ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تاچ پد هپتیک سنسل با قابلیت ارائه بازخورد و دقت بالا معرفی شد

همزمان با نمایشگاه CES 2021، شرکت «سنسل» جدیدترین تاچ پد خود را با نام «تاچ پد هپتیک» رونمایی کرد که به لطف بهره‌مندی از فناوری‌های متنوع تجربه منحصر به فردی را در زمینه بازخورد لمسی ارائه ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۴ دی ۱۳۹۹ | ۱۹:۴۵

همزمان با نمایشگاه CES 2021، شرکت «سنسل» جدیدترین تاچ پد خود را با نام «تاچ پد هپتیک» رونمایی کرد که به لطف بهره‌مندی از فناوری‌های متنوع تجربه منحصر به فردی را در زمینه بازخورد لمسی ارائه می‌کند.

یکی از قابلیت‌های تاچ پد جدید، «Direct Drive Haptic» نام دارد که وقتی کاربر در حال استفاده از صفحه لمسی است، فیدبک‌های مختلفی را در لمس گزینه‌های مختلف دریافت می‌کند. در واقع احساس واقعی‌تری از لمس به انگشتان کاربر منتقل می‌شود.

برخی از کاربران ممکن است تمایل داشته باشند این فیدبک را به صورت قوی یا ضعیف‌تر دریافت کنند. سنسل تنظیماتی را در اختیار کاربران قرار داده تا بتوانند سطح بازخورد تاچ پد را به دلخواه تغییر دهند. تمام قسمت‌های تاچ پد به یک اندازه فیدبک را به انگشتان کاربر منتقل می‌کنند. همچنین طراحی تاچ پد به گونه‌ای است که تفاوتی بین فیدبک دهی وسط تاچ پد با گوشه‌های آن وجود ندارد.

یکی دیگر از فناوری‌های تاچ پد جدید فناوری «Force Field» نام دارد که آن را مجهز به حسگرهای تشخیص فشار می‌کند. این قابلیت‌ها باعث می‌شود تاچ پد جدید برای کارهایی مانند ویرایش حرفه‌ای یا مدل‌های سه بعدی بسیار مناسب باشد.

فناوری دیگری که در این تاچ پد به کار برده شده،‌  «Capacitive Touch Grid» نام دارد که تصویری با رزولوشن بالا روی سطح پد ثبت می‌کند.

کلیه فناوری‌های به کار برده شده در تاچ پد هپتیک به کاربر کمک می‌کند تا احساس طبیعی‌تری در حین کار کردن با آن داشته باشد. این پنل تاچ تنها 3 میلی‌متر ضخامت دارد و این ضخامت اندک به تولیدکنندگان اجازه می‌دهد آنرا با باتری‌‌های بزرگتری همراه کنند تا زمان شارژدهی نیز بیشتر شود.

از برجسته‌ترین ویژگی‌های این تاچ پد، پشتیبانی از لمس‌های چندگانه مثل اسکرول با دو انگشت، تشخیص فشار وارده با چند انگشت و غیره است. انتظار می‌رود لپ تاپ‌های سال 2021 و 2022 با این تاچ پد به بازار عرضه شوند. انتظار می‌رود لپ تاپ‌های سال 2021 و 2022 با این تاچ پد به بازار عرضه شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی