ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

فیسبوک با ارائه ابزاری جدید می تواند جلوی خودکشی افراد را بگیرد

اگر با خواندن آخرین پست دوست فیسبوکی تان احساس کرده اید که فکر خودکشی را در سرش می پروراند، اما از این موضوع مطمئن نیستید یا اینکه برای جلوگیری از آن آمادگی کافی را ندارید، از این پس ابزاری ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۳:۱۵

اگر با خواندن آخرین پست دوست فیسبوکی تان احساس کرده اید که فکر خودکشی را در سرش می پروراند، اما از این موضوع مطمئن نیستید یا اینکه برای جلوگیری از آن آمادگی کافی را ندارید، از این پس ابزاری جدید در این شبکه اجتماعی می تواند به کمک تان بیاید.

فیسبوک به تازگی ابزار جلوگیری از خودکشی خود که با همکاری و پشتیبانی سازمان های سلامت روانی فراهم کرده را امروز در اختیار کلیه کاربرانش در سراسر دنیا قرار داده است. ابزار یادشده چند ماه پیش برای آزمایش در اختیار تعداد محدودی از کاربران آمریکایی و انگلیسی قرار گرفته بود، اما تا امروز همگان به آن دسترسی نداشتند. تیم فیسبوک برای ارائه این قابلیت با نیروهای بومی هر کشور همکاری کرده تا بتواند از کلیه زبان های رایج در این شبکه اجتماعی پشتیبانی به عمل آورد.

وقتی که پستی را از طریق این ابزار تحت عنوان مشکوک به خودکشی علامت گذاری می کنید، نویسنده آن پیغامی دریافت می کند که محتوای نوشته اش برای بعضی کاربران نگرانی هایی را در پی داشته. در این صورت به فرد گیرنده پیغام پیشنهاد می شود که با دوست قابل اطمینانی صحبت کند، با مراکز امدادی برای گرفتن مشاوره و پشتیبانی تماس گرفته یا اینکه پیغام دریافتی را نادیده بگیرد.

البته احتمال سوء استفاده از این قابلیت هم بسیار بالاست. شاید افرادی پیدا شوند که بخواهند به شوخی و خنده، پست های دوستان خود را تحت عنوان مشکوک به خودکشی علامت گذاری نمایند. فیسبوک برای جلوگیری از این موضوع تیمی تشکیل داده که با بررسی پست های گزارش شده، آنهایی که جدی تر بوده و احتمال وقوع حادثه در آنها بالاست در در اولویت رسیدگی قرار می دهند.

بد نیست بدانید که در حال حاضر خودکشی دهمین علت شایع مرگ افراد در ایالات متحده آمریکاست و دومین دلیل مرگ افرادی در رنج سنی 15 تا 24 سال در سراسر دنیا محسوب می شود. همچنین افسردگی ناشی از کمبود توجه و مزاحمت های سایبری شایع ترین دلایلی هستند که می توانند افراد را به فکر خودکشی بیندازند. به همین خاطر است که کمپانی هایی همچون فیسبوک این روزها به شدت برای ایجاد محیطی امن در فضای مجازی تلاش می کنند.

برای کاربرانی که بابت وضعیت روحی دوستان شان نگران اند، اما نمی دانند که چگونه او را یاری کنند، ابزار جدید فیسبوک می تواند وسیله ای بسیار کاربردی به حساب بیاید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی