ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شرکت HP از یک کامپیوتر مشابه کوله پشتی برای هدست های واقعیت مجازی پرده برداشت

کامپیوترهای قدرتمند سری Omen تازه ترین خانواده محصولات تولید شده به دست HP به حساب می آیند که از قابلیت های جذابی در زمینه ی گیمینگ برخوردار هستند، از جمله کامپیوتر عجیبی که به شکل ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۹ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۹:۴۵

کامپیوترهای قدرتمند سری Omen تازه ترین خانواده محصولات تولید شده به دست HP به حساب می آیند که از قابلیت های جذابی در زمینه ی گیمینگ برخوردار هستند، از جمله کامپیوتر عجیبی که به شکل کوله پشتی طراحی شده تا امکان همراه داشتن آن برای استفاده از فناوری واقعیت مجازی وجود داشته باشد. این کامپیوتر که هنوز نامش اعلام نشده در حقیقت زیر مجموعه ابزارهای رده بالای Omen X قرار می گیرد و سازنده اعلام کرده تصمیم دارد عرضه ی مدل های آزمایشی آن را از ماه آینده آغاز نماید. خصوصیات سخت افزاری دستگاه مشابه کامپیوترهای دسکتاپ مناسب برای واقعیت مجازی در نظر گرفته شده که از جمله آنها می توان به پردازنده های Core i5 و i7 اینتل و تا 32 گیگابایت حافظه ی رم اشاره کرد اما مدل کارت گرافیک دستگاه هنوز اعلام نشده است.

وظیفه ی خنک سازی این کامپیوتر به دو فن بزرگ دستگاه سپرده شده و 2 باتری روی بندهایی که کامپیوتر از آنها به پشت کاربر آویزان می شود قرار داده شده که به طور مجزا نیروی مورد نیاز برای کارت گرافیک و پردازنده ی کامپیوتر را تامین خواهند کرد. اما با توجه به قابل حمل بودن دستگاه لازم است بدانید که وزن این کامپیوتر عجیب حدود 4.5 کیلوگرم خواهد بود که رقم قابل قبولی به حساب می آید و با لپ تاپی مثل Predator 17X ایسر برابر است.

وجود چنین کامپیوتری استفاده از هدست های واقعیت مجازی مثل Oculus Rift و HTC Vive را امکان پذیر می کند آن هم بدون اینکه کاربر در مورد گیر کردن به کابل ها یا زمین زدن کامپیوتر گران قیمت خود نگرانی داشته باشد. البته باید توجه داشته باشید که باتری های دستگاه با هر شارژ تنها حدود یکساعت کارایی خواهند داشت، اما سازنده یک باتری سوم درون کامپیوتر تعبیه کرده تا امکان تعویض باتری موجود روی بند ها بدون خاموش شدن دستگاه وجود داشته باشد. علاوه بر این همراه با این محصول نمایشگر، ماوس و کیبورد بیسیم نیز ارائه خواهند شد تا استفاده از دستگاه به شکل یک کامپیوتر عادی برای مصارف دیگر امکان پذیر باشد، از جمله رفع ایرادهای نرم افزاری و هر مورد دیگری که لازم است خارج از هدست واقعیت مجازی انجام گیرد.

البته باید اشاره کنیم که محصول HP هنوز در مرحله ی توسعه قرار دارد و سازنده تصمیم دارد با گرفتن بازخورد از کاربران قابلیت های دستگاه را پیش از عرضه ی رسمی بهبود بخشد. نکته ی جالب اینکه روز گذشته نیز MSI و Zotac از کامپیوترهای مشابهی رونمایی به عمل آوردند اما این محصولات را هم به این زودی در بازار مشاهده نخواهیم کرد. در مورد قیمت حدودی دستگاه نیز باید بگوییم هرچند سازنده تلاش دارد این محصول برای کاربران هرچه بیشتر در دسترس باشد، اما با این حال قیمت دستگاه به دلیل دشوارتر بودن تولید، از کامپیوترهای دسکتاپ مناسب برای واقعیت مجازی یعنی رده ی 1000 دلار بالاتر خواهد بود.

در پایان از شما دعوت می کنیم تصاویر بیشتری از این محصول را مشاهده نمایید.

Medusa_Heroic_Ports.0

backpackpc_hp

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی