ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نکاتی که پیش از ترابرد کردن سیم کارت خود باید حتماً مد نظر قرار دهید

طبق وعده های مسئولین، طرح ترابردپذیری اپراتورهای موبایل کشورمان طی روزهای آتی به مرحله ی اجرایی می رسد؛ طرحی که ظاهراً در دنیا قدمتی ۲۰ ساله دارد و در بیش از ۷۰ کشور دنیا اجرا ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ | ۲۱:۴۵

طبق وعده های مسئولین، طرح ترابردپذیری اپراتورهای موبایل کشورمان طی روزهای آتی به مرحله ی اجرایی می رسد؛ طرحی که ظاهراً در دنیا قدمتی ۲۰ ساله دارد و در بیش از ۷۰ کشور دنیا اجرا شده است. اجرایی شدن این طرح در کشور ما بنا به بالا بردن آمادگی اپراتورها بارها به تعویق افتاده؛ با این حال همه ی اپراتور ها خود را برای انجام آن آماده اعلام می کنند.

با توجه به انتظار طولانی مدتی که کاربران برای اجرایی شدن این طرح متحمل شده اند و تقاضای زیادی که در سطح جامعه برای آن به چشم می خورد، بد نیست در آستانه ی اجرایی شدن طرح ملی ترابردپذیری، چند نکته ی ساده اما بسیار مهم را از نظر بگذرانید:

۱. اولین نکته این است که به جای پذیرفتن تبلیغات اپراتورها در این زمینه، خدمات اپراتور مقصد خود را پیش از ترک اپراتور فعلی بیازمایید و برای مهاجرت به اپراتور مورد نظر، مدتی صبر کنید تا مشکلات اولیه ی طرح برطرف شود.

۲. شرایط و مقررات اپراتور مقصد را به طور کامل مطالعه کنید. ناآگاهی از این شرایط و ضوابط باعث می‌شود دچار ضررهای قابل توجهی شوید.

۳. توجه داشته باشید که هر شخص در سال فقط ۲ بار می‌تواند اپراتور خود را تغییر دهد. این یعنی نمی توان در این زمینه با روش آزمون و خطا پیش رفت. به توصیه های دیگران نیز نمی توان اعتماد کرد زیرا پوشش شبکه های اپراتور های موبایل در مناطق مختلف یکسان نیست.

۴. در نظر داشته باشید که اگر بعد از ترابردپذیری قصد فروش سیم کارت خود را داشته باشید حتماً باید دوباره به اپراتور اصلی خود برگردید. این موضوع که ترابرد می‌ تواند روی قیمت سیم کارت تأثیر بگذارد هم قابل تعمق است.

۵. مشترکان سیم کارت های دائمی هنگام انتقال به اپراتور دیگر، باید با اپراتور قبلی خود به طور کامل تسویه کنند. اعتبار مشترکان سیم کارت های اعتباری نیز در لحظه ی درخواست ترابردپذیری از بین می‌ رود و به اپراتور مقصد منتقل نمی‌ شود.

۶. با رفتن به یک اپراتور دیگر اگر خانواده و دوستان شما عضو اپراتور قبلی باشند از این پس برای مکالمه با شما در مقایسه با قبل هزینه ی بیشتری باید بپردازند چرا که هزینه ی مکالمه از این پس با تعرفه ی بین اپراتوری محاسبه می‌ شود و نه داخل اپراتوری.

۷. توجه داشته باشید که گفته می شود برخی اپراتور ها قصد دارند شماره‌ های ترابرد شده از شبکه ی خود را اعلام کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • بهداد
    بهداد | ۲۴ خرداد ۱۳۹۵

    آقا هر روز یه طومار داره از طرف همراه اول برام میرسه که جان مادرت بمون نری جایی ها?

  • Hadi.TJ
    Hadi.TJ | ۲۴ خرداد ۱۳۹۵

    كاش اقدام عجيب همراه اول تو اين زمينه رو هم اعلام ميكردين... قشنگ همراه اول به ترس و وحشت افتاده و ميخواد هرجوري شده به زور كابرهارو نگهداره...براي مثال دوماهي هست كه يك طرح اينترنت ٤ گيگ اصافه كرده همراه اول (٢گيگ روزانه+٢ گيگ شبانه) كه موقع فعال كردن، پيغام ميده كه ضمن پذيرش ضوابط موجود در سايت، عدد ١ رو بفرستيد...حالا با هزار زور رفتم تو سايت ببينم شرايطش چيه... نوشته ازاونجايي كه اين طرح قيمت اصليش ١٥ هزار تومان هست و ما براي مشتريان وفادارمون قيمتش رو ويژه ١٢ هزار تومان اعلام كرديم، اگر روزي بخوايد اپراتور خودتون رو عوض كنيد بايد مجموع اين ٣ هزار تومان تخفيف هايي كه روي اين طرح بهتون داديم رو تصفيه كنيد...با اين خيال كه يه عده بخاطر همين هزينه از قيد تغيير اپراتور بگذرن...ولي ذهي خيال باطل

  • Homayoun Behzadian
    Homayoun Behzadian | ۲۴ خرداد ۱۳۹۵

    شما چرا در متن‌ها اصلا فاصله مجازی استفاده نمی‌کنید؟

    • Hadi.TJ
      Hadi.TJ | ۲۴ خرداد ۱۳۹۵

      بابا مگه پايان نامه تحصيليه...سر پايان نامه ها پدرمون و دراوردن براي نيم فاصله بس بود، ديگه اينجا نيازي نيست به اين لوس بازيا...شما اگر تايپ نيمه حرفه اي يا حرفه اي انجام داده باشيد ميفهميد كه نيم فاصله چقدر زمان تايپ رو بالا ميبره، در صورتي كه هيچ تاثيري روي سرعت خوندن متن نداره...

  • امین
    امین | ۲۴ خرداد ۱۳۹۵

    این مورد افت قیمت سیمکارت در مقاله ، اصلا منطقی نبود. وقتی قابل بازگشت هستش، دیگه افت قیمت چرا؟ مگه گلگیر ماشینه که عوض بشه افت قیمت پیدا میکنه؟ :/

  • Reza
    Reza | ۲۴ خرداد ۱۳۹۵

    20ساله تو اکثر کشورها اجرا شده حالا اینا نمیتونن بعد از این همه سال زمانی رو که برای اجرایی شدن اعلام کردن تو اون روز اجرا کنن واقعا تاسف داره!!

مطالب پیشنهادی