ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

تلفیق دوچرخه برقی و خودرو؛ ابتکاری برای تردد پاک در شرایط سخت [تماشا کنید]

قرن ها از اختراع چرخ می گذرد و بیش از یک قرن است که خودرو، موتور سیکلت، هواپیما و قطار برای تردد در اختیار بشر قرار دارند، اما با وجود تمام این روش های حمل و ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۹:۰۰

قرن ها از اختراع چرخ می گذرد و بیش از یک قرن است که خودرو، موتور سیکلت، هواپیما و قطار برای تردد در اختیار بشر قرار دارند، اما با وجود تمام این روش های حمل و نقل همچنان می توان گفت که هیچ وسیله ای از نظر زیبایی، سادگی و کارآمدی به گرد پای دوچرخه نمی رسد.

دوچرخه در بسیاری شهر های خوش آب و هوای جهان می تواند بهترین تلفیق از فعالیت بدنی، سلامتی، سادگی در رانندگی و البته حفظ محیط زیست را ارائه دهد و به همین دلیل نیز در جوامع پیشرفته کاربردی فراگیر دارد.

اما به شکل معمول در تمامی شرایط نمی توان از دوچرخه استفاده کرد، دوری راه، آفتاب یا بارش های شدید، مسیر های پرشیب و لغزنده و ایمنی نسبتا پایین به دلیل وجود خودروها در مسیر، از جمله مهمترین مشکلات دوچرخه سواری هستند.

E-BIKE3

اما حالا یک راه حل میانگین ارائه شده که می تواند باعث رفع عموم مشکلات دوچرخه شود و کار آمدی این روش ساده و ارزان حمل و نقل را برای شرایط نه چندان مساعد نیز تضمین کند.

یک مهندس جوان سوئدی به نام Mikael Kjellman با توسعه ایده های خود، POD RIDE را پدید آورده است. یک چهارچرخه برقی که اساسا بر طبق مکانیزم های رایج برای ساخت دوچرخه ها ساخته شده و از یک شاسی مقاوم و سبک فلزی و بدنه ای کامپوزیتی بهره می برد.

E-BIKE4

طبیعتا یکی از مهمترین مزایای این چهار چرخه نسبت به دوچرخه های برقی، حفظ سرنشین در مقابل باد و باران و احتمال برهم خوردن تعادل (زمین خوردن) است.

POD RIDE همچنین از نظر موقعیت قرار گیری باتری ها و ظرفیت آن ها نیز نسبت به دوچرخه های برقی مزیت دارد، حداکثر سرعت این وسیله به حدود 25 کیلومتر در ساعت می رسد و می تواند مسافتی در حدود 50 کیلومتر را با یکبار شارژ بپیماید.

یکی دیگر از مزایای این وسیله، به ارتفاع نسبتا زیاد آن مربوط می شود، طراحی POD RIDE به گونه ای انجام شده که ارتفاع سقف آن تقریبا به اندازه خودروهای رایج باشد، تا امکان دیده شدن آن توسط رانندگان سایر خودروها به خوبی وجود داشته باشد.

E-BIKE6

این درحالیست که دوچرخه سواران و انواع دیگر از خودروهای چهار چرخ دست ساز، عموما با مشکل ایمنی اندک و ارتفاع کم روبرو هستند و در بسیاری موارد در محدوده نقطه کور رانندگان سایر خودرو ها قرار می گیرند.

Mikael Kjellman در صدد کسب سرمایه لازم برای تولید انبوه POD RIDE است و بر این تصور است که در صورت تولید انبوه، می تواند قیمت محصول نهایی را تا حدود 2 الی 4 هزار دلار کاهش دهد.

هرچند این رقم با توجه به هزینه های تولید در اروپا خواهد بود و هیچ بعید نیست که شرکت های چینی یا هندی بتوانند POD RIDE یا مشابه های کپی برداری شده از روی آن را با رقم های به مراتب کمتر راهی بازار فروش جهان کنند.

E-BIKE1

به هرحال می توان اذعان کرد که POD RIDE حلقه گم شده بین دوچرخه و خودرو است و در مواقع خاصی که استفاده از خودروهای بزرگ، سنگین وزن، جاگیر و گران قیمت توجیهی ندارد یا به سبب شرایط آب و هوایی تردد با دوچرخه امکان پذیر نیست، استفاده از چنین وسیله ای می تواند بسیار کارساز باشد.

بنابراین امیدوارم روزی شاهد فراگیر شدن POD RIDE یا مشابه های آن برای زندگی شهری باشیم، چرا که چنین وسیله ای بی شک باعث کاهش قابل توجه هزینه های زیست محیطی، ترافیک و آلودگی صوتی خواهد شد.

E-BIKE5

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص اجزای فنی  POD RIDE می توانید به منبع مقاله مراجعه فرمایید.

"" allowFullScreen="true" webkitallowfullscreen="true" mozallowfullscreen="true">
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی