ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

اعلام همکاری ب ام و و اینتل برای ساخت خودروهای خودران تا سال 2021

ب ام و عمده تبلیغات خود را با شعار مشهور " خودرو لذت بخش برای رانندگی" انجام می دهد اما حالا این کمپانی قصد دارد تا خودرو لذت بخش برای مسافرین را راهی بازار کند. ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۱۲ تیر ۱۳۹۵ | ۱۸:۳۰

ب ام و عمده تبلیغات خود را با شعار مشهور " خودرو لذت بخش برای رانندگی" انجام می دهد اما حالا این کمپانی قصد دارد تا خودرو لذت بخش برای مسافرین را راهی بازار کند.

همکاری با کمپانی های اینتل و موبایلای بدین منظور رسانه ای شده است، چرا که کمپانی آلمانی قصد دارد نه مانند گوگل یا تسلا به شکل مستقل، بلکه با کمک گرفتن از ابر شرکت های دنیای تکنولوژی به توسعه پلت فرم تازه ای برای خودروهای خودران بپردازد و حتی این پلت فرم را در اختیار سایر خودروسازان نیز قرار دهد.

bmwi-7

مهمترین نکته در خصوص این همکاری، تعریف 5 سطح مختلف از هوشمند سازی خودروهاست که با توجه به تکنولوژی های فعلی می تواند جالب توجه باشد.

سطح یک به سیستم های کمکی رانندگی مربوط می شود که در خودروهای امروزی نیز کم و بیش مورد استفاده قرار می گیرند و در بهترین حالت می توانند به راننده اجازه دهند تا در شرایط خاص رانندگی، فرمان و پدال های گاز و ترمز را رها کند.

bmwi-5

اما سطوح بعدی به برداشتن چشم از مسیر حرکت، عدم توجه به مسیر و حتی حذف فیزیکی راننده از پشت فرمان منجر خواهد شد که ممکن است پیاده سازی ایمن هریک از این مراحل به چندین سال تحقیق و توسعه نیاز داشته باشد.

به معنی دیگر، کمپانی های صاحب تکنولوژی مانند ب ام و یا اینتل معتقدند که تا هوشمند سازی کامل خودروها سال ها فاصله تکنولوژی وجود دارد و عجله برای تولید انبوه خودروهای خود ران می توانند به حادثه ای شبیه آنچه برای یکی از رانندگان تسلا رخ داد، منجر شود.

ب ام و قصد دارد تا اولین خودرو ماحصل این همکاری را در سال 2021 راهی بازار کند اما مسلما در آستانه امضای قراداد با اینتل، هنوز جزییات عملکردی محصول نهایی روشن نیست.

bmwi-6

آنچه از جزییات این همکاری مشخص است، این است که ب ام و تامین کننده سخت افزار و پلت فرم خودروهای مورد بحث خواهد بود و دو کمپانی دیگر نیز وظیفه ارائه سخت افزارهای مربوط به تشخیص و کنترل مسیر ، نرم افزارهای مدیریت اطلاعات و پردازش اطلاعات را بر عهده خواهند گرفت.

مسئله مهم حاشیه ای در مورد خودروهای خودران، قیمت تمام شده زیاد آن ها به دلیل پیچیدگی سخت افزارهای مربوط به تشخیص و کنترل شرایط مسیر است که شامل انبوهی از رادارها و دوربین های دقیق می شود.

BMWI-1

بنابراین در بلند مدت کمپانی های تکنولوژی سعی در کاهش هزینه های مربوط به این تجهیزات نیز خواهند داشت تا تولید انبوه و نسبتا ارزان قیمت نسل آینده خودروهای خودران ممکن شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی