ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شعبده بازی پژوهشگران دانشگاه MIT با خلق ویدئوهای تعاملی [تماشا کنید]

تیم تحقیقاتی آزمایشگاه علوم کامپیوتر و هوش مصنوعی دانشگاه MIT همه را حیرت زده کرده اند. آنها طبق روشی جدید می توانند ویدئویی را ضبط کرده و اشیاء مختلف داخل آن را تعامل پذیر نمایند، ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ | ۰۱:۰۰

تیم تحقیقاتی آزمایشگاه علوم کامپیوتر و هوش مصنوعی دانشگاه MIT همه را حیرت زده کرده اند. آنها طبق روشی جدید می توانند ویدئویی را ضبط کرده و اشیاء مختلف داخل آن را تعامل پذیر نمایند، به گونه ای که بیننده بدون نیاز به ویدئوی اصلی می تواند اشیاء موجود در آن را دستکاری کند.

در گزارش خبرگزاری MIT در مورد نحوه ساخت «ویدئوهای پویای تعاملی» (IDV) آمده است:

به منظور شبیه سازی اشیاء، ما ویدئوهای مختلفی را بررسی کرده و دریافتیم «ارتعاشات» در فرکانس های مختلف، می توانند حالات متفاوت جابجایی اشیاء را نمایش دهند. محققین با شناسایی این ارتعاشات، می توانند نحوه حرکت اجسام در وضعیت های جدید را پیش بینی نمایند.

دیویس (محقق ارشد) از IDV بر روی ویدئوهای ضبط شده از اشیاء مختلف مانند پل، زمین بازی، و گیتار استفاده کرد. او با چندین کلیک ساده ماوس نشان داد می توان تصاویر را کشیده یا فشار داد، آنها را خم نمود، یا در جهات مختلف جابجا کرد. او حتی نشان داد که چگونه می تواند با دست خالی، درختی را از راه دور تکان دهد.

تیم تحقیقاتی پروژه IDV می گویند این روش کاربردهای زیادی در جهان واقعی، به ویژه در بازی ها و انیمیشن ها دارد، اما مهندسین نیز می توانند از تکنیک فوق برای شبیه سازی حرکت پل ها استفاده کرده و نحوه واکنش پل نسبت به بادهای شدید یا زمین لرزه را درک کنند.

در ادامه پیشنهاد می کنیم ویدئوی جذاب زیر را تماشا کنید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • arash_rasoulzadeh
    arash_rasoulzadeh | ۱۵ مرداد ۱۳۹۵

    خیلی وقت پیش اینو تو تد دیدم

مطالب پیشنهادی