ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ناسا مشغول ساخت نوعی هواپیمای چهارده موتوره کم مصرف است

ناسا همواره تلاش دارد تا با ارائه تکنولوژی های جدید برای بال هواپیما بهره وری انرژی را در پروازهای خود بهبود ببخشد و در همین راستا، این سازمان روز گذشته اعلام کرد که مشغول انجام آزمایشات روی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۰:۰۰

ناسا همواره تلاش دارد تا با ارائه تکنولوژی های جدید برای بال هواپیما بهره وری انرژی را در پروازهای خود بهبود ببخشد و در همین راستا، این سازمان روز گذشته اعلام کرد که مشغول انجام آزمایشات روی نوعی طراحی بال منحصر بفرد است که با استفاده از 14 موتور کار می کند. هواپیمای آزمایشی در دست ساخت X-57 نام دارد و با اسم مکسوِل هم شناخته می شود.

لازم است اضافه نماییم که این پرنده نخستین هواپیمای اکس ناسا در یک دهه اخیر است و بنا شده که این سازمان تکنولوژی هایی را با استفاده از آن توسعه دهد که به لحاظ مصرف سوخت، تصاعدات کربنی و نویز تولیدی در سطح بهینه هستند و همزمان مسیر را برای ساخت مدل های سریع تر و کارامدتر هموار خواهند کرد.

چارلز بولدن مدیر ناسا در این باره گفت: با بازگشت هواپیماهای اکس سرنشین دار به بخش تحقیقاتی ناسا که قسمتی کلیدی از طرح 10 ساله افق های هوایی تازه به شمار می رود، X-57 نخستین گام ها را در آغاز یک عصر هوایی تازه برخواهد داشت.

این هواپیما که نامش از روی اسم جیمز کلرک مکسول فیزیک دان اسکاتلندی قرن نوزدهم انتخاب گردیده قرار شده که در قالب پروژه ای به نام تحقیقات عملیاتی تکنولوژی رانشی الکترونیکی همگرای مقیاس پذیر یا Sceptor ساخته شود.

خود هواپیما نیز مدل تغییر یافته ای از Tecnam P2006T است که به چهارده موتور برای تامین نیروی رانشی اش مجهز می گردد. پژوهشگران ابراز امیدواری کرده اند که ساخت این پرنده ثابت خواهد کرد با استفاده از این تعداد موتور نیز می توان میزان مصرف انرژی مورد نیاز برای رسیدن به سرعت 281 کیلومتر بر ساعت را تامین کرد.

ناسا مدتی است که این تحقیقات را روی هواپیماهای اکس آغاز کرده و تا آماده شدن آنها نیز زمان زیادی باقی نمانده است. آژانس فضایی آمریکا همچنین بودجه ای در حدود 20 میلیون دلار را در اختیار لاکهید مارتین قرار داده تا طرح های خود برای هواپیماهای اکس فراصوتی را ارائه نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی