ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ و الزام کارکنانش به فراگیری مهارت های مربوط به توسعه نرم افزار

تا به اینجا سامسونگ سال پرباری را پشت سر گذاشته است. یکی دو ماه پیش این شرکت عنوان قابل اطمینان ترین برند موبایل در خاک هند را از آن خود کرد و گزارشات مربوط به ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۰ تیر ۱۳۹۵ | ۱۷:۳۰

تا به اینجا سامسونگ سال پرباری را پشت سر گذاشته است. یکی دو ماه پیش این شرکت عنوان قابل اطمینان ترین برند موبایل در خاک هند را از آن خود کرد و گزارشات مربوط به عملکرد مالی اش در سه ماهه نخست 2016 نیز حکایت از آن دارند که فروش آن در بازه زمانی ذکر شده حتی از اپل هم بیشتر بوده است.

اما این موفقیت ها ابدا دلیل بر سکون این شرکت نمی شوند و لازم است که برای پیدا کردن جایگاه خود تمام تلاشش را به کار بگیرد. یکی از حوزه هایی که باید دستخوش تغییر شود راه و رسم کاری آن است و سامسونگ نیز پیشتر تایید نموده که به زودی رویکردهای سازمانی اش را تغییر خواهد داد.

واحد نرم افزار نیز از دیگر بخش هایی است که شدیدا به تغییر نیاز دارد و گزارشی که اخیرا در این باره منشتر شده نشان دهنده آن است که این کمپانی کره ای کارکنانش را تحت فشار گذاشته تا مهارت های خود در زمینه توسعه نرم افزار را بهبود بدهند.

براساس این گزارش، بعد از آنکه سامسونگ از طرح های خود برای اعمال تغییرات سازمانی در سه ماهه نخست سال جاری خبر داد، از کارکنان خود درخواست نمود تا مهارت هایشان در حوزه توسعه نرم افزار را بهبود بدهند.

یکی از مقامات رسمی این شرکت که خواست نامی از وی فاش نشود هم در این باره ادعا نموده تنها یک الی دو درصد از کارکنان سامسونگ آنقدر کارآزموده هستند که می توانند در گوگل استخدام شوند.

این مقام رسمی در ادامه اظهار داشته: این خود-انتقادی (هرچند اگر کمی تحقیر آمیز به نظر می آید) با هدف آن صورت گرفته تا کارکنان سامسونگ درک بهتری از در مورد چشم انداز واقعی شرکت خود پیدا کنند. احتمالا منظور وی این بوده که کسب و کار این غول فناوری کره ای آنچنان که باید در قیاس با واحد سخت افزارش موفق عمل نکرده است.

همانطور که احتمالا تایید خواهید کرد، چندین سال طول کشید تا سامسونگ قابلیت های رابط کاربری اختصاصی اش موسوم به تاچ ویز را به همگان ثابت کند و برای این منظور مجبور شد که از میزان قابلیت ها، اپلیکیشن ها و نرم افزارهای بلااستفاده اش کم کند.

سیستم عامل اختصاصی این کمپانی به نام تایزن هم وضعیتی مشابه به همین داشت؛ در ابتدا تصور بر این بود که تایزن رقیبی بالقوه برای اندروید و iOS است اما عاقبت تنها توانست به تعدادی از موبایل های اقتصادی راه پیدا کند و تا پایان سه ماهه نخست سال جاری میلادی صرفا یک درصد از بازار جهانی موبایل را به خود اختصاص دهد.

سرویس ارتباطی جهانی این شرکت به نام ChatON هم که در سال 2011 راه اندازی شد، سال گذشته با علم بر اینکه قادر نیست با راهکارهای جایگزینی نظیر وی چت رقابت نماید، تعطیل شد.

اما باز گردیم به اصل خبر. مقام رسمی سامسونگ اظهار داشته که این شرکت به خوبی از گلایه های کارکنانش مبنی بر عدم هماهنگی سیستم های عملیاتی آن با توسعه نرم افزار آگاه است و تمام تلاش خود را در جهت رفع این مشکلات به کار می بندد و می داند که «به حرکتی تازه با یک فرمول پیروزی جدید» برای این منظور نیاز دارد.

در هر حال استراتژی تازه سامسونگ نشان می دهد که این شرکت باید دیدگاه هایش را در مورد مهندسی نرم افزار تغییر دهد و برای این منظور زمان بیشتری را در اختیار مهندسانش قرار دهد تا روی توسعه تکنولوژی هایشان کار کنند. امید می رود که این تغییرات نتیجه بخش باشند و به توسعه نرم افزارهای بهتر برای موبایل و سایر دستگاه ها از سوی این شرکت بیانجامند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی