نگاهی به بازی Lost Soul Aside، پدیده ای که توسط یک نفر ساخته شده است

نگاهی به بازی Lost Soul Aside، پدیده ای که توسط یک نفر ساخته شده است

نگاهی به بازی Lost Soul Aside، پدیده ای که توسط یک نفر ساخته شده است

هنوز نتوانستیم چیزی که دیدیم را هضم کنیم؛ بیشتر به یک معجزه شباهت دارد. بیش از Lost Soul Aside بودند بازی هایی که توسط یک نفر ساخته شوند. طبیعتا تاکنون نام ماینکرفت را شنیده اید. شاید فکر کنید مسئولیت ساخت این عنوان را تیمی چند نفره برعهده داشته است. ولی پروژه اصلی را ابتدا خود Markus Persson به پایان رساند. بعدها شاهد تاسیس استودیو Mojang و گسترش بازی بودیم.

یا بیایید Braid را مثال بزنیم، عنوانی که نقش بسیار مهمی در محبوبیت بازی های ایندی و مستقل ایفا کرد. بجز بخش های هنری و شنیداری، جاناتان بلو تمام بازی را خودش ساخت. هنوز هم هستند نمونه هایی که اسم ببریم. از Dust: An Elysian Tale و Thomas Was Alone بگیرید تا Tetris که مسئولیت طراحی همگی آن ها را تنها یک نفر برعهده داشته است. با تمام این صحبت ها، چرا از Lost Soul Aside متعجب شدیم؟ تریلر این عنوان را ببینید تا حرف های ما را بهتر متوجه شوید.

دیدید؟ اگر هنوز باور نکرده اید چنین چیزی را یک نفر ساخته حق می دهیم. تمام عناوین مستقلی که توسط یک نفر ساخته شده اند، معمولا دو بعدی بوده و چندان روی مسئله های تکنیکی مانوور نمی دهند. ولی Lost Soul Aside تمام معادلات را به هم زده است. سازنده این عنوان توانسته ساخته اش را از قالب بازی های مستقل خارج کرده و بیشتر به یک اثر AAA نزدیک نماید.

چگونه ممکن است؟ اگر ما را به جوگیری متهم نکنید، Lost Soul Aside بهتر از بعضی بازی هایی که توسط تیم های بزرگ ساخته می شود، به نظر می رسد. گفتیم «به نظر می رسد» چون هنوز معلوم نیست عنوان نهایی تا چه میزان به جذابیت تریلر نزدیک باشد. با این وجود، همچنان رسیدن به چنین سطحی از گیم پلی و گرافیک آن هم یک نفره نیازمند پشتکار زیادی است.

lost soul-aside
صداگذاری بازی به یک صداپیشه حرفه ای آمریکایی سپرده شده و تمام دیالوگ هایی که از کاراکترهای گوناگون می شنوید، صدای خودش است.

تریلر Lost Soul Aside دیروز منتشر شد. سازنده این عنوان فردی کره ای با نام Yang Bing است. بر اساس گفته بینگ، او دو سال از زمان خود را صرف بازی کرده و این عنوان همچنان مرحله های ابتدایی ساخت به سر می برد. همان طور که پیشبینی می شد، موتور Lost Soul Aside آنریل انجین ۴ بوده و خود یانگ بینگ هم اذعان داشته مدل، انیمیشن و تکسچرها پیش ساخته هستند.

به بیان ساده تر خودش مسئولیت ساخت این بخش ها را برعهده نگرفته و از نمونه های موجود استفاده کرده است. شاید با دیدن تریلر اولین چیزی که به ذهن هر کسی برسد، شباهت این عنوان با فاینال فانتزی ۱۵ باشد. جدا از گیم پلی، چهره و تیپ شخصیت اصلی هم تقریبا با نوکتیس برابری می کند. خود یانگ بین هم به این موضوع اعتراف کرده است. او می گوید هنگامی که تریلر فاینال فانتزی ۱۵ را دید شیفته بازی شد و امیدوار بود تا عنوانی مشابه بسازد.

lost-soul-aside
به نظر می رسد بعضی ها از گیم پلی بازی خیلی راضی بودند و آن را بهتر از فاینال فانتزی ۱۵ داسنتند. چون کار به جایی رسید که خود یانگ بین گفت جذابیت مبارزات Lost Soul Aside به اندازه تریلر نبوده و بازیکن ها نباید ساخته کمپانی اسکوئر انیکس را بکوبند.

بنابراین بازی را به منبع الهام اصلی خود تبدیل کرد. همین مسئله موجب شده تا بعضی ها Lost Soul Aside را با فاینال فانتزی ۱۵ مقایسه کنند. یانگ بین اعتقاد دارد این مقایسه چندان درست نیست، چون ساخته اسکوئرانیکس یک بلاک باستر بوده و نباید دو عنوان کنار یکدیگر قرار بگیرند. ضمنا بر اساس گفته او، Lost Soul Aside در ابتدای راه قرار داشته و بعدها مسیر خود را از فاینال فانتزی ۱۵ جدا می کند. ولی از حق نگذریم تریلر بازی از بعضی نمایش های عنوان اسکوئرانیکس جذاب تر به نظر می رسد.

از دیدگاه گیم پلی، ساخته یانگ بین شاید همچنان شباهت هایی به فاینال فانتزی داشته باشد ولی مبارزات خود را بیشتر وامدار فرنچایز معروف دویل می کرای است. نبردها با سرعت زیادی اتفاق افتاده و شخصیت اصلی با کمبوهای گوناگونی که می زند دشمنانش را به دیار باقی می فرستد. این گونه که تریلر نشان می دهد، یانگ بین این بخش بازی را با المان های سبک Hack 'n Slash رنگ آمیزی کرده است.

lost souls aside
اگر به این قسمت نمایش دقت کنید، میبینید شخصیت منفی چندین چاقو دور خود ظاهر می کند که بی شباهت به ورجیل دویل می کرای نیست. نکته جالب تر اینجاست که گوناگونی محیط ها در تریلر بیداد می کرد.

داستان Lost Soul Aside به ده سال پیش باز می گردد، دورانی که دو پادشاهی به جان یکدیگر می افتند. جنگ به پایان می رسد اما سال ها بعد موجوداتی به زمین حمله کرده و انسان ها را به کام مرگ می کشانند. Kazer کاپیتان شوالیه تمپلارها بود. از وقتی که خانواده اش را از دست داده و کابوس او بارها تکرار می شود، دیگر لبخند را به ندرت روی لب هایش می دید.

تا این که یک روز اتفاقی با هیولایی ترکیب شده و موجود هم اسمش را به Kazer می گوید. تمام اطلاعاتی که پیرامون بازی آمده اند، همین است. متاسفانه خود یانگ بین گفته که در این دو سال فشار زیادی را تحمل کرده و Lost Soul Aside به این زودی ها منتشر نمی شود. بنابراین شاید ساخت بازی ده سال دیگر طول بکشد. همچنین چون هنوز به مرحله اطمینان از پروژه اش نرسیده، کمپین کیک استارتر [استفاده از کمک های مردمی] راه نمی اندازد.

ولی مهم این نیست؛ خود او در ادامه صحبت های خود اذعان داشت شاید بعدها تیمی دست و پا کند تا پروسه ساخت عنوانش با سرعت بیشتری پیش برود. ساعاتی پیش هم از گفت و گویش با کمپانی بزرگ سونی و اپیک گیمز پرده برداشت. مهم اینجاست که حرکت او موجب شد تا خیلی ها به این باور برسند با پشت کار می توان چنین چیزی را تنهایی به وجود آورد.

نظرات ۲

وارد شوید

برای گفتگو با کاربران، وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود

Digiato

رمزتان را گم کرده‌اید؟ ورود با گوگل

Digiato

ورود با گوگل