ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اسکنر عنبیه چشم گلکسی نوت ۷
تکنولوژی

اسکنر چشم در گلکسی نوت ۷ چگونه کار خواهد کرد؟

اینطور که در ماه های اخیر بارها تاکید شده، سامسونگ تصمیم دارد در کنار سنسور اثر انگشت، از یک اسکن عنبیه چشم نیز در گلکسی نوت ۷ استفاده کرده و در واقع دو سنسور بیومتریک ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۸ تیر ۱۳۹۵ | ۱۰:۳۰

اینطور که در ماه های اخیر بارها تاکید شده، سامسونگ تصمیم دارد در کنار سنسور اثر انگشت، از یک اسکن عنبیه چشم نیز در گلکسی نوت ۷ استفاده کرده و در واقع دو سنسور بیومتریک و زیستی را در موبایل جدید خود قرار دهد. به این شکل کاربر می تواند از سنسور اثر انگشت یا اسکنر چشم استفاده کرده تا موبایل خود را رمزگشایی (آنلاک) نموده یا پرداخت های الکترونیکی را توسط آن انجام دهد.

اما اکنون اسناد مرتبط با پتنتی از سوی وب سایت PatentlyMobile منتشر شده اند که سامسونگ مدتی پیش آن را ثبت کرده است. در این پتنت، توضیحی در خصوص یک سیستم وجود دارد که کار ثبت و بررسی عنبیه چشم کاربر را انجام می دهد. هرچند که این سیستم به گونه ای ابتدایی در تصویر تشریح شده و بعید به نظر می رسد که سامسونگ به این شکل از آن در گلکسی نوت ۷ استفاده کند، اما مروری بر سیستم تکنولوژیک ثبت شده توسط شرکت کره ای خالی از لطف نیست.

در این سیستم از چند ماژول دوربین برای ثبت اسکن چشم کاربر بهره گرفته می شود. ابتدا تصویری از صورت و چشم های کاربر ثبت می شود و سپس با لنزهای دیگر تصویر دقیقی تری به ثبت می رسد تا با نمونه ای که پیشتر از کاربر دریافت شده تطابق یافته و هویت شخص مشخص گردد. در این میان پرتو و اشعه مادون قرمز هم در هنگام ثبت تصویر به چشم کاربر تابانده می شود.

pati

با نگاهی به تصویر فوق می توانید چهار ماژول دوربین را مشاهده کنید. در پتنت مورد بحث توضیح داده می شود که که دو ماژول باریک و کوچک بالا مورد استفاده قرار می گیرند تا روی چشم های کاربر فوکوس کنند. ماژول میانی میدان دید وسیع تری دارد تا کل صورت کاربر را ثبت کند. در این میان اگر سیستم قادر به شناسایی چشم کاربر نباشد، یک پیام صوتی پخش می شود که به او این موضوع را اطلاع داده و خبر می دهد که باید دوباره تلاش کند.

انتظار می رود که گلکسی نوت ۷ در تاریخ دوم آگوست برابر با دوازدهم مرداد ماه معرفی شده و چند روز بعد از آن نیز به شکل گسترده عرضه گردد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • سید احمدرضا میرسالاری
    سید احمدرضا میرسالاری | ۱۳ تیر ۱۳۹۵

    آیا در شب هم کار میکند

  • M. Hosein Najafi
    M. Hosein Najafi | ۹ تیر ۱۳۹۵

    سامسونگو نگا... واسش پتنتم ثبت کرده.. اولین بار مایکروسافت تو اول امسال تو گوشی ۹۵۰xl این قابلیتو گذاشت!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی