ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اولین تست سقوط Moto Z Force لنوو؛ آیا این موبایل واقعاً مقاوم است؟ [تماشا کنید]

چندی پیش شاهد معرفی دو موبایل پرچمدار کمپانی لنوو یعنی Moto Z و Moto Z Force بودیم. توجه اصلی غول تکنولوژی چین به ماژولار بودن این سری از اسمارت فون ها بوده و همان طور که ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۵ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۱:۴۵

چندی پیش شاهد معرفی دو موبایل پرچمدار کمپانی لنوو یعنی Moto Z و Moto Z Force بودیم. توجه اصلی غول تکنولوژی چین به ماژولار بودن این سری از اسمارت فون ها بوده و همان طور که دیدیم ماژول های قابل تعویض Moto Mods با قابلیت های متعدد مانند دوربین یا اسپیکر بهتر برای دو دستگاه فوق عرضه شده اند.

اما در کنار سخت افزار فوق العاده قدرتمند و دوربین بسیار خوب این دو تلفن همراه، ویژگی اصلی که باعث تمایز Moto Z Force از همتای خود می شود، ادعای شرکت سازنده مبنی بر تحمل ضربات بر اثر سقوط از ارتفاع زیاد است، چیزی که بزرگ ترین شرکت های تولید کننده موبایل دنیا هنوز جرأت بیان آن را ندارند.

ظاهراً کمپانی لنوو برای افزودن این قابلیت به Moto Z Force از نسل دوم فناوری ShatterShield خود در پنل جلوی آن استفاده کرده. در فناوری یاد شده، پنج لایه مختلف ضد شکستن به کار رفته اند.

پایین ترین لایه، فریمی آلومینیومی است که استحکام کلی بدنه را حفظ کرده اما خاصیت ارتجاعی نیز دارد. سپس صفحه نمایش انعطاف پذیر AMOLED قرار گرفته که بر اثر خم شدن نمی شکند.

بر روی این دو سطح، چندین لایه حسگر لمسی قرار گرفته اند تا اگر یکی از آنها بر اثر سقوط آسیب دید، دیگری جایگزین آن شود. دو لایه بالایی نیز از جنس موادی شبیه شیشه هستند که انعطاف پذیرتر از شیشه های مقاوم مانند گوریلا گلس عمل می کنند.

همه آنچه گفتیم، استحکام و مقاومت Moto Z Force را نشان می دهند، البته فقط روی کاغذ. حال باید دید این موبایل در تست سقوط واقعی چگونه عمل می کند. در همین راستا ویدئویی منتشر شده و این اسمارت فون از سه ارتفاع مختلف روی سطح سرامیک رها می شود.

پیشنهاد می کنیم این ویدئوی جذاب را تماشا کنید تا ببینید ادعای شرکت سازنده صحت دارد یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Mehrdad
    Mehrdad | ۵ مرداد ۱۳۹۵

    مثل glx میمونه

  • ali sabbaghi
    ali sabbaghi | ۵ مرداد ۱۳۹۵

    سلام این گوشی تا کمتر از 3 روز دیگه عرضه جهانی میشه به نظرتون کی وارد ایران میشه ؟ قیمت ؟ بالای 3 تومن؟؟

    • Marco Hetfield
      Marco Hetfield | ۵ مرداد ۱۳۹۵

      موتورولا ایران نمیاد فک کنم
      من تاحالا ندیم

  • mostoul_bm
    mostoul_bm | ۵ مرداد ۱۳۹۵

    عالیه , معرکس
    البته باید بیان ایران رو آسفالت جاده های ما تست کنن

مطالب پیشنهادی