ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ابداع تاچ پدی با قابلیت انبساط تا 10 برابر بیشتر از اندازه معمول [تماشا کنید]

محققان اخیراً سخت مشغول توسعه تاچ پدی خاص با قابلیت انبساط هستند که می توان از آن برای کنترل بازی های ویدیویی یا نوشتن متون استفاده نمود. این تاچ پد تحسین برانگیز، از هیدروژل و ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۱:۳۰

محققان اخیراً سخت مشغول توسعه تاچ پدی خاص با قابلیت انبساط هستند که می توان از آن برای کنترل بازی های ویدیویی یا نوشتن متون استفاده نمود. این تاچ پد تحسین برانگیز، از هیدروژل و شبکه ای از پلیمرهای هیدروفیلی ساخته شده که به پنل مورد اشاره اجازه انبساط بیش از حد معمول را می دهند.

این مهم با استفاده از هیدروژل پولی اکریل آمید و نمک های لیتیم کلرید محقق شده که امکان جذب آب از سوی هیدروژل را فراهم می آورد.

طی آزمایش های انجام شده، تاچ پد مذکور توانسته با وجود انبساطی بیشتر از 10 برابر اندازه معمول خود، به خوبی کار کند؛ با این همه، بعد از تکرار این روند تا 100 بار، مقاومت آن در برابر انبساط اندکی افزایش یافته است.

در مجموع باید گفت که دستیابی به چنین ماده ای و ساخت پنلی انبساط پذیر، مطمئناً امری انقلابی به شمار می رود و به دلایل واضح، این تاچ پد طی سال های پیش رو می تواند در امور پزشکی یا حتی پرتابل گیمینگ تغییرات شگرفی پدید آورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی