spotify است. هردوی این کمپانی ها در حال حاضر از بستر ابری بسیار گسترده و پیشرفته آمازون برای ارائه خدمات به طیف وسیع مشتریان خود بهره می برند. مایکروسافت و سرویس ابری Azure آن دیگر بازیگر بزرگ در این میدان است که در این ایام رشد مستمری را تجربه می کند. گوگل برنامه دارد تا سال ۲۰۲۰ درآمد خدمات ابری اش را تا سطح درآمدش از تبلیغات بالا ببرد.

از دیدگاه پیچای سرمایه گذاری های کمپانی مطبوعش روی تکنولوژی هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، کلید فائق آمدن بر رقبای در بازار داغ ارائه خدمات ابری است. او می گوید: «ما سال هاست که در حال سرمایه گذاری روی هوش مصنوعی هستیم، اما تصور می کنم حالا در نقطه ای قرار داریم که این سرمایه گذاری ها در حال به ثمر نشستن هستند. این تکنولوژی بسیار کاربردی خواهد بود می تواند نقطه تمایز ما با سایرین باشد.»

او با اشاره به موفقیت های اخیر AlphaGo، هوش مصنوعی توسعه داده شده توسط DeepMind، در پیروزی بر قهرمان جهان در بازی Go، می افزاید: «در دراز مدت خدمات پردازشی طوری پیشرفت خواهند کرده که دنیای آینده از دنیایی موبایل محور به هوش مصنوعی محور تبدیل خواهد شد. و از دیدگاه من ما طلایه دار این تحول هستیم.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی