ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

محققان دانشگاه MIT می‌خواهند با عنکبوت‌ها صحبت کنند

گروهی از محققان MIT با بررسی ارتعاش‌ها و فرکانس‌های تار عنکبوت موفق شدند آن‌ها را به نت‌های موسیقی ترجمه کنند و در محدوده شنیداری انسان بیاورند. هدف پژوهشگران از انجام این کار، برقراری ارتباط با ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | ۲۲:۴۵

گروهی از محققان MIT با بررسی ارتعاش‌ها و فرکانس‌های تار عنکبوت موفق شدند آن‌ها را به نت‌های موسیقی ترجمه کنند و در محدوده شنیداری انسان بیاورند. هدف پژوهشگران از انجام این کار، برقراری ارتباط با عنکبوت‌ها و حرف زدن با آن‌هاست.

در شرایط همه‌گیری کرونا برخی تصور می‌کنند در خانه ماندن کار سختی است،‌ اما عنکبوت‌ها به صورت تمام وقت در خانه‌ای که خودشان می‌سازند، حضور دارند. عنکبوت‌ها با استفاده از ارتعاشی که از طریق موهای پاهای خود احساس می‌کنند، با محیط پیرامون ارتباط برقرار کرده و روی تار خود حرکت می‌کنند.

تیمی از محققان MIT در گزارش اخیر خود اعلام کردند که ارتعاش‌های تار عنکبوت را به آهنگ‌ موسیقی ترجمه کرده‌‌اند. محققان در تلاشند تا ارتعاش‌های مربوطه را به محدوده شنیداری انسان آورده و راهی برای برقراری ارتباط با عنکبوت‌ها پیدا کنند.

این تیم تحقیقاتی در نشست بهاری انجمن شیمی آمریکا نتایج تحقیقات خود را ارائه کرده‌اند. «مارکوس بوئلر»، یکی از محققان MIT و دانشمند علوم مواد می‌گوید:

«عنکبوت‌ها در جهانی از ارتعاش‌ها و فرکانس‌ها زندگی می‌کنند. روش طراحی شده برای ترجمه ارتعاش‌های تار عنکبوت به ما کمک می‌کند برای نخستین بار احساس عنکبوت‌ها را درک کنیم و جهان را به شکلی که آنها تجربه می‌کنند، تجربه کنیم.»

محققان در شرایط آزمایشگاهی ابتدا تار تنیده شده عنکبوت را اسکن لیزری کردند. سپس با بررسی دقیق فرکانس‌ها و ارتعاش‌های ثبت شده، آن را در محدوده شنوایی انسان منتشر کردند. در این محدوده شنوایی انسان می‌تواند فرکانس‌های مربوطه را بشنود.

مارکوس بوئلر می‌گوید الگوی تار عنکبوت از مکانیک نیوتونی تبعیت می‌کند، در نتیجه علی‌رغم اینکه خصوصیات سیم گیتار با تار عنکبوت متفاوت است، اما می‌توان برای بررسی ارتعاشات مربوطه از معادلات مربوط به سیم گیتار استفاده کرد.

محققان می‌گویند که ارتعاش‌های تار عنکبوت صدایی شبیه به وزوز دارد. اما همین صدای ساده و معمولی برای خود عنکبوت‌ها معنادار است و می‌توانند از طریق آن متوجه شوند که طعمه‌ در تار افتاده است یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • پرهام
    پرهام | ۲۷ فروردین ۱۴۰۰

    لینک سایتی که صدای این ارتعاشات رو به محدوده ی شنوایی انسان تبدیل کردن رو هم میزاشتین بریم بشنویم

  • mim.f
    mim.f | ۲۶ فروردین ۱۴۰۰

    دانشگاه میت نیست دوست عزیز ام آی تی عه ، اینا هم بیکار نیستن علم داره پیشرفت میکنه شما هنوز اسم این دانشگاه هارو هم نشنیدی :|

  • luci5ous
    luci5ous | ۲۵ فروردین ۱۴۰۰

    محققان دانشگاه میت هم هروقت از ننشون قهر میکنن یه زری میزنن

مطالب پیشنهادی