ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سارا زاهدی، تنها بانوی برنده جایزه EMS Prize 2016 از هفتمین کنگره ریاضیات اروپا

یکی از ده جایزه ی هفتمین کنگره ی ریاضیات اروپا به خاطر تحقیقات برجسته در زمینه ی توسعه و تحلیل الگوریتم های عددی برای معادلات دیفرانسیل با مشتقات پاره ای، به یک بانوی ایرانی تبار سوئدی ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۱:۰۰

یکی از ده جایزه ی هفتمین کنگره ی ریاضیات اروپا به خاطر تحقیقات برجسته در زمینه ی توسعه و تحلیل الگوریتم های عددی برای معادلات دیفرانسیل با مشتقات پاره ای، به یک بانوی ایرانی تبار سوئدی به نام سارا زاهدی اهدا شده که تنها زن برنده در میان برندگان این جوایز محسوب می شود. دکتر زاهدی متولد سال ۱۳۶۰ شهر تهران بوده، اما از ۱۰ سالگی در کشور سوئد زندگی می کرده است.

زاهدی فوق لیسانس خود را در سال ۲۰۰۶ و دکترایش را در سال ۲۰۱۱ دریافت کرد. وی از کودکی به ریاضی علاقه ای خاص داشته؛ به طوری که با به یادآوردن دوران مهاجرت به سوئد می گوید: «من هیچ کس را نمی شناختم و زبان سوئدی بلد نبودم. اما ریاضی زبانی بود که آن را می فهمیدم. سر زنگ ریاضی در مدرسه می توانستم با بچه های دیگر ارتباط بگیرم و دوست پیدا کنم».

گفتنی است سارا زاهدی یکی از ۱۳۰۰ شرکت کننده ای است که در هفتمین کنگره ی ریاضیات اروپا در شهر برلین حضور دارد.

او معتقد است هر کسی توان فهم ریاضی را دارد و در این باره می گوید: «ما باید خیلی بیشتر به سمت گروه های سنی جوان برویم و به آنها نشان دهیم که ریاضی در دنیای واقعی چه کاربرد هایی دارد. من هم معتقدم که برنامه نویسی باید به عنوان یک رشته ی درسی در مدارس تدریس شود».

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • SiNa
    SiNa | ۱۰ مرداد ۱۳۹۵

    احسنت ک پرچم ایرانو برده بالاااااا

  • sorush33
    sorush33 | ۱۰ مرداد ۱۳۹۵

    امیدوارم موفق باشند

مطالب پیشنهادی