ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

در راه E3؛ چه انتظاراتی از یوبیسافت داریم؟

کنفرانس های یوبیسافت در نمایشگاه های E3 معمولا زیر سایه سنگین مراسم دیگر کمپانی های بزرگ این صنعت مانند مایکروسافت، سونی و الکترونیک آرتز قرار می گیرند اما همیشه، ارزش صبر کردن و تماشا را ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ | ۲۳:۳۰

کنفرانس های یوبیسافت در نمایشگاه های E3 معمولا زیر سایه سنگین مراسم دیگر کمپانی های بزرگ این صنعت مانند مایکروسافت، سونی و الکترونیک آرتز قرار می گیرند اما همیشه، ارزش صبر کردن و تماشا را دارند. شاید یوبیسافت طی سال های اخیر با نمایش های حیرت انگیز خود از عناوین مختلف و در نهایت، عرضه عنوانی به مراتب ضعیف تر از آنچه قبلا دیده شده به یکی از منفورترین کمپانی های صنعت گیم تبدیل شده باشد، اما هیچکس نمی تواند قدرت این ناشر فرانسوی در ارائه کنفرانسی نفس گیر را زیر سوال برد.

طی چهار سال گذشته، «آییشا تایلر» (Aisha Tyler)، کمدین و بازیگر سرشناس آمریکایی، مجری گری کنفرانس های یوبیسافت در E3 را برعهده داشته و امسال قرار است که برای پنجمین سال متوالی، این وظیفه را عهده دار شود. تایلر اگرچه معمولا شوخی های نه چندان جالبی با حضّار می کند، اما در مجموع گزینه ای ایده آل برای اجرای کنفرانس های یوبیسافت به شمار رفته و می تواند هیجان لازم را به بینندگان منتقل کند.

در مراسم سال گذشته، یوبیسافت از بازی های Tom Clancy's Ghost Recon Wildlands ،For Honor و South Park: The Fractured but Whole رونمایی کرد و بخش هایی از گیم پلی سه بازی Assassin's Creed: Syndicate ،Tom Clancy's The Division و Rainbow Six: Siege را به نمایش درآورد. با توجه به اینکه سه بازی نخست هنوز عرضه نشده اند، مطمئنا با نمایش هایی گسترده از آنها مواجه خواهیم بود و البته ناشر فرانسوی قول داده که سورپرایزهای زیادی برایمان به همراه خواهد آورد.

در ادامه این مطلب که به دو بخش تقسیم شده، نگاهی خواهیم انداخت به بازی هایی که قطعا طی کنفرانس یوبیسافت در E3 2016 به نمایش در خواهند آمد و بخش دیگری را نیز اختصاص دادیم به عناوینی که گرچه به صورت رسمی تایید نشده اند اما احتمال حضورشان در کنفرانس یک ساعت و نیمه یوبیسافت وجود دارد.

آنچه قطعا خواهیم دید

Watch Dogs 2

Watch-Dogs-2

بعد از ماه ها کش و قوس فراوان و انتشار شایعاتی مختلف، چندی پیش بود که یوبیسافت، توسعه نسخه دوم از سری بازی Watch_Dogs را تایید کرد و گفت که باید منتظر نمایشی حیرت انگیز از آن در E3 2016 بود. با توجه به این که امسال، خبری از نسخه جدید فرنچایز Assassin's Creed نخواهد بود و یوبیسافت قصد دارد تا بعد از سال ها استراحتی به آن بدهد، حالا Watch_Dogs 2 اهمیتی دوچندان برای ناشر فرانسوی یافته و باید هرطور که شده، جای خالی Assassin's Creed را در پاییز امسال پر کند.

بازی Watch_Dogs 2 که دو شب پیش به صورت رسمی معرفی شد، این بار به جای شهر شیکاگو، در شهر سان فرانسیسکو دنبال می شود و آیدن پیرس دیگر در نقش شخصیت اصلی آن ظاهر نخواهد شد. Watch_Dogs 2 که قرار است در ماه آبان امسال روی کنسول های نسل هشتم و پی سی عرضه شود، قابلیت های کلیدی گیم پلی نسخه پیشین را به مرحله جدیدی برده و حالا گیمر با سطح گسترده ای از آزادی عمل مواجه است.

شخصیت اصلی بازی نه تنها قادر به کنترل اتومبیل ها و پهپادهای مختلف است، بلکه به یک چاپگر سه بعدی دسترسی دارد که می توان از آن برای تولید پهپادهای منحصر به فرد و نیز قطعات قابل ارتقا برای سلاح ها استفاده نمود. یوبیسافت می گوید که مکانیک رانندگی در Watch_Dogs 2 به کلی دگرگون شده و دیگر مثل سابق، شاهد توسعه سیستمی زمخت و نه چندان مناسب برای هدایت اتومبیل ها نخواهیم بود.

یک IP جدید

یوبیسافت مطمئناً چند سورپرایز بزرگ برای نمایشگاه E3 امسال در آستین نگه داشته و بنابر آخرین گزارش مالی اش، در حال ساخت «برندی کلان بودجه با پتانسیل های بالا به همراه سرویس های زنده دیجیتالی قدرتمند» است. به بیان واضح تر، فرانسوی ها مشغول توسعه یک بازی بزرگ و سرگرم کننده با قابلیت های آنلاین هستند که احتمالاً از بسته های الحاقی فراوان و محتویات پولی بهره مند خواهد بود؛ هرچه نباشد در حال صحبت درباره یوبیسافت هستیم و سیاست های آن دیگر بر هیچکس پوشیده نیست. این بازی به احتمال فراوان در E3 2016 حضور خواهد داشت اما نمی توان از نمایش آن طی کنفرانس یوبیسافت مطمئن بود.

Tom Clancy's Ghost Recon Wildlands

Wildlands.0

بعد از گذشت یک سال از معرفی بازی Tom Clancy's Ghost Recon: Wildlands، به نظر می رسد که این عنوان بالاخره برای نمایشی طولانی آماده باشد و بعید نیست که شاهد تریلری چند دقیقه ای از گیم پلی آن طی کنفرانس یوبیسافت باشیم. Wildlands در دنیایی کاملا باز جریان دارد و به تبع همین موضوع، انتخاب های گوناگونی در چگونگی پیشبرد مراحل در اختیار گیمر قرار می گیرد.

Wildlands همانند The Division، با تمرکزی مضاعف روی بخش Co-Op آنلاین توسعه یافته و بعید است که تجربه آن به صورت تک نفره، هیجان چندانی به گیمر منتقل کند. بازیکنان در قالب تیم های 4 نفره می توانند وارد مراحل شده و با ظاهر شدن در نقش های مختلف، ماموریت ها را به پایان برسانند. یوبیسافت انتظار دارد که Wildlands در تاریخی پیش از سه ماهه دوم سال 2017 عرضه گردد اما می توان انتظار داشت که طی کنفرانس امسال، بالاخره تاریخ عرضه بازی به صورت رسمی معین شود.

South Park: The Fractured but Whole

South_Park.0

نسخه اول سری بازی South Park براساس سریالی تلویزیونی با همین نام توسعه یافت که در حال حاضر، بیش از دو دهه از آغاز نمایش آن در شبکه کابلی Comedy Central می گذرد. این بازی که South Park: The Stick of Truth نام داشت، توسط تیم خلاق Obsidian (سازنده بازی Fallout: New Vegas) توسعه یافته بود و البته با حفظ فضای طنزآمیز سریال تلویزیونی، طرفداران بسیاری را به خود جلب کرد.

اما حالا قرار است نسخه بعدی این سری بازی ساخته شود که البته توسعه آن به جای Obsidian، به استودیوی یوبیسافت سان فرانسیسکو سپرده شده است. کمپانی فرانسوی قول داده نمایشی طولانی از نسخه دنباله Stick of Truth ارائه کند و در وب سایت آن نیز، به سال 2016 به عنوان تاریخ عرضه بازی اشاره شده است. حالا تنها سوالی که باقی می ماند این است که آیا «تری پارکر» (Trey Parker) و «مت استون» (Matt Stone)، خالقین شهیر فرنچایز South Park، امسال هم در کنفرانس یوبیسافت حضور به هم می آورند یا خیر.

For Honor

For_Honor.0

بازی هک اند اسلش For Honor نمایشی خیره کننده در کنفرانس سال گذشته یوبیسافت داشت اما از E3 2015 به بعد، دیگر خبر تازه ای درباره آن نشنیدیم و کماکان از اهداف سازندگان در قبال بازی بی خبریم. For Honor قرار است استراتژی چند سال اخیر کمپانی فرانسوی، یعنی ساخت عناوین Co-Op و صرفاً آنلاین را ادامه داده و گیم پلی عناوین مشابه به خود را به سطح تازه ای ببرد.

تا آن جا که می دانیم، بازی روندی ساده دارد و گیمرها در قالب دو تیم 4 نفره، باید به رقابت با یکدیگر در نقشه های نسبتا وسیعی بپردازند. نظر به اینکه داستان بازی با توجه به دوران قرون وسطی نوشته شده، گیمرها کنترل چند شوالیه را برعهده می گیرند و باید با استفاده از مکانیک های مختلف گیم پلی، دشمنان را از پیش روی بردارند. یوبیسافت می گوید که مکانیک های بازی دشواری خاصی دارند و گیمر باید از مهارت زیادی برای پیشبرد گیم پلی برخوردار باشد.

شاید بهترین راه برای توصیف گیم پلی For Honor این باشد که از آن به عنوان تلفیقی از سیستم مبارزه دو بازی The Witcher 3: Wild Hunt و سری Dark Souls اشاره کنیم. بنابراین گیمرها باید منتظر عنوانی سخت و چالش برانگیز باشند که به جای فشردن دائمی دکمه ها، تا حد زیادی روی صبر و حمله به دشمنان در زمان مناسب متمرکز است. یوبیسافت تاریخ عرضه این بازی را نیز پیش از سه ماهه دوم 2017 ذکر کرده و باید ببینیم که از تاریخ عرضه دقیق آن رونمایی خواهد شد یا خیر. ضمناً جای تعجب زیادی نخواهد داشت اگر فرانسوی ها در کنفرانس خود، خبر از ارائه نسخه بتای عمومی For Honor روی کنسول های نسل هشتم و پی سی بدهند.

بسته الحاقی Tom Clancy's The Division

The_Division.0

بعد از یک چرخه توسعه طولانی، بازی Tom Clancy's The Division بالاخره امسال عرضه شد و توانست با جلب توجه مخاطبان، یکبار دیگر نام تام کلنسی فقید را زنده نگه دارد. The Division مسلما در تحقق بسیاری از اهداف خود ناکام ماند و نتوانست آنطور که پیش بینی می شد، به رقیبی جدی برای بازی Destiny استودیوی بانجی و کمپانی اکتیویژن تبدیل شود.

با این حال، The Division با فروش ابتدایی خود و جا به جا کردن رکورد مربوط به تمام عناوین یوبیسافت تا به امروز، خیلی زود به یکی از فرنچایزهای محبوب یوبیسافت تبدیل شد و حالا زمان آن رسیده تا کمپانی فرانسوی با بسته های الحاقی مختلف، درآمد بیشتری از آن کسب کند. تا به امروز دو بسته الحاقی بزرگ برای The Division معرفی و عرضه شده و محتویات بیشتری نیز در راه است. بنابراین بدیهی است که یوبیسافت مدت زمان قابل توجهی از کنفرانسش را به صحبت درباره این فرنچایز و محتویات آتی آن اختصاص خواهد داد.

Eagle Flight

Eagle_Flight.0

با توجه به اینکه بالاخره هدست های واقعیت مجازی نظیر آکیلس ریفت و HTC Vive در دسترس قرار گرفته اند و تا عرضه هدست پلی استیشن وی آر زمان زیادی باقی نمانده، انتظار داریم که یوبیسافت بخشی از کنفرانس خود را به عناوین در حال توسعه برای پلتفرم های این تکنولوژی اختصاص دهد.

کمپانی مورد اشاره در حال حاضر خبر از عرضه دو بازی Eagle Flight و Werewolves Within برای هدست های واقعیت مجازی داده و البته اعلام نموده که باید منتظر رونمایی از دو بازی دیگر نیز بود. هنوز نمی دانیم که بازی های جدید، چه سبک و سیاقی را دنبال می کنند اما Eagle Flight در مجموع عنوانی نویدبخش به شمار می رود و اگرچه ممکن است اسپین آفی برای فرنچایز Assassin's Creed به نظر برسد، اما این پتانسیل را دارد که به یک IP جداگانه و ارزشمند تبدیل شود.

Just Dance 2017

Just_Dance.0

اگر کنفرانس های یوبیسافت طی سال های اخیر را دنبال کرده باشید، قطعاً می دانید که امکان ندارد رویداد این شرکت، بدون نمایش نسخه ای جدید از سری بازی Just Dance به پایان برسد. هنوز هیچ صحبتی درباره نسخه جدید Just Dance به میان نیامده، اما سال گذشته یوبیسافت از سیستم اشتراکی برای عنوان Just Dance 2016 رونمایی کرد که امیدواریم در نسخه بعدی بازی، دیگر مورد استفاده قرار نگیرد.

Rabbids

Rabbids.0

یوبیسافت در تصاویر تبلیغاتی خود برای E3 امسال، تصاویری از خرگوش های دوست داشتنی فرنچایز Rabbids را به نمایش درآورده است؛ خرگوش هایی که تا به امروز چندین و چند بازی خاص خود را داشته اند و البته همواره، در سرگرم کردن مخاطبان موفق بوده اند.

با توجه به اینکه واقعیت مجازی حالا در دسترس بسیاری از مردم قرار گرفته، بعید نیست که شاهد معرفی یک Rabbids جدید برای هدست های واقعیت مجازی باشیم. ضمناً یوبیسافت اخیرا یک بازی کارتی برای موبایل و با محوریت خرگوش های معروف خود معرفی کرده که شاید اطلاعات بیشتری درباره آن منتشر شود.

آنچه که شاید ببینیم

Beyond Good & Evil 2

bge2.0

حتی صحبت درباره نسخه بعدی Beyond Good & Evil سبب می شود تا از هیجان، خون در رگ هایمان به جوش آید. در سال 2008 بود که اعلام شد نسخه دوم این فرنچایز در حال ساخت است اما از آن زمان تا به امروز، یعنی 8 سال بعد، کماکان اطلاعاتی درباره اش در دست نیست. با این حال به طور قطع می دانیم که روند ساخت آن هنوز ادامه دارد و کنسل نشده است. بنابراین می توان امیدوار بود که یوبیسافت بالاخره پرده از این عنوان مرموز برداشته و یکبار دیگر با معرفی نسخه جدید Beyond Good & Evil افسانه ای، گیمرها را هیجان زده کند.

Splinter Cell

Splinter_Cell.0

نزدیک به سه سال از انتشار Splinter Cell Blacklist گذشته است و بعد از عرضه عناوینی چون Rainbow Six Siege و The Division در سال گذشته، حالا بهترین زمان ممکن برای معرفی یک بازی جدید از سری بازی های Tom Clancy به شمار می رود. Blacklist همانند نسخه های قبلی خود موفق نبود اما واقعا چه کسی است که از کشتن مخفیانه دشمنان به کمک سم فیشر لذت نبرد و با عرضه کنسول های نسل هشتمی اکس باکس وان و پلی استیشن 4، باید گفت که حالا دلمان از هر زمان بیشتری برای وی تنگ شده است. تنها باید امیدوار بود که یوبیسافت، فرنچایز Splinter Cell را نیز به همان بلایی که بر سر Ghost Recon آورد، دچار نکند.

Rayman

Rayman.0

هر دو بازی Rayman Origins و Rayman Legends، تجربیات خارق العاده ای در سبک پلتفرمینگ برایمان به ارمغان آوردند و میشل آنسل نشان داد که هنوز یکی از خلاق ترین اعضای تیم یوبیسافت است. با روندی که Rayman طی سال های اخیر در پیش گرفته، به جرئت می توان گفت که به یکی از فرنچایزهای تضمین شده یوبیسافت بدل گشته و گیمرها حاضر هستند چشم بسته، آن را خریداری کنند. بنابراین برای خود یوبیسافت هم که شده، امیدواریم نسخه جدید این سری بازی دوبعدی و پلتفرمینگ طی کنفرانس E3 2016 فرانسوی ها معرفی شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • چاکا
    چاکا | ۲۲ خرداد ۱۳۹۵

    دیویژن امسال اومد نه سال گذشته میلادی

مطالب پیشنهادی