ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نگاهی بر قابلیت استریم ویدیوی HDR در گلکسی نوت 7

زمانی که سامسونگ در مراسم معرفی گلکسی نوت 7 به پشتیبانی این محصول از ویدیوهای HDR یا همان High Dynamic Range صحبت می کرد، بسیاری گمان کردند منظور این است که فبلت جدید با کمک ...

تحریریه دیجیاتو
نوشته شده توسط تحریریه دیجیاتو | ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ | ۲۰:۱۵

زمانی که سامسونگ در مراسم معرفی گلکسی نوت 7 به پشتیبانی این محصول از ویدیوهای HDR یا همان High Dynamic Range صحبت می کرد، بسیاری گمان کردند منظور این است که فبلت جدید با کمک سنسور 12 مگاپیکسلی مبتنی بر پیکسل های دوگانه، چند فریم مختلف از منظره ی پیش رو را ثبت می کند، سپس با روشن تر کردن سایه ها و کاستن از روشنایی بیش از حد نقاط پر نور، در نهایت یک ویدیوی موسوم به HDR با رنگهای هرچه نزدیک تر به واقعیت ذخیره می کند.

هرچند نوت 7 واقعا به چنین قابلیتی مجهز است، اما در حقیقت اشاره ی سازنده در مراسم رونمایی به این موضوع بود که فبلت جدید مثل تلویزیون های جدید، پیشرفته و گران قیمت، قادر است ویدیوهای HDR را پخش کند.

برای پشتیبانی از این قابلیت، به دو عامل اساسی کالیبراسیون دقیق تصویر و قدرت پردازش بالا نیاز است که سازنده برای تامین آنها، یک نسخه ی موبایل از چیپ DNIe خود را (که پیشتر در تلویزیون های 4K سامسونگ) مشاهده کرده بودیم، در گلکسی نوت 7 مورد استفاده قرار داده است.

HDR1-TV-Main

این موبایل به جای استاندارد سنگین و پیچیده Dolby Vision که نیاز به پردازش HDR انتها به انتها دارد، از استاندارد پایه HDR10 پشتیبانی می کند. بنابراین طبق شرایط استاندارد فوق و با توجه به صفحه نمایش OLED به کار رفته در آن، می توان گفت گلکسی نوت 7 باید همانند تلویزیون های جدید سامسونگ، حداکثر روشنایی بالای 540 نیت و تراز مشکی کمتر از 0.0005 نیت داشته باشد.

hdr-vs-non-hdr-n7

اما حالا که صفحه نمایش 5.7 اینچی QHD نوت 7 یک گزینه ی عالی برای مشاهده ی ویدیوهای HDR به حساب می آید، حتماً می پرسید چگونه باید به چنین ویدیوهایی دست پیدا کرد. خبر خوب اینکه جای نگرانی نیست، چرا که نتفلیکس، Vudu، آمازون و دیگر سرویس های استریم ویدئو، محتوای HDR را نیز عرضه می کنند.

ضمن اینکه سامسونگ به تازگی برای پخش ویدئوهای HDR خود با آمازون قرار داد بسته، بنابراین اگر عضو سرویس آمازون پرایم بوده و گلکسی نوت 7 داشته باشید، می توانید از این محتوا لذت ببرید. در نهایت لازم به ذکر است اپلیکیشن Amazon Instant Video بر روی فبلت پرچمدار سامسونگ نصب شده و از طریق آن، می توانید به ویدئوهای HDR از جمله فیلم های متنوع سینمایی دسترسی داشته باشید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • Nima
    Nima | ۱۴ مرداد ۱۳۹۵

    خخخخ چی شد چرا Note 7 4k نبود ؟؟!!!? هنوز سونی پیشتازه تو صفحه

    • Nima
      Nima | ۱۴ مرداد ۱۳۹۵

      البته من منکر عالی بودن note 7 نیستم ولی فقط خواستم قدرت سونی رو یادآوری کنم?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی