ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

راهنمای استراتژی های موثر در Overwatch: قوانین ابتدایی

اوورواچ شاید بازی سرگرم کننده ای به نظر برسد، قطعا هم همین طور است، اما در باطن تاکتیک و تفکر زیادی برای پیروزی می طلبد. آشنایی با یک سری قوانین کلی و یادگیری تعدادی از هیرو ...

پوریا دانشور
نوشته شده توسط پوریا دانشور | ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۸:۰۰

اوورواچ شاید بازی سرگرم کننده ای به نظر برسد، قطعا هم همین طور است، اما در باطن تاکتیک و تفکر زیادی برای پیروزی می طلبد. آشنایی با یک سری قوانین کلی و یادگیری تعدادی از هیرو های هر کلاس، حداقل دانشی است که هر یک از بازیکنان اوورواچ باید در اولین ساعات بازی خود آن ها را کسب کنند. برای ساده سازی کار شما، مقالاتی تهیه کرده ایم که این قوانین و نحوه بازی با قهرمانان هر دسته را توضیح خواهیم داد.

  • قوانین ابتدایی
  • هیرو های هجومی
  • هیرو های دفاعی
  • هیرو های تانک
  • هیرو های پشتیبان

با هیرو ها و نقش های شان آشنا شوید

ign-arena-episode-17-oracle-overwatch-and-happy-42_pakm.1920

21 هیرو اوورواچ تنها در شکل ظاهری مانند لباس و انیمیشن های دویدن با یکدیگر تفاوت ندارند، بلکه هر کدام از ویژگی های منحصر بفردی بهره می برند که می توانند روند بازی را کاملا دگرگون کنند. هیرو ای که در هر بازی انتخاب خواهید کرد، مشخص خواهد کرد که وظیفه شما در آن بازی چه خواهد بود و چگونه باید نقش خود را ایفا کنید.

به طور کلی هیرو ها به 4 دسته تقسیم بندی می شوند که هر کدام وظیفه خاص خود را دارند، اما نحوه به انجام رساندن این وظایف برای هر یک هیرو های این کلاس ها متفاوت است. اگر بیشتر دنبال از پای درآوردن حریفان تان هستید، باید سراغ هیرو های هجومی بروید. اگر مایلید کمی استراتژی چاشنی بازی تان کنید و به راحتی به دشمنان تان اجازه مانور در بازی و نزدیک شدن به اعضای تیم تان را ندهید، هیرو های دفاعی کار شما را راه می اندارند. اگر دوست دارید که تا جای ممکن زنده بمانید و سپری باشید برای هم تیمی های تان، باید از میان هیرو های تانک یکی را برگزینید. اما اگر ماییلید به شکل های گوناگون به هم تیمی های تان یاری برسانید، آن ها را درمان کنید، سرعت حرکت و یا قدرت شان را افزایش دهید می توانید یکی از هیرو های پشتیبان را به خدمت بگیرید.

ساختار مپ های بازی را بشناسید

overwatch-kings-row-screenshot-005_1920.0

از هیرو ها که فاکتور بگیریم، مپ ها دیگر پایه اوورواچ به شمار می روند. شما وظیفه دارید که به خوبی با تمامی مسیر های موجود در این مپ ها آشنا شوید و بهترین استفاده ممکن از آن ها را برای رسیدن به پیروزی به کار ببرید، و هم اینکه بتوانید حرکات تیم حریف را پیشبینی کنید.

اولین بازی های شما در اوورواچ صرف شناخت هیرو ها و مپ ها خواهند شد. شاید آشنایی با تمامی 21 هیرو و 12 مپ کمی زمان بر باشد، اما لزومی ندارد که همان ابتدای بازی تمامی هیرو ها را آزمایش کنید. سعی کنید از هر دسته، یک و یا نهایت دو تا از هیرو هایی را که بیشتر می پسندید برگزینید و آن ها را در بازی ها به کار بگیرید. تا زمانی که هنوز با مپ ها کاملا آشنا نشدید، فکر کنید که با یک عنوان ماجراجویی طرفید! تا جایی که امکان دارد جای جای مپ ها را بگردید تا ساختار آن ها دست تان بیاید. به مرور که با ساختار کلی مپ ها آشنا شدید و بازی با نخستین هیرو های برگزیده تان را یاد گرفتید، می تواند دیگر هیرو ها را امتحان کنید. خواهید دید که در برخی مپ ها، مسیر هایی تعبیه شده اند که تنها و تنها توسط تعداد خاصی از هیرو ها قابل دسترسی اند.

هنگامی که هنوز به تمامی هیرو ها مسلط نشده اید و نمی دانید که کدام ها را از هر دسته برای بازی انتخاب کنید، می توانید به درجه بندی خود بلیزارد اکتفا کنید. هیرو ها از آسان به دشوار طبقه بندی شده اند. شما می توانید هیرو های آسان هر دسته را برگزینید. هنگامی که به خوبی به تمامی هیرو ها و مپ ها آشنا شدید، دیگر باید هیرو هایی را برگزینید که حتما هم منطبق بر سبک بازی شما باشند و هم متناسب با ترکیب تیم و دیگر شرایط بازی.

ترکیب تیم را دست کم نگیرید

overwatch-bastion-screenshot-001_1920.0

می خواهید پیروز شوید؟ باید غرور را کنار بگذارید! اوورواچ عنوانی است تیمی و هماهنگی بین اعضای تیم یکی از مهم ترین فاکتور های موفقیت به شمار می رود و هر شش بازیکن هر تیم باید برای تشکیل تیمی کامل بکوشد. تاکید می کنیم که تیم شما باید شامل حداقل یک هیرو از هر 4 نقش موجود باشد.

خیلی عادی است که در اولین بازی های تان، بیشتر بازیکن ها سراغ هیرو های هجومی و یا برخی هیرو های دفاعی بروند. آن ها هنوز چندان ذهنیت درستی نسبت به اوورواچ ندارند و آن را عنوانی می داند مشابه سری کال آو دیوتی. اما شما باید زرنگ باشید، هیرو ی تان را با دقت انتخاب کنید. تیم تان فاقد پشتیبان است؟ حتما یکی از هیرو های پشتیبان را انتخاب کنید.  تانک ندارید؟ با انتخاب یکی از این هیرو های جان سخت سپر بلای هم تیمی های تان باشید.

ذهنیتی که باید آن را در اوورواچ کنار بگذارید این است که از پای در آوردن دیگر هیرو ها تنها هدف بازی است. از هر هیرو ای با هر نقشی، انتظار خاصی می رود و باید نقشش را به بهترین شکل ایفا کند. هیچ کسی از یک هیرو پشتیبان انتظار نبرد تک به تک با دیگر هیرو ها را ندارد، اما کافی است که تا حد ممکن آسیب دیدگی های هم تیمی های تان را درمان کند، آن گاه خواهید دید که بازی و دیگر بازیکنان در پایان از او قدردانی خواهند کرد.

هدف بازی را فراموش نکنید

Overwatch-Hearthstone-and-HotS-Announcements-Planned-for-PAX-East-473179-3

سه مود مختلفی که در اوورواچ موجودند، گرچه در یک سری موارد به هم شبیهند، اما تفاوت های شان ایجاب می کند که بازیکنان تاکتیک هایی کاملا منحصر بفرد و خاص برای رسیدن به پیروزی در آن ها به کار بگیرند. در کنترل، هر دو تیم باید کنترل منطقه خاصی از زمین را برای مدت مشخصی به دست بگیرند و برنده تیمی است که حداقل در دو راند برنده باشد. در کپچر تیمی مهاجم باید منطقه ای را تحت سلطه خود در آورد و تیم دیگر باید مانع شود. در پیلود تیم مهاجم باید هدفی متحرک را به مقصدی برساند و تیم مدافع باید جلوی این بسته را بگیرد.

اولین هدف هر بازیکنی در هر کدام از این مود ها به انجام رساندن وظیفه خواسته شده است. بی توجهی به هدف و راه افتادن به دنبال کشتن دشمنان کمکی به تیم شما نخواهد کرد. کلید پیروزی جلوگیری از تیم حریف در سد کردن راه شما برای رسیدن به هدف تان است. در برخی شرایط این امر با بستن راه های حریف با بهره گیری از قدرت های هیرو های دفاعی محقق می شود، در برخی شرایط دیگر قدرت هجومی شما به قدری بالا خواهد بود که تیم حریف توانایی ایستادگی در برابر شما را نخواهد داشت.

جایگیری درستی در بازی داشته باشید

TRCR07

در بسیاری دیگر از عنواین شوتر، احتمالا عادت کرده اید که با دویدن به سمت دشمنان تان، مانور دادن در برابر آن ها و جاخالی دادن از ضربات شان به پیروزی برسید. اوورواچ هم در نگاه اول عنوانی بسیار سرعتی به نظر می رسد، اما حقیقت این است که جایگیری درست حتی با هیرو هایی که در عمل سرعت بسیار بالایی هم دارند بسیار حیاتی است.

در وهله اول برای جایگری درست با هیرو ها، همان طور که پیش تر گفتیم باید با زیر و خم مپ ها آشنا شوید. سپس باید با توجه به حریفان تان، از بهترین نقاط مپ برای به دام انداختن آن ها استفاده کنید. برای هیرو های دفاعی که نقش اصلی آن ها جلوگیری از پیشروی دشمن و حفاظت از منطقه ای خاص است، اهمیتی جایگیری چندین برابر می شود. برای مثال اگر اسنایپر برداشته اید، باید با توجه به مسیر حرکت تیم حریف، بهترین مکان برای هدف گیری را پیدا کنید.

حرکات دشمنان تان را پیشبینی کنید

overwatch

این نکته هم در حقیقت باز از همان یادیگری مپ و جایگیری سرچشمه می گیرد. این عوامل به قدری در پیروزی در اوورواچ اهمیت دارند که شاید اگر ده بار هم آن ها را به شکل های گوناگون در این مقاله بیاوریم، باز هم به اندازه کافی روی شان تاکید نشود. یادتان می آید که گفتیم باید بهترین مکان ها برای جایگری را در نقشه پیدا کنید؟ دیگر پلیر ها، از جمله حریفان شما هم می توانند این کار را بکنند!

به یک فضای باز وارد می شوید که: بووم! با یک شلیک ویدومیکر پخش زمین می شوید، هیرویی که می تواند با یک شلیک کار بیشتر هیرو های بازی را بسازد. ماشین گانی با قدرت و دقت شلیک بالایش منتظر است تا فقط دماغ تان نشان دهید تا آب کشش کند! نباید به دیگر هیرو ها اجازه بدهید که به راحتی از مپ برای آسیب رسانی به شما استفاده کنند. شما باید قادر باشید که جلوی آن ها را بگیرید، چه با یک اسنایپر دیگر، چه با مخفی شدن پشت تانک تیم تان و حتی با دور زدن مپ و حمله از پشت به تیم حریف! اگر می بینید یک مسیر بسته است، سعی کنید از دیگر مسیر ها برای پیشروی استفاده کنید، تاکتیک های تان را مدام بر اساس استراتژی های تیم حریف تغییر دهید و شرایط نبرد را به سود خودتان بازگردانید.

از تعویض شخصیت ها در میانه بازی ابایی نداشته باشید

Pharah_Overwatch_001

حقیقت این است که شاید برخی از هیرو ها مناسب برخی از مپ ها و مود ها نباشند و یا اینکه هیرو هایی که ضد آن ها هستند، کارشان را برای ایفای نقش شان بسیار دشوار سازند. البته احتمال هم دارد که شما چندان مهارت بازی با آن شخصیت را نداشته باشید! در هر صورتی نباید از تعویض شخصیت ترس داشته باشید.

در واقع بلیزارد نمی خواسته که همانند عناوین موبا، بازیکنان را مجبور کند که در تمامی طول بازی به یک هیرو بسنده کند. امکان تعویض هیرو ها در هر زمان به عمق گیم پلی بازی می افزاید. می توانید با توجه به هیرو های تیم حریف، شخصیت بهتری برگزینید. در صورتی که می بینید روش بازی شما جواب گوی آن بازی خاص نیست، می توانید با تعویض هیرو آن را تغییر دهید.

شاید توان هجومی تیمتان کافی نباشد و شما هم تنها هیرو ی دفاعی تیم نباشید، می توانید با انتخاب یک هیرو هجومی تیم تان را در رسیدن به پیروزی یاری دهید. در بسیاری از شرایط هم ممکن است تانک و یا پشتیبان تیم شما هیرو شان را تغییر دهند و تیم تان فاقد این نقش ها شود. در این صورت شما می توانید با تعویض هیرو تان یکی از این مسئولیت ها را به عهده بگیرید تا ترکیب تیمتان همچنان کامل بماند.

با دوستان تان بازی کنید

screenshot.overwatch.2488x1400.2014-11-10.239

طبیعتا لذت هر عنوانی در کنار دوستان دو چندان می شود! پس دیگر چه نیازی به اشاره این مورد است؟ در کنار دوستان بازی کردن اوورواچ تنها به منظور بیشتر لذت بردن نیست. البته بی شک تجربه اوورواچ در کنار دوستان به مراتب جذاب تر خواهد بود. اما به این دلیل که اوورواچ ماهیتی تیمی دارد، در صورتی که اعضای تیم قادر باشند با یکدیگر ارتباط کلامی برقرار کنند، کارشان راحت تر می شود.

دوستان تان را به خرید اوورواچ تشویق کنید (تضمینی نمی دهیم که حتما از اوورواچ خوش شان بیاید، ولی مگر می شود بازیکنی از چنین عنوان دلچسبی لذت نبرد؟!) و تیم خودتان را تشکیل دهید. اگر هم قادر به جور کردن 5 تن از رفیقان تان برای ایجاد یک تیم کامل  نیستید، حتی یک گروه دو نفره هم بهتر از تکی بازی کردن است. خوشبختانه اکثرا هم که این روز ها از ابزار ارتباط کلامی تحت اینترنت بهره می برند، پس کافی است نقشه حمله و یا دفاع تان را با آن ها در میان بگذارید و با شکل دادن یک برنامه خوب، دل را به دریا بزنید!

حتما هم نباید با دوستانی که پیشتر می شناختید شان بازی کنید. اگر در طول بازی بازیکنی با سطح بازی و رفتار مناسب یافتید، ترسی از ارسال یک درخواست دوستی به او نداشته باشید. خود اوورواچ به بازیکنانی که با دوستان شان گروه تشکیل بدهند و در کنار یکدیگر بازی کنند، در پایان هر بازی 20 درصد امتیاز تجربه بیشتر پاداش می دهد. دیگر به چه زبانی باید به شما بگوید که دست دوستان تان را بگیرید و در کنار هم از اوورواچ لذت ببرید؟

با دیگر بازیکن ها با ملایمت برخورد کنید

overwatch-temple-of-anubis-screenshot-004_1920.0

اما می رسیم به پای ثابت تمامی مقالات ما در مورد بازی های رقابتی. هیچ بازیکنی از بازیکن های بدرفتار و محیط های مسموم خوشش نمی آید مگر نه؟ هر چه باشد می خواهیم از بازی لذت ببریم، نباید اعصابمان را به هم بریزیم. اگر می بینید بازیکنی چندان رفتار خوبی با شما و دیگران ندارد، نیازی نیست جوابش را دهید، مطمئن باشید هیچ چیز از بی محلی کردن به او برای خورد کردنش بهتر نیست. اگر خودتان هم به هر دلیلی حوصله زیادی ندارید، عصبانیت تان را سر دیگر بازیکنان خالی نکنید. اگر می بینید تیم تان در معرض باخت است، مطمئن باشید بد رفتاری همان معدود شانس های پیروزی را هم از بین می برد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • Wd
    Wd | ۱۷ آبان ۱۳۹۵

    چقدم سرعت اینترنت میخواد؟(? ? )

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی